Foto: Osobna arhiva
Početkom nove godine zaživjet će platforma »Dijelac.com«, digitalni prostor namijenjen svima koji višak svoje robe ili proizvoda žele iznajmiti i onima kojima u zadnji tren nešto fali, ali ne žele na kupnju potrošiti puno novca. Iza spomenute platforme stoji Dario Tomas, mladi poduzetnik kojeg je zadarska javnost već imala priliku upoznati zbog njegove inicijative za pokretanjem prvog sela digitalnih nomada u Posedarju.
U Zadru je sada odlučio započeti novu poslovnu priču, zajedno s Ivonom Begić Mandić, jer, kako nam je u razgovoru kazao, sam se našao u situaciji da su mu za obiteljsko slavlje u zadnji tren trebali stolovi i sjedalice.
Uštedjeti i zaraditi
Živeći u Švicarskoj, naviknut lakoj dostupnosti svega što mu padne na um, naivno je, dodaje, pomislio kako će u Hrvatskoj lako pronaći platformu na kojoj bi mogao unajmiti namještaj koji mu je trebao.
Za razliku od Švicarske i zemalja zapadne Europe, gdje su platforme za najam i dijeljenje itekako popularne, u Hrvatskoj, pa čak i široj regiji ne postoji platforma gdje se za najam može ponuditi široka paleta proizvoda ili opreme.
Tu na scenu stupa »Dijelac.com«, koji je u završnoj fazi nastajanja i trebao bi zaživjeti početkom nove godine.
– Još uvijek nismo zadovoljni svim detaljima, testiramo cijeli sustav i uklanjamo bugove kako bi sve bilo spremno za lansiranje platforme. Paralelno, naravno tražimo i zaposlenike koji bi održavali platformu, a dobili smo jako veliki broj prijava.
Start-up je to koji će djelovati upravo iz Zadra. U suštini to je internetska stranica koja će funkcionirati na principu sličnom kao »Njuškalo«, ali ne za kupnju, već najam proizvoda. Bit će jednako namijenjena B2B, B2C i C2C korisnicima, s tim da nam je cilj popuniti rupu koja na tržištu trenutačno itekako postoji.
Bilo da imate strojeve koje želite iznajmiti, sportsku opremu, vjenčanicu ili pak roštilj. Sve će se to s vremenom moći oglasiti na našoj platformi, najavio je Tomas, kazavši kako je platformu pokrenuo isključivo iz vlastitih sredstava, a sve je počelo željom da ponudi platformu na kojoj se može uštedjeti najmom i zaraditi ponovnim korištenjem umjesto bacanja.
Obol lokalnom gospodarstvu
– Svatko od nas u garaži ili podrumu ima stvari koje rijetko koristi, ali i ih ipak ne može baciti u smeće ili prigode kada vam treba baš neka sitnica koja vam skoro nikada ne treba. Upravo će se u takvim situacijama korisnici moći oglasiti na »Dijelcu« i po povoljnoj cijeni unajmiti robu koja im je kratkoročno potrebna.
U zapadnoj Europi takve su internetske platforme jako dobro etablirane i imaju puno korisnika, što znam iz vlastitog iskustva.
Najam je u puno situacija isplativija opcija od kupovine nečeg novog, naročito ako znamo da nam neće često trebati, zato sam na jednoj platformi želio sabrati sve pogodnosti onoga što znam iz Švicarske, kao i specijaliziranih platformi koje na našem tržištu već postoje, a namijenjene su najmu specifične opreme, kao što je na primjer audiovizualna oprema ili, pak, skupe vjenčanice i odjela, pojasnio je Tomas, dodavši kako smještanjem tvrtke u Zadar želi dati svoj obol lokalnom gospodarstvu, poznatom po snažnom IT i kreativnom sektoru.
– Za početak ćemo platformu lansirati za područje grada Zagreba, kao najveće urbane cjeline u državi i na tom primjeru validirali kako cijeli sustav funkcionira, da bi potom platformu razgranali na cijelu državu.
Start-up scena u Hrvatskoj ima puno prostora za rast i naše je tržište još uvijek u manjoj mjeri, u odnosu na ostale europske zemlje, prilagođeno mikropoduzetnicima. Lakše stjecanje partnerstava i potpora sustava uvelike bi pomogli jačem razvoju start-up scene, istaknio je Tomas.
Duh dijeljenja
Krajnji cilj platforme »Dijelac«, pojasnio nam je Tomas, je održivo poslovanje, kako za velike tvrtke i poslovne subjekte, tako i male građane, koji imaju višak opreme koju mogu iznajmiti.
Smanjenje kratkotrajne potrošnje i prekomjernog stvaranja otpada, uz povećanje životnog ciklusa proizvoda i priliku za dodatnom zaradom, uvjeren je Tomas, »Dijelca« će učiniti popularnom platformom.
– Hrvatskoj bi dobro došlo etabliranje duha dijeljenja. Neiskorištena je to tržišna niša koju želimo ispuniti svojom platformom. Cilj nam je u prvoj godini poslovanja imati 25 tisuća korisnika, u drugoj narasti na 150 tisuća.
Kao psihološka granica za uključivanje većih ponuditelja i tvrtki na platformu procijenjena je upravo granica od 25 tisuća korisnika.
U Hrvatskoj želimo doći do milijun korisnika i u prvi plan staviti način razmišljanja koji promiče ponovno korištenje i najam proizvoda umjesto bacanja i konstantne kupnje. Nacija smo sklona dijeljenju i posuđivanju bez negativnih konotacija. Zato i želimo kapitalizirati te dobre navike, zaključio je Tomas.
najnovije
najčitanije
Nogomet
novi format
Održan ždrijeb skupina klupskog SP-a
Svijet
Asadova vojska bježi
Sirijski pobunjenici u tjedan dana zauzeli i drugi veliki grad
Plodovi zemlje i mora
NEPROVEDIVA PRAVILA
Raste broj stoke u Lici, ali stanje u veterinarskoj struci daleko je od dobroga
Županija
brojna događanja
Na zadovoljstvo stanovnika i gostiju započeo filipjanski advent
Svijet
magnitude 7
Izrazito snažan potres pogodio Kaliforniju, izdano upozorenje za tsunami
Zadar
POŽALIO SE NA FACEBOOKU
Popularni profesor doživio dramu tijekom vožnje iz Zadra! ‘Prijavio sam vozača autobusa. Pretječe kamione…’
Hrvatska
MARIN MEDAK
‘I KUPAC JE RAZMAŽEN’ Ugostitelj o cijenama na Adventu: ‘Ovo s fritulom od 12 eura je idiotizam’
Hrvatska
EVO DETALJA
VELIKA PROMJENA! ‘Domaćini’ ipak neće plaćati porez na nekretnine
Zadar
RADOVI
Nastavljeni radovi u Teslinoj ulici: ‘Sada je pitanje tko mu je dozvolio…’
Županija
gospodarska namjena