Foto: Jelena Milović/Arhiva ZL
Na prijedlog stručnog povjerenstva direktor gradske tvrtke Liburnija iz Zadra je pri provedbi javnog natječaja donio odluku o odabiru tvrtke koja će im isporučiti 13 električnih autobusa. Ekonomski najpovoljnijom ponudom ocijenjena je ona tvrtke Novatec iz Labina u iznosu 7.605.000 eura. Bit će to prvi električni autobusi koje će koristiti ova prijevoznička tvrtka u javnom prijevozu, nakon što su u zadnjih šest godina nabavili ukupno 46 autobusa za gradski i prigradski promet.
Tri ponude
Na javni natječaj zadarskog autobusera pristigle su tri ponude. Tvrtka Karsan Europe iz Torina u Italiji poslala je ponudu u iznosu 8.008.000 eura, a tvrtka Lika ulaganje iz Popovače ponudu na iznos od 11.251.250 eura. Još teče zakonski rok dok odluka Liburnije ne postane konačna, nakon čega će se organizirati potpisivanje ugovora s odabranim ponuditeljem.
Natječajem su uvjetovali da je rok isporuke autobusa 20. kolovoza 2026. godine, dok je okvirni planirani dan završetka ugovora 30. listopada 2026. Liburnija ovaj projekt namjerava financirati iz NPOO-a, pa su se tako prijavili na javni poziv Nabava vozila na alternativni pogon za javni gradski i prigradski linijski promet, koji uskoro završava. Ukupna bespovratna sredstva iz ovog javnog poziva iznose 143 milijuna eura.
– Nadamo se kako će proći projekt na kojem radimo prilično dugo. Radi se o nepovratnim sredstvima EU-a u 100-postotnom iznosu financiranja, kazao nam prije nekoliko mjeseci Slobodan Erslan, direktor Liburnije dodajući kako su se za nabavku električnih autobusa odlučili zato što je takva vrsta vozila budućnost.
– Na sastancima na kojima smo sudjelovali zadnjih godina doznali smo kako se više neće moći nabaviti dizelski autobusi, već samo električni. U cijeloj Europi je u tijeku elektrifikacija javnog prijevoza, zbog čega nismo htjeli propustiti da Zadar napravi taj iskorak, kad već imamo prigodu to dobiti besplatno. Moram reći kako prelazak na električne autobuse neće donijeti neke značajnije uštede u usporedbi s troškovima goriva za postojeće autobuse, budući da je cijena električne energije prilično velika, napomenuo je tada Erslan.
Obnova voznog parka
Liburnija je natječajnom dokumentacijom predvidjela nabavu solo gradskih niskopodnih autobusa, s ulazom bez stepenica. Eventualna povišenja poda prema stražnjem dijelu vozila moraju biti izvedena s minimalnim brojem unutarnjih stepenica i blagim nagibima. Duljina vozila iznosit će od 11,5 do 12,5 metara, kapacitet je najmanje 65 putnika, a broj sjedećih mjesta najmanje je 30.
Autobusi trebaju imati neto kapacitet visokonaponske baterije od najmanje 390 kWh. Kapacitet sustava za pohranu električne energije mora biti dovoljan za prelazak minimalno 300 km bez dodatnog punjenja, u uvjetima gradske vožnje.
Vozila će se koristiti u lokalnom i županijskom linijskom prijevozu na linijama prosječne duljine do 50 kilometara. Procjenjuju kako će očekivana godišnja kilometraža autobusa iznositi do 80 tisuća kilometara.
Liburnija je 2022. nabavila 21 autobus, 16 prigradskih i pet gradskih, projekt koji je sufinanciran iz Kohezijskog fonda EU-a i iz državnog proračuna. Nastavljeno je time uspješno osvježenje njihova voznog parka koji je tri godine prije toga počeo nabavom prvih 25 novih autobusa za gradske i prigradske linije. Ovi autobusi su nabavljeni uz potporu Ministarstva prometa i uz sredstva iz EU fondova. Time su obnovili 70 posto svojeg voznog parka.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Globalni program
Osječka Orqa pokreće globalnu proizvodnju dronova potpuno neovisnu o Kini
Hrvatska
primanje mita
Sud odbio prijedlog Beroševe obrane za izdvajanje dokaza u aferi Mikroskopi
Zadar
đir od 5 kilometara
Zadar Christmas Run gazi prema rekordu: Još se stignete prijaviti na najveseliju utrku godine
Hrvatska
udruga roda
VELIKE REGIONALNE RAZLIKE Prava roditelja i djece u Hrvatskoj ovise o mjestu stanovanja
Hrvatska
cijene u ugostiteljstvu
Hrvatska obrtnička komora: ‘Ugostitelji ne mogu biti krivci za rast cijena’
Crna Kronika
Tri kaznena djela
ŠEFICA POZNATE ZADARSKE KONOBE IZBJEGLA ZATVOR Pokrala konobu i državu, vratit će 300 tisuća eura
Zadar
ŽIVOTNA BURA
Mlada Pažanka Željka Crljenko Mihlin djelima dokazuje da je između osmijeha i očaja samo – odluka
Crna Kronika
Očevid u tijeku
U prometnoj nesreći u Benkovcu poginuo 72-godišnjak
Zadar & Županija
zaljubljenici u more
IŽANKA Od male kućne radinosti do brenda koji poznaju svi ribari
Crna Kronika
kontrola prometa