Foto: MISLAV KLANAC
Poljoprivredna, prehrambena i veterinarska škola Stanka Ožanića, dobitnica je Europske nagrade za inovativno poučavanje. Nagrada se dodjeljuje iznimnim projektima i nastavnim praksama u sklopu programa Erasmus+ već četvrtu godinu zaredom, a škola Stanka Ožanića prepoznata je kao prva koja je osmislila inovativne vrste mobilnosti u strukovnom obrazovanju tijekom pandemije. Projekt programa Erasmus + »Novim znanjima za zdravije sutra« u svojoj je inicijalnoj ideji podrazumijevao mobilnost učenika prehrambeni tehničar i tehničar nutritionist na stručnu praksu u Bragu, Portugal, ali s obzirom na epidemiološke mjere protiv covida, fizička mobilnost je bila onemogućena zbog zdravstvene sigurnosti svih sudionika. Iz toga razloga projekt je prilagođen pa je organizirana prva mobilnost na daljinu u Hrvatskoj.
Nova znanja
Učenici su u poznatom školskom okruženju pratili online tečajeve o prehrani koje je osigurao projektni partner iz Portugala, a pratili su ih stručni nastavnici. Kroz projekt su razvili i didaktičke metode koje uključuju interaktivnu nastavu, rješavanje problema i eksperimentalno učenje.
Ravnateljica škole, Jelena Gulan, istaknula je zadovoljstvo i ponos svih učenika i djelatnika škole, jer je ova nagrada potvrda uspješnosti dugoročnih strategija škole te ustrajnosti rada na kvaliteti obrazovanja koje žele pružiti učenicima.
– Ova nagrada je pokazatelj kako se svaki trud i rad uvijek isplate. A ovo je stvarno zahtijevalo puno rada i truda, gdje se kolegica Bruna Bišćan kao koordinatorica istaknula, baš kao i svi ostali nastavnici koji su sudjelovali u radu tima. Naš projekt bio je usmjeren na unapređenje znanja učenika i nastavnika u području prehrane, dijetoterapije i suvremene obrade hrane. Usprkos poteškoćama, uspješno je održana prva mobilnost na daljinu u strukovnom obrazovanju u svibnju 2021. godine na kojoj su sudjelovali učenici 3.b razreda, u trajanju od tri tjedna. Dakle, direktno iz Portugala uključili su se profesori struke i profesori engleskog jezika, ali moramo naglasiti kako do kraja profesor engleskog nije bio ni potreban jer su se učenici opustili. U prvi tren ih je bilo strah kako će se snaći, ali kad je to sve krenulo…Imali su zadatke koje su morali obaviti, a stečeno znanje su nedavno primijenili u izradi jelovnika za dobne skupine prema raznim bolestima, kazala je ravnateljica Gulan te dodala kako mobilnosti poput Erasmusa jako puno doprinose strukovnim školama. Sudjelujući u ovom projektu, učenici su imali priliku skupiti ECVET bodove na temelju kojih su dobili i dokument koji je dokaz znanja i vještina koje su stekli, dokument koji vrijedi bilo gdje u Europskoj uniji.
Privlačni Erasmus
– Učenicima je Erasmus jako privlačan, osobito zato što na taj način mogu vidjeti nove oblike učenja, steći znanja i prijateljstva. A i nas će ova nagrada potaknuti da idemo dalje, da prijavljujemo nove projekte i da damo maksimum od sebe. Moramo napomenuti kako su se nakon naše prve mobilnosti, kad su učenici išli u Portugal, učenici vratili potpuno drukčiji. Definitivno im je taj boravak tamo pružio novu dozu sigurnosti i vjere, u pozitivnom smislu utjecao na njih same, istaknula je Gulan dodavši kako su prije dvije godine također sudjelovali u Erasmus programu kad su po prvi put učenici iz pekarskog, vrtlarskog i mesarskog programa otputovali u Njemačku, odakle su se vratili s ponudama za posao nakon školskog obrazovanja.
Kako bi sudjelovali na ovoj razmjeni, učenici su se morali prijaviti na natječaj, zadovoljiti određene kriterije. Na početku projekta, zainteresirani učenici dobili su sredstva, spakirali se i čekali put. Međutim, s obzirom na pandemiju planovi su se promijenili. Škola je došla na ideju da se mobilnost ipak održi, ali online i tako su u konačnici, svi učenici imali priliku sudjelovati. Iako je ovaj projekt proveden 2021. godine, nagrada je stigla tek sad, a ravnateljica nam je objasnila principe dodjele nagrade.
– Zadnjih četiri godine dodjeljuje se nagrada, ali ovisi o određenim periodima i određenim temama. Ove godine tema je bila inovativno poučavanje, a mi smo prvi koji su za vrijeme pandemije na takav način odradili mobilnost. Osim učenika i profesori struke su isto tako imali priliku naučiti nešto novo od naših kolega iz Portugala, tako da je ovo pozitivno utjecalo na sve nas, kazala je ponosno Gulan. Kako je ravnateljica spomenula, veliku ulogu u provedbi ovog projekta imala je i koordinatorica, nastavnica etike i filozofije, Bruna Bišćan, koja nam je istaknula kako su ponosni na provedbu projekta jer su u vremenu pandemije koronavirusa bili suočeni s mnogim ograničenjima u kvalitetnom prenošenju znanja pogotovo praktičnih.
Projekt M.O.T.I.K.A
– Dobrom suradnjom s partnerima uspjeli smo osmisliti način da kombinacijom online predavanja i rješavanjem praktičnih zadataka ispunimo većinu ishoda i ciljeva projekta. Nagrada je potvrda da se naš trud u osmišljavanju kreativnih rješenja isplatio. Iznimno mi je drago da smo učenicima pokazali kako u izazovnim i teškim vremenima ne treba odustati od zadanih ciljeva već samo treba razmišljati o drugim načinima dolaska do cilja. Dobra volja i spremnost svih dionika na suradnju svima nam je donijela jedno novo iskustvo na koje možemo biti ponosni. Mislim da je najveća vrijednost Erasmus projekata osim stjecanja znanja upoznavanje novih kultura i širenje svjetonazora. Ali vremena su bila takva da smo, nažalost, morali odustati od nekih ciljeva projekta i ne odustati da se dio ishoda i ciljeva ne realizira. Na kraju možemo reći da nam je drago da je bar dio planiranih aktivnosti odrađen te smo svi stekli jednu novu vještinu snalaženja u situacijama koje nismo planirali. Zajedništvo u nepredvidivim situacijama pokazuje kreativnost i inovaciju u najboljem smislu, kazala je Bišćan koja s kolegicom knjižničarkom Vesnom Milanjom piše novi Erasmus+ projekt M.O.T.I.K.A. (Mreža održivih tehnologija za integraciju i koordinaciju agrara) koji obuhvaća učenike i nastavnike iz smjerova prehrane, poljoprivrede i veterine. Oni bi, ako projekt bude prihvaćen, otputovali na stručnu praksu i usavršavanje u Portugal, Španjolsku i Njemačku.
»Portugalsko« iskustvo
Iskustva učenika su iznimno pozitivna, profesori iz Portugala upoznali su ih s portugalskom kuhinjom i namirnicama koje se kod njih često koriste, kao i s osobitostima veganske i vegetarijanske prehrane. Isto tako, primjećuju da su napredovale u poznavanju engleskih stručnih termina u svijetu prehrane, nutricionizma i dijetoterapije, što ih je potaknulo da se oslobode u komunikaciji na engleskom jeziku. Najizazovniji i najzanimljiviji zadatak bio im je osmišljavanje poslovnog plana za tvrtku kojoj je svrha prodaja i promocija zdrave hrane. Također, učenice ističu zanimljiv pristup radu i učenju jer je naglasak stavljen na zadatke u kojima treba pokazati kreativnost i inovativnost u rješavanju problema.
najnovije
najčitanije
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Zadar
crpna postaja maestral
Odvodnja uputila javni poziv stanovnicima dviju zadarskih ulica
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Kultura
Alba Miočev
Mlada zadarska slikarica osvojila Grand Prix: “Bitno je da svaki dan uđem u atelje, čak i ako ne slikam…”
Županija
TUŽNI ODLAZAK
VIŠE OD BRODA Šarini su živjeli s ‘Princem Zadra’: ‘Godinama smo radili s njim, živjeli, dizali…’
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Županija
POTPORE