
Foto: OŠ ZADARSKI OTOCI
Jednosmjenski rad zadarskih osnovnih škola, s trenutačnim kapacitetima, za njih više od 90 posto nemoguća je misija. Ukoliko se postojeći školski kapaciteti, kako prostorno, tako i metodički, ne mogu promijeniti kako bi djeca mogla nastavu pohađati samo u jednoj smjeni, Gradu preostaje jedino gradnja novih osnovnih škola, kako bi se postojeće rasteretile. Upravo to je namjera Gradske uprave, koja je prije nekoliko dana objavila javnu nabavu za izradu projektne dokumentacije za izgradnju osnovnih škola radnog naziva »Gornji Bilig« i »Plovanija« Zadar. Paralelno je objavljena i javna nabava za izrađivača projektne dokumentacije za novu sportsku dvoranu OŠ Š. K. Benje prema idejnom projektu koji potpisuje arhitekt Boris Simić.
Još početkom 2021. godine, kako nam je kazala resorna pročelnica za odgoj i školstvo Tihana Magaš, Gradu se otvorila nova perspektiva gradnje potrebnih novih škola u cijelosti financiranih iz sredstava EU fondova kroz NPOO.
Razrađen plan
Stvoren je tako plan konačnog rješavanja jednosmjenske nastave u cijelom gradu Zadru, temeljen na projekcijama razvoja školstva, dakle, i nove urbanističke realizacije u Zadru.
– Najteži dio planiranja i prelaska na jednosmjenski rad osnovnih škola je ishođenje suglasnosti resornog ministarstva za gradnju i dogradnju škola. U tom procesu je najbitnija bila ideja i vizija sveobuhvatnog rješenja na nivou čitavog grada, na što smo se spremali od 2016. godine rješavanjem imovinskopravnih odnosa oko postojećih škola te izrađujući detaljne analize broja učenika po školama i razrednim odjelima svih matičnih i područnih škola u razdoblju od 1995. godine, čime smo dobili veliku bazu podataka kretanja broja učenika u gradu Zadru u proteklih skoro 30 godina što je odličan uzorak i predložak za daljnje planove, pojasnila je Magaš.
Pristup cjelovitog rješavanja na čitavom prostoru grada s tako planiranom izmjenom mreže škola i tretiranja upisnog područja, naišao je i na odobravanje ministarstva, koje je izdalo suglasnosti potrebne za sljedeće korake, a to su pribavljanje projekata i kao završni čin i formalna prijava na projekt radi dobivanja odluke o financiranju.
Grad Zadar je dubinskom analizom postojećeg i novog stanja ponudio rješenje upisne mreže kojom se na optimalan i prihvatljiv način raspoređuju učenici u postojeće i nove škole, a da se pritom vodi briga o udaljenosti od škole.
Višak razreda
– Izradili smo tako interaktivnu kartu s prikazom adrese stanovanja svakog učenika koji pohađa školu, a otišli smo i korak dalje i pribavili podatke o svoj djeci koja će po godinama biti školski obveznici uključujući školsku 2031./2032. godine, pojasnila je pročelnica Magaš, kazavši kako je grad došao do maksimalnog kapaciteta postojećih škola, te samim time i do potrebnih novih učionica, odnosno škola kojima bi se postigli isti uvjeti rada i jedna smjena za sve škole.
– Postojeći maksimalni kapacitet u osnovnim školama Grada Zadra je determinirao višak odjela po matičnim školama i to jedan razred u OŠ Stanovi, čak 14 u OŠ Šime Budinića, 16 u OŠ Zadarski otoci, jedan više u OŠ Smiljevac, te 20 u OŠ Šimuna Kožičića Benje i 22 u OŠ Bartula Kašića, pojasnila nam je Magaš.
S obzirom na to kako neke škole nemaju adekvatan broj kabineta, učionice za učenike s teškoćama, blagovaonice i veće kuhinje, bilo je potrebno na razini grada Zadra, uzimajući u obzir područne škole, uz potrebne izmjene postojećih škola, odrediti lokacije i konačne novoizgrađene kapacitete za prijelaz u jednu smjenu.
– S obzirom na to da smo lokacijski mogli odrediti gravitaciju i disperziju učenika po gradskim kvartovima i ulicama, u našu smo interaktivnu kartu unijeli i unijeli adrese novorođenih obveznika osnovnih škola Grada Zadra za sljedećih sedam školskih godina te smo dobili prilično jasnu sliku gdje je potrebno izgraditi nove škole. Dakle, mi već sad znamo koliko će učenika biti i kojoj školi će gravitirati šest godina unaprijed, istaknula je Magaš. Idejna rješenja, tj. projekti koji su potrebni za prelazak osnovnih škola Grada Zadra u jednosmjenski rad tiču te tako svih gradskih osnovnih škola.
Rasterećenja
– Izgradnjom već najavljene nove OŠ Crvene kuće rasteretili bismo OŠ Smiljevac, kao i područne škole Ploča i Crno, dok će nova OŠ Murvica – Briševo dodatno rasteretiti OŠ Smiljevac kao i dosadašnje PŠ Murvica i PŠ Briševo u općini Poličnik. Nadalje, nadogradnjom OŠ Krune Krstića, kojoj trenutno nedostaju kabineti, te kuhinjski i blagovaonički kapaciteti, zbog čega dio učenika koji njima gravitira upisuje OŠ Smiljevac, riješit ćemo sve njihove probleme, pojasnila je Magaš nastavivši kako će izgradnja nove OŠ Žmirići pomoći rasterećenju OŠ Šimuna Kožičića Benje i dijelom OŠ Bartula Kašića.
– Nova OŠ Plovanija, za koju tražimo partnera za izradu projektne dokumentacije, preuzet će dio učenika OŠ Šime Budinića i dio učenika OŠ Bartula Kašića, dok bi nova OŠ Gornji Bilig, koja je također u postupku odabira partnera za projektnu dokumentaciju, rasteretila OŠ Zadarski otoci i dijelom OŠ Bartula Kašića, navela je Magaš napomenuvši kako će izgradnja nove školske dvorane, te uređenje okoliša OŠ Šimuna Kožičića Benje također imati velike efekte po kvalitetu izvođenja nastave, jer postojeća je dvorana neadekvatna, a okoliš škole i vanjski tereni trebaju uređenje i nove podloge, te rasvjetu.
Nakon izrade troškovnika, znat će se koliko će koštati investacija u OŠ Šimuna Kožičića Benje.
– Naposljetku, OŠ Voštarnica također zahtijeva dogradnju, jer im fale kapaciteti za učenike s intelektualnim teškoćama i posebice odgojno-obrazovne skupine za učenike s poremećajima iz spektra autizma. U skladu s potrebama naposljetku je odobrena suglasnost za sedam idejnih projekata, dok je projekt proširenja OŠ Voštarnica u proceduri ishođenja suglasnosti, dodala je Magaš.
Rokovi
Rok za predaju projektnih prijava na NPOO je do 30. rujna 2025. godine, dok je rok za provedbu projekta odnosno izgradnju svih škola, rok do 31. prosinca 2027. godine što znači da bi učenici trebali krenuti u jednosmjensku nastavu najkasnije od drugog polugodišta školske 2027./2028. godine., ovisno o dinamici i završetku izgradnje nove, tj. dogradnje pojedine škole.
– Usporedno s gradnjom novih škola i nadogradnjom postojećih, realizira se i energetska obnova starijih škola. Prvi projekti energetske obnove kreću sa školama Stanovi i Benje, a već su izrađeni glavni projekti za izvedbu solarnih elektrana postojećih škola s najboljom godišnjom insolacijom za Benje, Krstić, Stanovi, Kašić i Zadarske otoke. Također posebno naglašavamo kako je provedena procedura i izabran izvoditelj projekata kojima bi se obogatila hortikultura postojećih škola, a to uključuje značajan broj novih stabala, niskog raslinja, interaktivnih edukativnih instalacija, kao i učionica na otvorenom, zaključila je Magaš.
najnovije
najčitanije
Županija
PU LIČKO SENJSKA
Policijski službenici predavanjima upoznali učenike s problemom trgovanja ljudi
Nogomet
NESUĐENI DARK HORSE
Trebali su biti svjetski prvaci, no doživjeli su fijasko: Zbog autogola su im ubili igrača
Zadar
VREMENSKA PROGNOZA
Stiže nova promjena vremena, evo što nas čeka u narednim danima
Zadar
U ČAST LEGENDI
NA INICIJATIVU POZNATOG SPORTAŠA Mural Kreše Ćosića osvanuo u blizini pet nebodera
Zadar
POSJET
Premijer Plenković sutra dolazi u Zadar i Benkovac, ovo je povod
Zadar
ODLAZAK LEGENDE
Preminuo legendarni zadarski majstor Petar Sapun
Zadar
POMOZITE!
Mladoj zadarskoj obitelji izgorio cijeli stan na Meladi, pokrenuta kampanja za prikupljanje pomoći
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘NAJŽALOSNIJE U PRIČI…’ Zadranka šokirana situacijom u prometu: ‘Nitko nije bio čovjek da stane i pita…’
Zadar
nastavak sučeljavanja
Radeta upitao Erlića: “Je li radove na obnovi krovišta Kneževe palače radila tvrtka Vašeg brata?”; Ubrzo stigao odgovor
Županija
kistanje