Srijeda, 13. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

PROMETNI (NE)RED

Grad želi smanjiti gužve na cestama, ali sve ovisi o proračunu: 'Ne trebamo se zalijetati s projektima'

Autor: Nikolina Lucić

09.11.2024. 12:17
Grad želi smanjiti gužve na cestama, ali sve ovisi o proračunu: 'Ne trebamo se zalijetati s projektima'

Foto: Luka Jeličić



Kontinuirani gospodarski rast Zadra, popraćen nekretninskim boomom, širenjem novih građevinskih površina i porastom broja automobila u prometu odavno zagušuje gradske ceste, a naročito ljeti. I dok je Grad raznim projektima i zahvatima uspio sanirati određene crne točke, proširiti i rekonstruirati prometnice, onaj najteži, nove zadarske zaobilaznice, tek se treba realizirati.


Lokacijska dozvola


I dok se punom parom izvode radovi na proširenju križanja Žmirići, kao i proširenju prometnice prema gradskim naseljima Kožino i Petrčane, te dalje prema Ninu i mjestima koja mu gravitiraju, projekt nove obilaznice, koja bi trebala rasteretiti sada već zagušenu Ulicu Hrvatskog sabora još je uvijek u fazi visokog planiranja.





Kao što je već poznato, nova će zaobilaznica od budućeg rotora kod Supernove »obilaziti« postojeću prometnicu iznad Bilog briga i potom će se spuštati natrag na postojeću obilaznicu kod raskrižja s Putem Bokanjca i Ulicom Hrvatskog sabora te bi u nastavku postojećom prometnicom prema Žmirićima postala četverotračna. Uz dosad rekonstruirane ulice Ante Starčevića i dr. Franje Tuđmanove, nastavlja se rekonstrukcija ostalih zadarskih prometnica. Raskrižje Žmirići su u visokoj fazi realizacije.


Kako nam je kazao resorni pročelnik UO-a za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Zadra, Darko Kasap, o projektu nove zadarske obilaznice već se godinama raspravlja, a sada je napokon započeta procedura realizacije.


– Prometnica je to koja bi, prema planovima, trebala ići ispod Musapstana, a radi se u sklopu šireg uređenja park – šume. Radovima bi se uredila i dva parkirališta u sklopu prometnice, ispod park – šume, a prostorno-planski bi išla od Ulice Puta vrela. Trebat će raditi preko privatnih čestica, na što smo zaprimili 37 primjedbi o izmještanju prometnicu u novu trasu. No, pomirili smo interese građana s interesima projekta, kazao je Kasap, naglasivši kako su za prvu fazu projekta ishodili lokacijsku dozvolu.


Projektna dokumentacija


– Paralelno s tim, gradit će se i buduća prometnica do deponija na Diklu koja je u procesu sanacije, a koja će ići sve do Kožina i dalje prema zapadnom dijelu županije. U idućoj se godini nadamo, ako se gradski proračun usvoji u razumnom roku, započeti s izradom projektne dokumentacije, a do tada je sve u idejnoj fazi.



Ne odustajemo od ideje da se dio prometa sa zaobilaznice, Ulice Hrvatskog sabora izmjesti i time rastereti promet, a radovima na rotoru kod trgovačkog centra »Supernova«, koji se gradi prema projektu Hrvatskih cesta, ove dvije prometnice značajno će se promijeniti prometnu sliku grada, rezimirao je Kasap, poručivši kako početak projekta ovisi o usvajanju gradskog proračuna.


– Iskustvo posljednjih nekoliko godina naučilo nas je da se ne trebamo zalijetati s projektima prije nego što se usvoji gradski proračun. O rokovima se zato još uvijek niti ne može razgovarati. Situacija pred nama još je uvijek neizvjesna i tek se trebaju započeti pregovori oko novog budžeta, zaključio je Kasap.