Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Na početku nastavka sjednice određene primjedbe vijećnika Ante Kolege i Mate Lukića upućene su predsjedniku Gradskog vijeća Marku Vučetiću. Oba vijećnika naime, Vučetiću su spočitnuli što sjednicu nije završio jučer, odnosno nije iskoristio mogućnost uvođenja zaštitara koji bi vijećnika Antu Rubešu “izbacili” iz vijećnice, već je nastavak sjednice zakazan za danas.
– Vi ste predsjedniče jučer cijelo vrijeme vodili osobnu bitku s vijećnikom Burčulom i vrijeđali se, a kasnije je izbačen Rubeša, rekao je Lukić.
Nakon njihovih primjedbi nastavilo se s radom Vijeća. Gradonačelnik Branko Dukić prezentirao je Izvješće o radu gradonačelnika za razdoblje srpanj prosinac 2022.
– Završilo je doba pandemije te se u Zadru ističe povratak broja turista, rekordan promet Zračna luka Zadar i Gaženica, održane sve planirane javne investicije. Za prošlu godinu 13,2 posto više smo imali sredstava u proračunu nego godinu ranije, 43 milijuna kuna poreza na dohodak.
Financije su se prelile i na ulaganja. Aglomeracija, Centar za mlade, Poduzetnički inkubator, nova prometnica za zonu Crno i novo gradsko grobljem gospodarska zona Crno. Rekonstrukcija obale i gata na Foši. spoj ulice Hrvatskog sabra u Puta Bilga, kompleks crkve sv. Nikole, obnova stare Tehničke škole, ZOOM 4.0., sustav odvodnje na Bokanjcu, raskrižje Put Kotlara, Miroslava i Janka Perice, park uz prometnicu Kažimira Zankija, vrtić Višnjik III, projektiranje širenje OŠ Benje, i nove škole na Crvenim kućama i škole u Kožinu, novi vrtići na Smiljevcu, idejni projekt je završen za vrtić u Diklu, završavaju radovi na CGO, aktivnosti na sanaciji odlagališta na Diklu, nabrojio je gradonačelnik.
Osvrnuo se i na nove EU projekti usmjerene na socijalnu skrb.
Taksisti sramote Zadar
Na izlaganje gradonačelnika vijećnica Drita Dunatov upozorila je na jako lošu sliku koja se stvara u gradu Zadru, a riječ je o naplati vožnja taksijem.
– Vraćajući se sa sjednice jučer sam uzela taxi na mostu. Pitala koliko će me koštati do Dikla prijevoz, ali mi nije mogao reći. Kad smo došli u Diklo rekao mi je taksist da je cijena 75 eura. To je totalno bezobrazluk. 75 eura pet kilometara.
Takvi ljudi gradonačelniče blate i sramote naš grad, uništavaju turizam. Ovo ne smijete dopustiti. Platila sam mu i rekla, danas ste zaradili, a sutra ne znam hoćete li. Gospodin mi je predložio da u javnost ne izlazim s ovim jer će staviti posebne cijene za domaće i za turiste. Dobila sam informaciju da je jučer do Zatona naplaćeno 140 eura. Jako bezobrazno, istaknula je Drita Dunatov.
– Podsjetili ste me kako je prošle godine bilo ovakvih podataka da se lihvarskim računima taksisti obraćaju putnicima. Slažem s es vama da to uništava destinaciju, imidž. Svim građanima treba dati uputu da pitaju ime i prezime vozača, traže račun i tada ćemo mi nadležnima postavljati pitanja, rekao je Dukić.
Manjak sadržaja u gradu
Pročelnik Pinčić se nadovezao kako Grad ne može utjecati na cijenu taksista, jer je to prepušteno tržištu, već samo apelirati da se to ne događa. Vijećnik Bruno Milin pohvalio je idejno rješenje za vrtić na Diklu te je apelirao kako se treba proširiti parcela na kojoj je zamišljena gradnja vrtića.
Darko Kasap je dodao kako je potrebna izmjena prostornog plana kojom se objedinjuju dvije čestice nakon čega će se krenuti dalje. Radeta se osvrnuo i na turističku sezonu u kojoj vlada kaos u gradu, a sadržaja manjka.
– Sezona u gradu fali parking mjesta, gužva na prometnicama. Fino je ovo što je PR napisao, ali mi jedno parkirno mjesto u godini dana nismo napravili. Očekujemo rezultate kao i lani, a to se neće dogoditi jer se pokazalo da nemamo infrastrukturu i turisti su otišli na druge destinacije, a zato smo imali i manjak od 15 posto u travnju. Nema sadržaja, osim Wings for life, koji se izlizao već.
Odaziv i brend je slabiji s godinama. Moramo imati više događanja, svaki tjedan, vikend. Gubimo bitku sa Šibenikom i Splitom. Vrijeme je da TZ počne raditi nešto. Imamo i Gaženicu koja je trebala postati home port, od gostiju s kruzera nemamo koristi na ovaj način.
Treba potaknuti i Zračnu luku. Kolovare će biti kao Miami govorili ste, gradonačelniče u kampanji. A Kolovare su iste kao i tada. Deponij na Diklu prvo ste obećali da će biti zatvoren do 2022., pa sad do 2023. Možete li mi reći neki datum kada će se zatvoriti?, nabrojio je Radeta.
Problem velika buka
U zaključnoj riječi Dukić je rekao kako mu je drago da se susjedni gradovi razvijaju poput Šibenika te kako oni u šest mjeseci nisu imali ovoliko projekata kao Zadar.
– Možemo polako govoriti kako samo onaj tko ne želi raditi nema posla. Imamo više od 4 tisuće izdanih radnih dozvola i pitanje je kako se ide i prema rastu plaću. Ne može se zanemariti milijun putnika prošle godine u Zračnoj luci. Vjerujem kako će i na red doći da Gaženica postane home port.
Intencija nam je razvijati i željeznički promet kojeg je ukinuo Hajdaš Dončić, a posebno zbog Gaženice jer luka bez željeznice ne ide. Vizija turizma je složena, treba nam i razvoj hotela. Ne možete govoriti kako je utrka Wings for life izlizana jer pogledajte u kojim se gradovima održava i već 10 godina u Zadru, odgovorio je gradonačelnik.
Pročelnik Mate Pinčić predstavio je zakon o buci koji se treba uskladiti sa zakonskim propisima RH, prvenstveno na Poluotoku te će se kazne povećati u slučaju nepoštivanja, odnosno zakona koji ističe kako buka nakon 23 sata treba biti na razini govora.
– Mjeritelji buke će biti na terenu i djelovati ako je buka veća od 10 decibela.
Daniel Radeta podržao je inicijativu za veće kazne u cilju sprečavanja buke u starom gradu kako bi se po zakonskoj regulativi sveli na decibel govora.
– Bit će teško to provesti, udarili ste u osinje gnijezdo i ne znam koliko su komunalni redari spremni za ove aktivnosti.
Meštrović je apelirao da se festivali izmjeste izvan stare gradske jezgre te je naveo kako mjesta ima od Musapstana do Petrčana. Mate Lukić je rekao kako cijeli grad ovisi o Poluotoku te kako se ova regulativa ne može provoditi u turističkom gradu.
– To je nebulozno. Pročelnik za ovo nije odgovoran, to je odluka ministra, rekao je Lukić.
– Narkomanski pristup što se događa u Zadru samo da bi se zaradilo. To se dogodilo u Španjolskoj, Novalji, Splitu, Šibenik i Dubrovnik se bore. Ne možemo dopustiti sve, ovaj grad je predivan spomenik samog sebe, star tri tisuće godine, rekao je Enio Meštrović.
Odluka o dopuni komunalnog reda također je povela raspravu jer su povećane kazne za nepropisno ulaženje dostavnih vozila na Poluotok, devastaciju stare gradske jezgre.
– Treba se naći rješenje adekvatno za dostavna vozila i tada donositi rigorozne kazne. Možda da se dostava vrši električnim vozilima i da se u potpunosti zabrani ulazak motornih vozila u grad kao što je u Splitu, poručio je Radeta, a Dujela je rekao kako se tome teži u budućnosti.
Prijedlog odluke za smještaj za roditelje djece koji se trebaju liječiti izvan Zadra naišao je na odobravanje svih vijećnika, a riječ je o amandmanu kojeg je predložila lista Enia Meštrovića.
– Prvotna namjera nam je bila kupnja stana, ali zbog visokih cijena to nije moguće, pa smo se odlučili za najam dva stana u Zagrebu i jednog u Splitu, objasnio je Meštrović.
najnovije
najčitanije
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Zadar
crpna postaja maestral
Odvodnja uputila javni poziv stanovnicima dviju zadarskih ulica
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.