Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

problemi zadarskih dostavljača

Vukić: U Woltu nam ne obračunavaju točan broj sati koje odradimo

Autor: Đurđa Baljak

08.03.2023. 09:43
Vukić: U Woltu nam ne obračunavaju točan broj sati koje odradimo

Foto: Davor Kovačević



Prošlog tjedna dostavljači su u Zagrebu po drugi put prosvjedovali ispred uprave Wolta zato što njihovi zahtjevi nisu uvaženi. Naime, dostavljači tvrde kako ova platforma krši njihova radnička prava, a neki od zahtjeva koji traže su ukidanje posredničkih firmi, tzv. agregatora te omogućavanje rada preko vlastitih obrta ili direktno preko Wolt platforme.


Na takve zahtjeve su iz Uprave odgovorili kako Wolt nije poslodavac već samo platforma preko koje se obnaša rad, dok su poslodavac agregatori. Pored toga, dostavljači između ostaloga zahtijevaju i povećanje naknade za dostavu za minimalno trideset posto, regulaciju rada stranih državljana, veća prava dostavljača i kvalitetno osiguranje dostavljača.


Konkretno, zahtijevaju izmjenu Zakona o radu, za koji tvrde kako je kriminalan u dijelu rada na digitalnim platforma. Pored toga, traže i izmjenu Zakona u dijelu o suzbijanju neprijavljenog rada.


Traže izmjenu Zakona o radu




S obzirom na trenutačnu situaciju oko rada preko dostavljačkih platformi odlučili smo ispitati što o svemu tome kažu zadarski dostavljači. Jedan od ovdašnjih dostavljača preko Wolt platforme je i Matija Vukić, a koji s ostalim kolegama dijeli mišljenje kako veliki problem predstavlja novi pravilnik o radnom vremenu.


– Najbitnije što me smeta je pravilnik o vremenu. Naime, rad nam se trenutačno računa po radnim satima koji su određeni, konkretno četiri ili osam sati meni kao biciklistu. Ovako obračunato radno vrijeme ne predstavlja realno mjerilo rada. Primjerice, ako sam u narudžbama gubim dosta vremena samo čekajući završavanje narudžbe kako bi je mogao dostaviti.


Za dostavljački tip posla takva mjera je kontraproduktivna. Ako kojim slučajem dođem ranije i pritom nemam sljedeću narudžbu koja me čeka, ja sam samo uključen na mreži i njima se u aplikaciji vodim u evidenciji kao da ne vozim, kazao je Vukić i dodao kako to predstavlja veliki problem pogotovo tijekom hladnih zimskih dana kad je opseg posla smanjen.


U tom slučaju bi se u njihovoj aplikaciji, objašnjava, ako se primjerice odrade tri dostave po satu, evidentiralo premalo radnih sati. S druge strane dostavljači koji rade preko Glovo platforme nemaju takvih problema te iskazuju veći stupanj zadovoljstva rada.


Kad hranu dostavljaju stranci


– Posao je uglavnom odličan, nije pretežak i brzo se uhodaš u sve to. Međutim, da bi se zaradilo pošteno ipak se treba raditi cijelog dana s obzirom na to da poprilična svota novca odlazi na gorivo i na amortizaciju vozila. Prema novom zakonu sada ne možemo raditi koliko hoćemo zato što nas se provjera, ali to nije nekakav veliki problem dokle god ljudi naručuju i dok ima posla.


Osobno radim po deset sati dnevno u dvije smjene po pet sati i time sam jako zadovoljan, kao i sa zaradom, kazao je Luka Vidas te se osvrnuo na dolazak radne snage iz Nepala i na aktualno stanje u Woltu.


– Dolaskom Nepalaca posao je dosta pao zato što dosta ljudi ne voli da im hranu dostavljaju stranci s kojim se ne mogu sporazumjeti tako lako kao s našim domaćima. Što se tiče trenutačnog stanja u Woltu, ne znam baš najbolje što se točno događa jer nisam nikada radio za tu platformu.


Međutim, od ostalih kolega sam čuo kako je praktično riječ o istoj stvari po pitanju zarade, a jedina prednost u odnosu na Glovo je to što dostavljači Wolta imaju mogućnost uključenja ili isključenja iz smjene kadgod im to odgovara.


Iako to nije slučaj kod Glova, ne stvara mi nikakav veliki problem jer mogu unaprijed odrediti sate i posložiti si raspored kako mi odgovara. Radi se svakako o fleksibilnijem poslu u odnosu na ostale, zaključio je Vitas kojem je ovo jedini posao.