Foto: Luka Jeličić
Pripreme za novu su turističku sezonu u puhom jeku, a zamašaj sezoni pred nama dati će i brojni domaći poduzetnici okupljeni na 10. Adriatic Gastro Showu, koji se po drugi put vratio u Zadar i na jednom mjestu okupio sve tvrtke koje svoje usluge i proizvode nude turističkom sektoru. Obišli smo zato i ove godine sajam, koji je zaposjeo sve dvorane Športskog centra “Višnjik”, te saznali što je ove godine u trendu, što ugostitelji i hotelijeri traže, ali i kakve su želje i očekivanja turista. Prilika je to ne samo za velike subjekte, već i male iznajmljivače, obrtnike, ali i građane da po sajamskim cijenama kupe ono što im treba, bilo da se bave turizmom ili ne.

Užitak na otvorenom
Veliki je interes, upravo među građanima, vikendašima, ali i malim iznajmljivačima zato za vanjskim kuhinjama, koje u Zadru već 20 godina, uskoro patentiranom tehnologijom proizvodi tvrtka “Profil Tehnika”. Branko i Mira Stojsavljević stoje iza ovog domaćeg brenda, koji je sve popularniji, kako zbog promjena stila života i sve veće orijentacije ka boravku na otvorenom, tako i novih trendova u turizmu – naročito kampingu, gdje završavaju brojni njihovi proizvodi. Iako su redoviti poslovni partner brojnih kampova u Isti, u zadarsku se regiju, priznaju, tek trebaju probiti.
– Proizvodimo vanjske kuhinje, spremište i nadstrešnice. Mali kampovi i iznajmljivači naši su najčešći klijenti, ali nije nam strana niti suradnja s HoReCa sektorom. Nudimo u potpunosti domaći proizvod, a bit će patentiran zbog jedinstvenog načina njegove proizvodnje, od posebne vrste aluminijskog kompozita, za koji smo pronašli način kako ga oblikovati, a za razliku od inoksa, nije podložan atmosferilijama i otporan je na štetan utjecaj morske soli. Inoks se, za razliku od našeg aluminija, mora svake godine polirati. Cijeli je proizvod plod našeg rada i inovacije – od projektiranja do proizvodnje. Smješteni smo u poslovnoj zoni u Poličniku, a nudimo nekoliko vrsta proizvoda – serijskih i po mjeri, pojasnio nam je Branko, dok je Mira dodala kako mnogi mali iznajmljivači traže upravo njihove proizvode kako bi zadovoljili potrebe svojih gostiju. Oni se zato prilagođavaju njihovim potrebama i idejama kako uspješno iskoristiti vanjski prostor.

Profil Tehnika, Branko i Mira/Foto: Luka Jeličić
– Cilj nam je da kupci sve za svoj vanjski prostor mogu naći na jednom mjestu, bilo da ga koriste u turističke svrhe ili privatne potrebe. Da korisnik naših proizvoda može roštiljati i kuhati vani na sigurnom, dodao je Branko.
Zadarski brendovi
Profesionalnim opremanjem ugostiteljskih i turističkih objekata dugo se godina bavi jedna od vodećih tvrtki a prodaju kućnog tekstila u Hrvatskoj – “Intertekstil Stanić”, čija nam je voditeljica veleprodaje kazala kako već 30 godina sve najvažnije domaće hotele opskrbljuju tekstilom iz vlastite proizvodnje.
– Poslujemo i kroz 32 maloprodajne jedinice namijenjene prvenstveno građanima i malim iznajmljivačima. Priliku u Zadru koristimo da se bolje povežemo kako s hotelijerima, tako i potencijalnim novim klijentima. Jako smo poznat igrač na turističkom tržištu, tako da ovakve prilike koristimo i za jačanje partnerstva i suradnje s našim postojećim klijentima. Svima smo zato za vrijeme trajanja sajma omogućili minimalno 20 posto popusta na cjelokupan asortiman, najavila je Antonela Medenjak. Zadarsko im je tržište, dodala je, izuzetno interesantno, te se nadaju sklopiti nove poslovne suradnje.

Na sajmu se nude i mnogobrojne gastronomske delicije, a tvrtka “Difa” distributer je mnogih brendova, među kojima su i oni zadarski, kao što su “Matak tartufi”, sirevi “Gligora”, ali i oni koji svoje korijene imaju upravo u Zadru i potom se prošili na cijelu Hrvatsku. “Kroštula” i “Boogie Lab” samo su jedan primjer. Imati dobrog distributera u turističkoj je branši od iznimne važnosti.

– Obiteljska smo tvrtka iz Splita usmjerena na distribuciju isključivo domaćih proizvoda, a Zadar nam se prošle godine pokazao kao pun pogodak. Sam nam teren daje jako dobre rezultate, a imamo jako velika očekivanja. Ne razgovara se samo o robi, distribuciji i očekivanjima od sezone, jer se ne bavimo samo distribucijom u ugostiteljstvu, već i posredujemo u opskrbi trgovačkih lanaca i luksuznih jahti, kazao nam je Damir Delić.

Damir Delić iz tvrtke “Difa”/Foto: Luka Jeličić
Kokteli u prvom planu
Tvrtka “Gastro Stil d.o.o” na velikom se izložbenom prostoru predstavila sa svim granama svog poslovanja, ali u prvi plan stavila i praktičnu primjenu proizvoda koje zastupaju. Mogli smo tako vidjeti i kulinarsku demonstraciju, te koktel bar, koji je obilovao brojnim pićima i dodacima kojima se stvaraju vrhunski kokteli. Profesionalna ugostiteljska oprema njihov je posao, a predstavila nam ih je chefica Gracija Horvatin, koja je i sama prvo kao njihova klijentica, a poslije i kao partnerica, upoznala sve detalje brendova koje zastupaju.
– Mene je “kupio” njihov roštilj na drveni ugljen za urbane restorane koji žele spojiti modernu gastronomiju sa rustikalnim mirisom dima, dodala je Horvatin, dok nam je miksolog Saša Lovrenšćak kazao sve o novitetima u poslovanju barmena i kreaciji novih koktela.

Na izložbenom štandu tvrtke “Gastro Stil” kuhao je i pobjednik “Masterchefa Hrvatska” Ivan Temšić/Foto: Luka Jeličić
– Naša priča o koktelima izravno se nadovezuje na gastronomske trendove koji su trenutno u svijetu popularni. Restoranska scena prvo kroz dobre koktele i aperitive gradi svoju viziju, koja je izravno povezana s njihovim jelima, a zaključuju ju desertima i digestivima. Na sajmu zato nudimo povezanu organoleptičku priču predstavljenu na nov i moderan način, pojasnio je Dok razgovaramo o novim trendovima, lako se da zaključiti kako je konkurencija među koktel majstorima ogromna, kako zbog potreba tržišta, tako i obveze stalnog stvaranja novih okusa.
– Kategorija “non – spirita”, koji u sebi zapravo nemaju alkohole, ali nastaju istim tehnikama destilacijama jako su popularni u svijetu, naročito kroz trend “dry January”. Bezalkoholni kokteli tako su veliki trend, ali i sva pića veće nutricionističke vrijednosti, s manje šećera i kalorija, objasnio je Lovrenšćak.
Na kraju smo našu turneju zaključili na izložbenom prostoru zadarske tvrtke “Kaldis Koncept”, koja se ove godine predstavlja u proširenom asortimanu na većem izložbenom prostoru.

Ivan Jurjević/Foto: Luka Jeličić
– Prošili smo poslovanje van naše regije. Sajam ja za nas bio pun pogodak i jako smo zadovoljni rezultatima i zaključenjem novih partnerskih suradnji, zaključio je osnivač tvrtke Ivan Jurjević.
najnovije
najčitanije
Novosti
DJELO VANDALA
Tito ostao bez glave
Crna Kronika
kriminalistička istraga
Muškarac (49) u Benkovcu ukrao katalizator, a djevojka (20) u Zatonu pumpu za vodu
Crna Kronika
POLICIJA IMALA POSLA
Pijani muškarac radio nered na Adventu, a žena opljačkala trgovinu na Bulevaru
Sport
ATLETSKA UTRKA
Sportski događaj koji spaja atletiku i biciklizam dogurao do 28. izdanja
Crna Kronika
Tragedija
Ubijena žena je majka troje djece, a uz to je bila i trudna
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!