Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

DINO SOKOL

DIREKTOR HOTELA MOLUM: 'Želimo stvoriti novu kulturu odmora po kojoj ćemo biti nadaleko poznati'

Autor: Nikolina Lucić

20.09.2025. 10:20
DIREKTOR HOTELA MOLUM: 'Želimo stvoriti novu kulturu odmora po kojoj ćemo biti nadaleko poznati'


Uvijek propulzivno i atraktivno za ulaganja, turističko tržište nalazi se pod sve većim pritiskom nesmiljene turističke ponude, koja polako, ali sigurno nadilazi potražnju. Iako će odmor na Mediteranu uvijek biti »san snova« za milijune putnika, ono čemu u Hrvatskoj svjedočimo polako prerasta granicu isplativosti u turizmu.


Mir i jednostavnost


No, jedan je segment turističke ponude još uvijek atraktivan, kako za ulaganja, tako i za odmor, a to je premium turistička ponuda, koja se ne odlikuje samo ponudom smještaja najviše kategorije, već i sintezom te ponude sa širom zajednicom iz koje djeluje.


Od proljeća upravo to nastoje postići u turističkom resortu »Molum«, otvorenom u Svetom Filipu i Jakovu. Kao prvi resort takve kategorije u ovom dijelu Dalmacije, »Molum« donosi spoj suvremenog dizajna, mediteranske tradicije, personalizirane usluge i brojnih vrhunskih sadržaja, čineći ga savršenom destinacijom za sve goste željne spoja odmora i glamura. Čak je i samo ime »Molum« inspirirano povijesnim korijenima mjesta u kojem se nalazi. Smješten na više od 25.000 m² vanjskih površina i 12.000 m² zgrada, resort obuhvaća šest elegantno oblikovanih objekata s ukupno 60 soba i 60 rezidencija.




Iako je očito kako se po kvaliteti razlikuje od ostatka turističke ponude, »Molum« odiše mirom i jednostavnošću kakvi se još malo gdje na hrvatskom Jadranu mogu naći. Smješten na jednoj od najljepših lokacija zadarskog arhipelaga, s pogledom na Pašmanski kanal, predstavlja spoj vrhunske arhitekture, suvremenog luksuza i dubokog poštovanja prema lokalnom identitetu.


– Iako smo otvoreni tek od proljeća, već razmišljamo dugoročno, tako da nam je cilj, u nekoliko narednih godina postići da »Molum« biraju gosti koji traže miran ambijent i intimnu atmosferu, prožetu tipičnim mediteranskim stilom življenja, u resortu koji je istovremeno moderan, ali i tradicionalan. Promišljen, premium proizvod privlačit će drugačiju klijentelu, te nam je cilj izgraditi svoje ime na tržištu, kako bi unutar resorta stvorili posebnu, novu kulturu odmora, po kojoj bi bili nadaleko poznati, rezimirao je Dino Sokol, direktor hotela. Premium ponuda trenutno je najatraktivnija varijanta ulaganja u turizmu. No, istovremeno je i najzahtjevnija. Jer, premium gost najvišu razinu odmora traži na svakom koraku, kako u smještaju koji izabire, tako i u izvanpansionskoj ponudi.



Premium hotelski lanci


– S nešto manje od sto djelatnika svakodnevno pokušavamo odraditi posao na najvišoj razini, a s obzirom da nam je ovo prva godina poslovanja, nismo se htjeli forsirati, te otvoriti se mogućnosti pune zauzetosti, prvenstveno kako bi mogli uočiti nedostatke u procesu rada, te ih hitro i ispraviti, pojasnio je Sokol, s kojim smo razgovarali upravo o porastu segmenta premium ponude u Zadarskoj županiji, ali i izazovima koje takav način poslovanja u turizmu postavlja.


No, ono što je u trenutnim uvjetima teško, činjenica je kako su destinacije u Zadarskoj županiji još uvijek izuzetno sezonalne, kako po mentalitetu poduzetnika u turizmu, tako i turista, koji u najvećem broju odmor biraju u samoj špici sezone.


– U ovom je trenutku tomu nažalost tako. Sezonalnost je na ovom dijelu obale, u odnosu na južnu Dalmaciju i Istru, još uvijek jako izražena. Ono čemu se mi nadamo, jest, da dolaskom »Moluma« u Sv. Filip i Jakov, otvaramo vrata zdravoj konkurenciji i kvalitetnijoj ponudi koja bi trebala stići u ovaj dio Zadarske županije. Želimo biti katalizatorom novih ideja i prilika, te razlog da se bolje i kvalitetnije radi u turizmu. Cilj nam nije biti izolirani slučaj u ovom dijelu regije, već sastavni dio lokalnog turističkog tržišta, kako bi svi imali dužu sezonu i uspješnije radili, naglasio je direktor hotela, istaknuvši kako žele raditi na unaprijeđenju ponude i manifestacija s lokalnom turističkom zajednicom te dionicima u turizmu.


– Između 60 soba u hotelu te isto toliko kapaciteta u rezidencijama, model je to koji je iznimno atraktivan za ulagače, jer investiranje u nekretnine i davanje istih u zakup uvijek donosi dobit. O nekretnini se ne mora brinuti, jer mi vodimo računa apsolutno o svemu. Zato ovakav koncept ulaganja, ali i odmora i jest tako popularan. No, u Hrvatskoj se još uvijek jako teško mogu realizirati ovakvi projekti, što bi u budućnosti, kako s prostorno–planskog, ali i zakonskog aspekta, trebalo regulirati, smatra naš sugovornik.


Povezivanje s premium hotelskim lancima Hrvatsku bi stavilo na mapu premium ponude, jer ‘know how’ velikih korporacija donosi višestruke benefite. U Zadarskoj je županiji upravo ovakav koncept ulaganja u turizam jako popularan, no još uvijek, istaknuo je Sokol, nismo dosegli destinacije u Istri i oko Dubrovnika, koje su već dugi niz godina simbolima luksuznog odmora.



Veliki potencijal


– Nema nam ni smisla s njima se uspoređivati, ali im svakako treba težiti, jer za razliku od tih regija, gdje su luksuzni hoteli i turistička ponuda gusto koncentrirani, u nas se tek sporadično pojavljuju. No, investicije koje su nedavno realizirane svakako su za pozdraviti. Osim dva lanca luksuznih hotela koji su otvoreni, mi smo treći subjekt koji podiže kvalitetu turističke ponude u Zadarskoj županiji. Fino smo raspoređeni u različitim dijelovima županije, što nam daje priliku da zajedničkim naporima stvorimo temelje za buduću kvalitetnu ponudu u Zadarskoj županiji, poručio je direktor hotela.


Jedni drugima, misli, nisu konkurencija, već subjekti koji svojim ulaganjima podižu kvalitetu života u lokalnim zajednicama iz kojih djeluju, nude prilike lokalnom stanovništvu za zapošljavanjem, a cjelokupnoj destinaciji kvalitetan ugled na tržištu.


– Regije u kojima je premium turizam dugo godina zastupljen uspjele su utjecati na sezonalnost turizma. Vidi se to u popunjenosti hotela u Istri, u odnosu na Sjevernu i Srednju Dalmaciju, koja nema ispeglanu krivulju potražnje. S više od 70 posto domaće radne snage, ističe, žele postići najvišu razinu ponude, jer turizam je ionako pod teretom sve veće potražnje za djelatnicima, kojima je, naročito u Hrvatskoj, raditi u turizmu sve manje atraktivno.


No, oslanjati se na stranu radnu snagu, ističe, nije formula za neuspjeh, jer kvaliteta ne ovisi o porijeklu radnika, koliko o njihovoj želji da u svom poslu budu uspješni.


– Od lokalnog se stanovništva ipak mora očekivati da bez problema znaju predstaviti svoju lokalnu baštinu i ponudu. Između izvrsnih pojedinaca i onih koji su u ovu branšu zalutali, poslodavac se jednako mora oslanjati na sve svoje djelatnike, dodao je.


Iako se Zadarska županija može ocijeniti kao destinacija s tri zvjezdice, s prosječnom ponudom, Sokol je uvjeren kako se ne treba fokusirati samo na ono loše i na teškoće, već na cijelu županiju gledati kao na jedno tkivo, jer se ne treba zadovoljiti prosjekom.


– Ova regija ima fantastične preduvjete za uspješnu turističku priču. Druga je stvar koliko mi to znamo prepoznati. Potencijala apsolutno ima. Mi to vidimo u našem susjedstvu. I to ne mislim samo na one, turistima, već poznate lokacije i priče. Iako mi razinom ponude odskačemo od ostalih u susjedstvu, svojim klijentima itekako možemo ponuditi dobre prijedloge i proizvode, kazao je Sokol, rekavši kako je pružiti više u turizmu recept za uspjeh. Upravo takve poslovne partnere i traže u našoj županiji.



Valorizacija


– Što smo dulje tu u Sv. Filipu i Jakovu to više otkrivamo kreativne i zanimljive pojedince, koje ćemo u pripremi za sljedeću godinu svakako ponuditi u našoj lepezi autentičnih iskustava. Što se tiče naše klijentele, njemačko i hrvatsko tržište su nam najsnažniji, potom slijedi Velika Britanija te tržišta Austrije i Poljske. Što se tiče rezidencija, već je više od 50 posto njih prodano, tako da je za zaključiti da smo jako uspješno ušli u prvu godinu poslovanja, rezimirao je.


Zadarska je županija, kao turistička destinacija, drži, prostor jakih ulaganja u turizam, no nije po tome nimalo specifičan u odnosu na druge destinacije na obali.


– Potezi da se krene u zdravijem smjeru vidljivi su, jer nekontrolirana izgradnja, prije svega apartmana, ne bi nam išla u korist ako govorimo o održivom turizmu. No, nema jednostavnih rješenja za tako kompleksan problem. A ponuditelje luksuznog smještaja mi zato ne gledamo kao konkurenciju, jer oni su zapravo katalizator pozitivnih promjena na tržištu. Osim što oko sebe okupljamo kvalitetnu radnu snagu, inovativne koncepte poslovanja te kvalitetnu ponudu, drugima u okruženju dajemo signal da dolazi do promjena u načinu tržišnog poslovanja u turizmu, pojasnio je Sokol.



Kako valoriziramo ono što nudimo?


U svim promotivnim akcijama, dodaje, uvijek ističu sredinu iz koje djeluju, pa čak i kada to rezultira činjenicom da klijenti izaberu smještaj kod nekog drugog, jer svoju poziciju žele iskoristiti kako bi cijelu županiju stavili na globalnu turističku kartu.


– Pogledajte samo razliku između sredina gdje je turizam starosjedilac, kako izgledaju naselja gdje su hotelski kompleksi građeni prije nekoliko desetljeća, u odnosu na one gdje prevladava apartmanski smještaj, te su luksuzni hoteli tek sada stigli. Razlika u kvaliteti te mikrolokacije, standarda i čistoće, kao i komunalnih usluga je očita. Ljudi su imali razlog da budu temeljiti. Uz premium ponudu mogu živjeti različiti motivi dolaska u destinaciju, pa tako i sunce i more, no za uspješnu turističku godinu puno pažnje treba posvetiti periodu van ljeta. Sunce i more ne smiju biti razlogom za opuštanje, te opravdanjem da se ne ulaže u kvalitetu i ponudu, zaključio je Dino Sokol. Pitanje je, poručuje, kako se valorizira ono što nudimo.