Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

OBEĆANO U KAMPANJI

Šime Erlić kreće u čistku: građani će nadzirati natječaje za poslove, a evo tko je izuzet!

Autor: Nina Vigan

18.09.2025. 15:42
Šime Erlić kreće u čistku: građani će nadzirati natječaje za poslove, a evo tko je izuzet!

Foto: Luka Jeličić



Zadarski gradonačelnik Šime Erlić predstavio je na konferenciji za medije smjernice za provedbu Odluke o donošenju općih akata o postupku zapošljavanja čime se definira novi obrazac budućeg zapošljavanja svih djelatnika u gradskim trgovačkim društvima i javnim ustanovama.


Gradonačelnik je naglasio kako su smjernice važne jer propisuju obvezne procedure kod zapošljavanja u gradskim tvrtkama, čime će se podignuti opća razina transparentnosti zapošljavanja na razini cijelog sustava Gradske uprave. To ne uključuje samo Grad i Gradsku upravu, već i sve gradske tvrtke u vlasništvu Grada te javne ustanove. Napominje kako je sve dio šire priče – profesionalizacije javne uprave koju su najavili još u predizbornoj kampanji, kao i reforme javne uprave s gradskim tvrtkama i ustanovama s ciljem podizanja kvalitete javnih usluga na višu razinu.


Revizija i preustroj


– Prva komponenata profesionalizacije je transparentno zapošljavanje, a započeli smo i procese analize druge komponente – preustroja Gradske uprave, na čemu ćemo raditi u narednim mjesecima. Teško je spominjati rokove, a to ovisi i o Gradskom vijeću kojem ćemo predložiti novi preustroj. U kontekstu profesionalizacije pokrećemo i reviziju, reformu i preustroj javnih tvrtki. Naglasak je na našim najvećim javnim tvrtkama kao što su Vodovod, Čistoća, Nasadi, Eko d.o.o. i Liburnija, kazao je Erlić dodavši kako će se za provedbu ovih reformi angažirati stručnjaci, a koordinirat će glavni gradski revizor Krešimir Karamarko.





– Cilj je napraviti revizije pojedinih tvrtki, na način da imaju ciljeve oko preustroja, ukidanje eventualno nepotrebnih funkcija, unaprjeđenje onih poslova koji su ključni te uvođenje jasnih ciljeva za zaposlenike kako bi imali bolju uslugu i komunikaciju prema građanima tako da stvorimo jednu stimulativniju radnu okolinu i okruženje za same djelatnike, naglasio je Erlić.


Gradonačelnik je istaknuo kako je potrebna modernizacija organizacijskih struktura pojedinih tvrtki stoga su stupili u kontakt s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) koja ima veliko iskustvo u restrukturiranju javnih poduzeća. Smatra kako njihova tehnička i stručna potpora mogu značajno pomoći kako bi se ova reforma provela na kvalitetan i održiv način. Kao primjer je naglasio situaciju u Vodovodu kojem je pripojeno deset komunalnih poduzeća iz županije, a ovu fazu u kojoj se tvrtka nalazi žele iskoristiti za rekonstruiranje, unaprjeđenje procesa i bolju organizaciju poslovanja.


Promatrači natječaja


– To nije jednostavno, to se ne može postići preko noći i potreban je temeljit analitički proces kojeg moramo napraviti, za kojeg moramo koristiti usluge i vanjskih stručnjaka, revizora i drugih koji mogu dati jasnu pomoć u kreiranju jasnih ciljeva za unaprjeđenje organizacije poslovanja tih tvrtki, kazao je Erlić dodavši kako će zaposlenici koji rade u upravi i u gradskim tvrtkama prolaziti edukacije vezane za komunikaciju i rad s građanima što će doprinijeti njihovu radu.


– Transparentno zapošljavanje je temeljno pitanje, a prema analizama, od svih gradova, otišli samo najdalje osmislivši smjernice kojima definiramo standardiziranu proceduru zapošljavanja u svim gradskim tvrtkama i javnim ustanovama. Tvrtke na isti način moraju provoditi procese zapošljavanja od objave natječaja, testiranja, bodovanja, objave na mrežama i slično, kazao je Erlić i predstavio četiri ključne komponentne smjernica.



Prva je obvezni javni natječaj za svih, čak i tamo gdje zakonski to nije zahtijevano, a natječaji moraju biti transparentni i jasno vidljivi na web-stranicama Društva, Gradske uprave i na stranicama svih relevantnih firmi te dostavljeni medijima kako bi građani mogli pratiti otvorene pozicije i suradnje. Drugo, jedinstvena su pravila za sve bez obzira na zakonske različitosti, praksa zapošljavanja će biti jednaka za svih. Treće, uvodi se građanski nadzor kroz promatrače koji će biti organiziran na način da će se raspisivati javni natječaji te će se formirati lista promatrača koji će biti kandidirani za svaki od pojedinih natječaja.


– Promatrači neće moći donositi odluke, ali će biti oči i uši građana u onom najesencijalnijem dijelu svakog javnog natječaja za zapošljavanje, zajedno s povjerenstvom, koji će imati mogućnosti postavljati pitanja, potpisati se na zapisnik i referirati se o tome što misle, rekao je gradonačelnik objasnivši kako će za ovaj posao uskoro biti određena i naknada.


Iznimka za deficitarne


Erlić je istaknuo kako su propisali i deficitarna zanimanja za koja se neće morati prolaziti navedena proceduru jer postoje specifična zanimanja kao što su poslovi vozača u Liburniji ili čistača u Čistoći, tih radnika nedostaje. Tu, napominje, također neće moći biti manipulacije, već će biti definiran točan popisa zanimanja.


Dogradonačelnik Ante Ćurković, pojasnio je kako će se već sljedeći tjedan objaviti javni poziv svim građanima i članovima različitih udruga koji su zainteresirani za “posao” promatrača. Oni koji jesu zainteresirani, morat će ispuniti i određene uvjete kao što je: punoljetnost, prebivalište na području grada ili županije, uvjerenje o nekažnjavanju, a ključno – ne smiju biti članovi niti jedne političke stranke, a niti zaposleni u gradskim tvrtkama.



– Naknada će biti naravno ujednačena za sva trgovačka društva i ustanove, a to ćemo definirati u dogovoru s upravom tih društava koja će taj trošak i snositi. Inače, lista će biti formirana na razdoblje od četiri godine, a metodom rotacije će se raspoređivati prema natječajima, kazao je Ćurković dodavši kako se još raspravlja o visini naknade promatrača. Jedan model je paušalna isplata do 100 eura maksimalno ili ovisno o putnom trošku ili broju sjednica kojima je promatrač prisustvovao.