Srijeda, 17. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Sveučilište u Zadru

OKRUGLI STOL 'Pomoćnici u nastavi su ključ uspješnije prilagodbe djece s teškoćama sustavu redovne škole'

Autor: Portal ZL

17.12.2025. 15:40
OKRUGLI STOL 'Pomoćnici u nastavi su ključ uspješnije prilagodbe djece s teškoćama sustavu redovne škole'

Foto: Sveučilište u Zadru



Na Sveučilištu u Zadru održan je okrugli stol „Pomoćnici u nastavi u inkluzivnom odgoju i obrazovanju“. Pročelnica Odjela za pedagogiju izv. prof. dr. sc. Matilda Karamatić Brčić predstavila je rezultate istraživanja o ulozi i značaju pomoćnika u nastavi kroz identifikaciju ključnih kadrovskih, materijalnih i programskih pretpostavki iz perspektive roditelja, nastavnika i samih pomoćnika. Istraživanje je potvrdilo neupitno važnu ulogu pomoćnika u nastavi kao ključnih čimbenika u kontekstu učinkovite odgojno-obrazovne inkluzije.




– Ispitanici su istaknuli da prostor za poboljšanje vide u odabiru metoda i oblika rada s djecom u inkluzivnom obrazovanju, jasnijim i ujednačenijim protokolima praćenja i vrednovanja učenikova napretka te kvalitetnijoj međuresornoj suradnji s obzirom na različite specifičnosti učenika. U kontekstu rezultata istraživanja roditelji su naglasili važnost pomoćnika u nastavi kao ključnih dionika uspješnije prilagodbe djece s teškoćama u sustavu redovne škole, ali i razvoja njihovih socio-emocionalnih vještina, rekla je Karamatić Brčić.



Nastavnici su istaknuli važnost kontinuiranih stručnih usavršavanja pomoćnika u nastavi kako bi se osigurala primjerenija podrška učenicima. Uloga pomoćnika treba biti jasna i usmjerena na pružanje podrške, bez zadiranja u definiranje smjernica nastavnog plana i programa. Snaga pomoćnika u nastavi odnosi se ponajprije na kvalitetnu socio-emocionalnu podršku, motivaciju za rad te uspješniju prilagodbu djece s teškoćama.




– Uzimajući u obzir da je zadaća odgojno-obrazovne ustanove osigurati da se svako dijete osjeća sretno i prihvaćeno, rezultati potvrđuju potrebu za kontinuiranom i kvalitetnijom suradnjom svih dionika. Naglasak na međuresornoj suradnji te ujednačavanju protokola praćenja i vrednovanja postaje zajednička zadaća s ciljem jasnijeg pozicioniranja inkluzije u sustavu redovne škole. Jedinstvenim praćenjem i vrednovanjem stvaramo kvalitetnu bazu povratnih informacija iz prakse, koje nas potiču na razvoj novih paradigmi u odgojno-obrazovnom radu. Društvo napreduje onoliko koliko smo uspješni u smanjenju razlika, istaknula je Karamatić Brčić.


Na okruglom stolu sudjelovali su pročelnik Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport Zadarske županije Ivan Šimunić, ravnateljica Hotelijersko-turističke i ugostiteljske škole Zadar Dijana Radić Škara te koordinatorica u OŠ Benkovac Kristina Markač Huđek.