Nesreća koja se 16. lipnja dogodila na putničkom brodu »Melita« kompanije G&V LINE na liniji Zadar – Sali – Zaglav – Bršanj – Zadar, srećom je završila bez većih posljedica za 38 putnika i pet članova posade koji su spašeni pravovremenom i koordiniranom akcijom. Podsjetimo, tog dana zadarsko područje je u večernjim satima zahvatilo snažno nevrijeme praćeno olujnim vjetrom i jakom kišom, uslijed čega je došlo do prodiranja mora u brod. U velikoj akciji spašavanja u kojoj je sudjelovalo više plovila, svi putnici i posada broda su spašeni nakon prekrcavanja u splav koji je Lučka kapetanija oteglila do Jadrolinijinog broda Jadran, nakon čega su uspješno odvezeni u luku Gaženica.
U Šibeniku
Nakon spašavanja putnika, od trenutka nesreće, brod je bio u Zadarskom kanalu, a sve aktivnosti bile su usmjerene na njegovo osiguranje i sprječavanje potonuća. Nakon stabilizacije i izravnavanja trupa, omogućeno je sigurno tegljenje do zadarske luke, a u konačnici i do šibenskog brodogradilišta gdje je »Melita« dočekala svoj kraj.
Dražen Montana, direktor tvrtke G&V line Iadera iz Zadra, potvrdio nam je kako je šteta na trupu broda bila prevelika da bi se krenulo u sanaciju, tako da se brod trenutačno bagerom rastavlja u brodogradilištu.
– Brod je pregledan od strane stručnjaka, uzorci su uzeti, a na prvu je bilo vidljivo da je trup zdrav. Brod je star četrdeset godina, ali nije stvar u tome da se raspao. Trup je bio zdrav, a teorija da je brod udario u nešto i da ga je prodor vode »rascvjetao« je najvjerojatnija. Svakako, popravak bi bio jako skup i trajao bi jako dugo, tako da smo odlučili odustati od sanacije. Jednostavnije bi bilo novi brod napraviti, nego ovaj popraviti. Svakako brod »Melita« ide u reciklažu, kako treba po svim propisima, ispisuje se iz registra i to je to. Nema ga više…, kazao nam je Montana.
Brodovi i ljudi
Upitali smo ga očekuju li kakvu isplatu osiguranja s obzirom na nesreću. Međutim, kako nam kaže, teško je reći jer je slučaj još u obradi.
Nakon havarije broda, mnogi su komentirali i davali svoje teorije o uzroku ove nesreće. Ova nesreća, kao i uništavanje »Melite« koje se trenutačno odvija u šibenskom brodogradilištu, utjecala je i na emocije mnogih putnika i članova posade kojima je brod bio drugi dom.
– Malo je i tužno, putnici i posada zovu i pitaju što je s brodom. Dosta članova posade je tu boravilo, spavalo, putnici svaki dan putovali, no, to je tako sad… Svemu dođe kraj, a mi ćemo se posložiti iznova i nastaviti raditi. Imamo u svojoj floti četiri broda, od čega tri rade na državnim, a jedan na međunarodnim linijama tako da – radimo dalje, istaknuo je Montana.
TEGLJENJE I KRAJ
Nakon spašavanja putnika, od trenutka nesreće, brod je bio u Zadarskom kanalu, a sve aktivnosti bile su usmjerene na njegovo osiguranje i sprječavanje potonuća. Nakon stabilizacije i izravnavanja trupa, omogućeno je sigurno tegljenje do zadarske luke, a u konačnici i do šibenskog brodogradilišta gdje je “Melita” dočekala svoj kraj
najnovije
najčitanije
Novosti
halo inspektore
Isti proizvod u Austriji košta 60, a u Hrvatskoj120 eura: “Netko nas ozbiljno vara i vuče za nos”
Zadar
koncert na višnjiku
Još jedan koncert za pamćenje: Thompson i večeras napunio Višnjik
Novosti
obavezno usmrćivanje
Nakon svinja, na red došle ovce i koze: Kuga malih preživača prvi put potvrđena u Hrvatskoj
Kultura
Prorokova škrinja
Nebojša Gunjević predstavio novi višeslojni roman u kojem je Zadar puno više od kulise
Crna Kronika
smrtni slučaj
79-godišnjak smrtno stradao u požaru vikendice: Vatra progutala kat kuće i krovište
Nogomet
Županijski hit-trener
Matej Čulina: “Tužno je vidjeti kad ambicije kluba guše djecu u njihovoj kreativnosti”
Zadar
POSLAO PORUKU
Na kraju zadarskog koncerta Thompson održao govor: ‘Onaj tko ne izlazi na izbore, nije ga briga za Hrvatsku’
Zadar
VIŠNJIK RASPRODAN
FOTO Zadrani pohrlili na Thompsona, pogledajte fotke
Zadar
KONCERT
VIŠNJIK SE NAPUNIO! Donosimo fotke iz dvorane
Zadar
12. i 13. prosinca