Nedjelja, 5. siječnja 2025

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

NA RADOST VOZAČA

Uskoro gotova rekonstrukcija Žmirića, evo kada će važno raskrižje biti otvoreno za promet

Autor: Nikolina Lucić

03.01.2025. 07:30
Uskoro gotova rekonstrukcija Žmirića, evo kada će važno raskrižje biti otvoreno za promet

Foto: Luka Jeličić



Zbog projekta rekonstrukcije križanja Žmirići, od početka provedbe u prosincu 2023. godine, česte su gužve u tom dijelu grada, kao i privremene prometne regulacije, a jednim je dijelom promet i onemogućen. Međutim, nakon završetka radova promet koji teče zapadom grada prema naseljima Kožino i Petrčane, te gradovima i općinama zapadno od Zadra, trebao bi teći puno brže i lakše, kako ističu iz Hrvatskih cesta, od kojih smo saznali i posljednje detalje o tijeku ovog velikog projekta.




Dosad je, kako su nas izvijestili, završeno 75 posto od ukupne količine radova koji će se izvesti u konačnici do ožujka ove godine.


Rekonstrukcija postojeće prometnice, koja, što rastom domicilnog prometa prema zapadnom dijelu županije, što zbog velikih gužvi tijekom ljetnih mjeseci, nije dostatna da primi sav promet koji se na nju slijeva, obuhvaća rekonstrukciju Ulice Put Nina u dužini od jednog kilometra, dok će se Ulica Matije Gupca, odnosno Hrvatskog sabora u produžetku, preobraziti u duljini od 836 metara.



Mini autocesta


– Rekonstruirana državna cesta sastojat će se od dva kolnička traka, svaki s dva prometna traka međusobno razdvojena zelenim pojasom, a u zoni raskrižja bit će izvedene i dodatne prometne trake za lijeva i desna skretanja.




Osim samog raskrižja izgrađene su i obilazne prometnice sa svom komunalnom infrastrukturom te će se u konačnici rekonstruirati svi postojeći spojevi na javnu cestu i raskrižja u zoni zahvata čime će ukupna duljina rekonstruiranih i izgrađenih cesta iznositi oko tri kilometra, pojašnjeno nam je iz Hrvatskih cesta, gdje se nadaju završetku radova do proljeća.


U zoni raskrižja izgradit će se lijevi i desni skretači, pa će Žmirići u budućnosti izgledati kao »mini autocesta« s ukupno šest prometnih traka. Projekt predviđa i izgradnju biciklističkih staza što će razveseliti brojne bicikliste koji rado idu u smjeru Nina te dodatnu semaforizaciju na spojevima s obilaznicama, koje će kasnije biti u statusu gradskih cesta.





– Nakon ljetne stanke na projektu su izvedeni neophodni radovi na izmicanju komunalne infrastrukture, dogradnji vodovodne i kanalizacijske mreže te širi spektar zemljanih radova i radova na donjem ustroju prometnice, poručili su iz Hrvatskih cesta.


Usprkos obustavi


Jasno je da je ovaj projekt nužan, no njegovo se izvođenje »poklopilo« s projektom Aglomeracije Zadar – Petrčane što je uzrokovalo prometne čepove u zapadnom dijelu i posljedično nezadovoljstvo vozača. Podsjetimo, zbog tog nezadovoljstva je gradonačelnik Dukić proljetos od Hrvatskih cesta tražio privremenu obustavu radova na rekonstrukciji tijekom ljeta, kako bi Žmirići ostali otvoreni za promet.


Iz Hrvatskih cesta su tada uvjeravali kako svibanjska odluka o četveromjesečnoj obustavi radova na središnjem dijelu križanja neće uzrokovati pomicanje rokova za dovršenje posla, a tako kažu i danas.



– Uzevši u obzir dosadašnju i planiranu dinamiku za naredni period, ne očekuje se prolongiranje roka završetka samih građevinskih radova, ali je planirano osigurati izvođaču dodatni vremenski interval nužan za završno uređenje gradilišta, ugradnju prometne opreme te provedbe potrebnih usklađivanja i ispitivanja iste, najavili su iz Hrvatskih cesta dodavši kako je do sada završeno samo raskrižje državne ceste DC306 i ulica Put Nina i Matije Gupca te će se nakon završetka preostalog manjeg dijela radova početkom siječnja pustiti u uredan promet, a u periodu do ožujka 2025. godine, kada je očekivani završetak svih radova, izvodit će se radovi na dijelu državne ceste od predmetnog raskrižja do kraja zahvata u smjeru Kožina.


Vrijednost projekta



Vrijednost projekta rekonstrukcije križanja Žmirići je više od pet milijuna eura, a ovo je već četvrti put kako se raskrižje rekonstruira, a novo projektno rješenje uključuje značajno proširenje križanja prema gradu, odnosno dalje prema zapadu, što bi trebalo povećati protočnost.


– Nakon završetka radova propusna moć predmetnog raskrižja će se znatno povećati čime će se pridonijeti višoj razini uslužnosti i smanjenju gužvi te povećanju sigurnosti za sve sudionike u prometu.


Točan ukupan trošak će se znati nakon završetka svih radova i provedbe okončanog obračuna, ali će sigurno zbog primjene metodologije izračuna promjene jediničnih cijena radova i većeg opsega radova odstupati od ugovorenog iznosa, zaključili su iz Hrvatskih cesta.