Četvrtak, 21. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

1 C°

POSLUŠALI OPORBU

U blizini Poliklinike otvorit će se 80-ak parkirališnih mjesta: 'Tamo je svako jutro kaos...'

Autor: Iva Bucić

20.11.2024. 11:47
U blizini Poliklinike otvorit će se 80-ak parkirališnih mjesta: 'Tamo je svako jutro kaos...'

Foto: MISLAV KLANAC



Nakon što je oporba u zadarskom Gradskom vijeću u više navrata tijekom godina zaustavljala HDZ-ov pokušaj prodaje oko 1.800 metara četvornih zemljišta na Relji u Zrinsko-frankopanskoj ulici, na prostoru bivšeg HAK-a, gdje su investitori poželjeli dignuti stambeni kompleks, u Gradu su konačno lani pristali na zahtjev oporbe da se taj prostor prenamijeni u parking.




Kako potvrđuje Darko Kasap, gradski pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo, trenutačno se radi na projektnoj dokumentaciji za izgradnju parternog parkirališta na gradskom dijelu prostora bivšeg HAK-a, a projektom je obuhvaćena i izgradnja drugog parkirališta na pedesetak metara udaljenoj gradskoj čestici, kao i rekonstrukcija dijela Ulice Katarine Zrinske od spajanja s Ulicom Ljudevita Posavskog do spomenute gradske čestice koja se nalazi iza ulaza u garažu Poliklinike.


Prometni čep i kaos


U neposrednoj blizini Poliklinike otvorit će se tako 80-ak novih parkirnih mjesta.


– Činjenica je da je tamo svako jutro kaos, da je velik pritisak na Polikliniku, da su gornji i donji kat garaže Poliklinike nedovoljni, a u okolici također nema javnih parkirnih mjesta. Stoga nam je koncept omogućiti nova javna parkirna mjesta, odnosno urediti javni naplatni parking, ističe pročelnik Kasap i dodaje da o tome hoće li parking održavati Obale i lučice ili OB Zadar odlučivati netko drugi, a ne on.




Osim pacijentima i ostalim građanima, parking na toj lokaciji u ljetnim će mjesecima poslužiti i turistima, koji će na obodu samoga Poluotoka moći ostaviti auto dok se ne realizira projekt garaže na Ravnicama.


Prostor koji je koristio HAK, a na kojem se sada planira parking, obuhvaća osim dvorišta od 1.274 kvadrata i 92 kvadrata ureda te industrijsku zgradu od 430 kvadrata. Navedene će se građevine srušiti nakon izrade projekta i ishođenja dozvola te sukladno proračunu. A eventualna garaža u kojoj bi se moglo osigurati preko 370 parkirnih mjesta pitanje je, kaže pročelnik Kasap, za neka buduća vremena.




Naime, prije gradnje garaže Grad bi trebao srušiti zgradu na susjednoj čestici, u kojoj se osim pet poslovnih prostora u gradskom vlasništvu, nalaze i četiri privatna stana. Prije rušenja zgrade, Grad bi dakle trebao otkupiti stanove. Osim toga, prije negoli se uopće počne razmišljati o garaži na ovoj lokaciji, smatra pročelnik, treba realizirati isplanirane projekte da bi se mogla utvrditi stvarna potreba za parkingom.


– Treba najprije utvrditi kakva je stvarna potreba na ovim lokacijama, pitanje je što će biti s Ravnicama i nizom drugih problema koje mi u ovom obuhvatu ili perimetru od 500 metara što je u korijenu samoga Poluotoka trebamo rješavati i onda ćemo dobiti odgovore na takva pitanja, kazao je Kasap.


Zaustavljena betonizacija


Predsjednik Gradskog odbora SDP-a Daniel Radeta, koji je u Gradskom vijeću pokrenuo inicijativu da se na prostoru bivšeg HAK-a napravi garaža, zadovoljan je, kako kaže, i s parkingom, prvenstveno zato što je ovako zaustavljena prodaja gradske imovine, kao i pogodovanje investitorima te nova betonizacija.


– S druge strane, ističe, u tom je dijelu grada parking prijeko potreban pa je SDP u proračunu za 2023. godinu podnio amandman vezan za taj prostor. Poliklinika ma velikih problema i s parkingom, ali i s prometom kroz Ulicu Ljudevita Posavskog, koja je katastrofalno riješena. Iako je postojala dvojba između parking garaže i parternog parkinga na prostoru bivšeg HAK-a, zbog privatnih stanova garaža se nije mogla realizirati, a upitno je, ističe Radeta, hoće li to ikada i biti moguće.


Naime, Grad je vlasnik poslovnih prostora u prizemlju, a na katu se nalaze četiri stana, koji su privatna imovina i jedino što tu Grad može učiniti je ponuditi otkup. Međutim, kako tvrdi, vlasnik jednog stana zapravo drži Grad u šaci, s obzirom na to da je upravo on potencijalni investitor za zgradu koja se trebala graditi na prostoru bivšeg HAK-a.


Privatni i javni interes


– Ako on ne želi prodati stan, ta će zgrada ostati takva kakva je i ona se rušiti neće, kaže Radeta, koji upravo pokušaje prodaje prostora bivšeg HAK-a, na kojem su u Gradu na kraju pristali napraviti parking, kao i makinacije s gradskim zemljištem u Teslinoj ulici, vidi kao savršen primjer pogodovanja investitorima te dokaz da ovaj saziv Gradskog vijeća nije u stanju donijeti Prostorni plan jer evidentno »ljudi koji tamo sjede nisu u stanju razborito misliti i donositi konkretne i ispravne odluke.


Upravo zato SDP u Gradskom vijeću u međuvremenu traži da se zaustavi donošenje urbanističkih planova dok se ne izradi novi Prostorni plan uređenja.


– Ja sam na svakoj sjednici izašao i tražio da se s dnevnog reda uklone točke koje se odnose na urbanističke planove, tako smo blokirali daljnju devastaciju i betonizaciju grada, naglašava Radeta.


– Mislim da su određeni gradski vijećnici pod pritiscima raznih garnitura i struktura ljudi, rade samo u prilog inicijativama koje su privatni interesi. Tu nema nikakvog javnog interesa i nema smisla da takvi ljudi donose ikakve prostorne planove. To se prvenstveno odnosi na Dadu Burčula, koji se javio s Kanara taj dan i dignuo ruku za betoniranje Borika, kao i na sve one koji su dignuli ruku za taj plan prije tri godine.