Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

zl zadar

Mali zrakoplov kao tržišna niša koja doživljava - uzlet

Autor: Nikolina Lucić

12.11.2025. 15:19
Mali zrakoplov kao tržišna niša koja doživljava - uzlet

Foto: Luka Jeličić



Zračna luka Zadar te domaći avioprijevoznik ETF Airways otvaraju novu stranicu u svojoj suradnji predstavljanjem novog zrakoplova u floti ove mlade tvrtke – ATR 72 – 600. Četvrta je to letjelica u njihovoj floti, koja u potpunosti odgovara potrebama modernih putnika te zahtjevima suvremene avioindustrije.


Centar zrakoplovstva


Tim je povodom Josip Klišmanić, direktor Zračne luke Zadar naglasio kako je plan da ETF u budućnosti upravo u zadarskoj Zračnoj luci otvori i svoj servisni centar za zrakoplove.


– To će sigurno uvjetovati i daljnju izgradnju infrastrukture u Zračnoj luci, što će svakako podignuti razinu kvalitete poslovanja. Na ovaj način započeti novu suradnju i otvoriti novi put u razvoju, savršeno odgovara našem krajnjem cilju, a to je doprinos lokalnoj zajednici na suštinskoj razini, kroz dodanu vrijednost znanja koje ćemo tu okupiti. Veliki smo sistem te možemo biti zonom razvoja avioindustrije. Siguran sam da ćemo ovim pokazati kako možemo biti važan centar domaćeg zrakoplovstva jer razvojna smo tvrtka s puno investicija, kazao je Klišmanić jer Zračna luka ima itekako mnogo prostora za rast, naročito u ovom periodu godine, kada su letovi rijetki.





– Mi smo odavno spremni za širenje reda letenja zimi, no, destinacija je krajnji cilj svim putnicima jer mi smo uvijek spremni servisirati sve putnike. Aktivirali su se napori ka tom cilju. Do sredine siječnja će ići linija za Munchen, koja bi sljedeće godine trebala biti cjelogodišnja, najavio je Klišmanić, jer osim dviju tjednih linija za Munchen, iz Zadra se trenutačno leti samo prema Zagrebu i Puli.


Stjepan Bedić, direktor tvrtke ETF Airways, naglasio je kako tvrtka novi dodatak svojoj floti uvodi u petoj godišnjici poslovanja.


– Ideja nam je od početka bila unaprijediti domaće zrakoplovstvo, a ne čisto stvaranje dobiti. Ono na čemu trenutačno aktivno radimo okretanje je našem unutarnjem tržištu, kako bismo što manje ljudi i usluga uvozili. Agencija za civilno zrakoplovstvo treba tako odobriti naš zahtjev za poslom održavanja aviona u Zadru. Ambicija nam je heavy maintenance aviona. Zračna luka Zadar to je prepoznala, dijeli našu volju i ambicije za napretkom, započeo je Bedić, rekavši kako novim zrakoplovom ulaze u područje tržišne niše koja strelovito raste.



Izvrsne brojke


– Imamo puno zahtjeva klijenata za letenjem malim avionima. ATR je naša nova niša, a želimo i četvrti 737 Boeing. Počeli smo s radom tijekom pandemije 2020. godine vjerujući kako, unatoč globalnoj situaciji, možemo postići poslovni uspjeh. Taj nam se rizik isplatio, te nakon pet godina imamo izvrsne poslovne brojke. Rasli smo postupno, rješavajući brojne proceduralne, trgovačke i servisne probleme. Iako rast nastavljamo uvrštavanjem malog aviona u našu flotu, upravo je ta niša u porastu. U ožujku će ATR Gallileo prvi put i poletjeti, najavio je Bedić. Dugoročni im je cilj, dodaje, graditi temelje avijacije u Hrvatskoj, kako bi se vratila struka koja radi u inozemstvu.


– ETF Technics je budućnost našeg poslovanja, kako bi servis zrakoplova ostao u Hrvatskoj, kako bi se mladi tu zapošljavali te imali partnera na kojeg se mogu osloniti tijekom obrazovnog procesa. ETF Travel naša je putnička agencija, iz koje dugoročno želimo prodavati i svoje charter letove. U zadarskoj smo Zračnoj luci zbog njihove predanosti poslu te želji za zdravim rastom poslovanja koji su tu prisutni, zaključio je Bedić.


Ovaj novi ATR zrakoplov sa 72 sjedala ima manju emisiju štetnih plinova, buke te zauzima manje prostora. Za putnike je prostran, te iznimno ugodan.