Foto: UNIZD
Međunarodni dan obrazovanja svake se godine diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj, obilježava 24. siječnja, a namijenjen je promicanju važnosti kvalitetnog i dostupnog obrazovanja za razvoj pojedinca i društva.
Kvalitetno obrazovanje podrazumijeva svakodnevni intelektualni rast, pristup resursima koji to omogućuju, prisustvo mentora ili učitelja koji podupiru taj proces te stvaraju pozitivno ozračje u kojemu ima mjesta za postavljanje pitanja i traženje odgovora.
Iako se u današnjem suvremenom svijetu često ističe važnost kvalitetnog obrazovanja, uvijek ostaje pitanje kakvo ono treba biti kako bi najbolje odgovorilo zahtjevima današnjeg društva.
Povodom ovog obilježavanja, kontaktirali smo sveučilišnu profesoricu Smiljanu Zrilić sa zadarskog Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja, kako bismo saznali nešto više o trenutačnom stanju obrazovanja u Hrvatskoj.
– Mislim da je obrazovanje u Hrvatskoj na jednoj zaista zavidnoj razini i da se svaki profesor trudi na svoj način. Nažalost, sve više primjećujem pad zainteresiranosti kod mladih. Ne znam što sve utječe na tu promjenu, ali pretpostavljam da je u nekoj mjeri utjecala i situacija s koronom.
Naime, za vrijeme korone svi smo se morali prilagoditi najviše što smo mogli i s obzirom na cijelu situaciju, mislim da smo se zaista dobro snašli. Međutim, sam prostor učionice te aktivno slušanje i surađivanje unutar te učionice ipak ima svoj značaj. S druge strane, možda je tako bilo i u moje vrijeme te sam možda i ja tako doživljavala učenje.
No, zato sada shvaćam da su to bile vrijedne lekcije i da su nam svi oni profesori, koji su tražili više od nas, zapravo željeli samo dobro, kazala je Zrilić dodavši da se svi profesori zaista trude prenijeti znanje te svake godine iznova unijeti nešto novo i zanimljivo.
Obrazovanje je nužno za stjecanje znanja i vještina potrebnih za uspješno sudjelovanje u društvu te omogućuje da razvijemo svoj puni i pravi potencijal. Pored toga, ono je ključno za razvoj ekonomije i društva u cjelini te pomaže u rješavanju brojnih društvenih i ekonomskih problema, a stoga je izrazito važna dostupnost kvalitetnog obrazovanja za svako dijete.
– Svako dijete ima pravo na obrazovanje i pravo na jedan poseban pristup odgojitelja i učitelja. Naime, više nismo na onoj razini integracije gdje su djeca bila samo uključena, već provodimo inkluziju na svim razinama, koliko god je to moguće.
Današnji učitelji i odgojitelji su kompetentni te se svi trude da je svako dijete sretno i zadovoljno i da mu se učenje prilagodi na njemu prihvatljiv način. Različitosti se, ne samo prihvaćaju, nego i uvažavaju. Svako dijete, bez obzira na svoje podrijetlo, kulturni identitet, sposobnosti ili bilo koji drugi faktor, ima pravo na obrazovanje koje se prilagođava njemu, zaključila je Zrilić.
najnovije
najčitanije
Zadar
provalnici-ovisnici
Zbog razbijanja lanaca trgovine drogom zaredale provale, policija još traga za počiniteljima
Hrvatska
azop
Erste banka kažnjena s milijun i pol eura zbog prikupljanja podataka s mobitela klijenata
Novosti
prihodi od igranja
Nogometašima se isplati, a nogometašicama? Evo koliko zarađuju reprezentativke
Hrvatska
najvažnija inventura
Zaposlenici odabrali najbolje poslodavce u Hrvatskoj
Hrvatska
odgovor srbijanskom ministru
Ministarstvo branitelja poslalo poruku Srbiji: “Prestanite sanjati san o velikoj Srbiji”
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Županija
Stari problem
Liječnik Makedonac napustio otok, Ižani opet bez svog liječnika
Zadar
nakon 16 godina
Boćarski klub »Crvene kuće« prestaje s djelovanjem, a “odjavili” su se na poseban način
Zadar
educiranje i informiranje