Foto: LUKA JELIČIĆ
Deveti Međunarodni festival gastronomije i turizma – Adriatic Gastro Show prvi se put održava u Zadru od 31. siječnja do 3. veljače 2024. godine. Naime Adriatic Gastro Show se svih ovih godina održavao u splitskoj Spaladium Areni, ali je od prošle godine odlukom Grada Splita zatvorena, pa su organizatori manifestaciju odlučili preseliti u Zadar kojemu se ukazala odlična prilika da ugosti jedan od najznačajnijih sajmova, važnih za kvalitetnu pripremu turističke sezone. Organizatori sajma i predstavnici Grada te Športskog centra Višnjik odmah su i potpisali suradnju za sljedeću godinu, tako da već sada možemo najaviti i kako će se jubilarno 10. izdanje Adriatic Gastro Showa održati u Zadru.
Pravo mjesto
U svim se dvoranama Višnjika tako predstavlja cjelokupan turističko-ugostiteljski spektar proizvoda i usluga. Adriatic Gastro Show, najveća i najkvalitetnija HORECA sajamska manifestacija u regiji okuplja preko 1.000 tvrtki izlagača iz dvadeset zemalja svijeta, među kojima i najpoznatija imena iz područja gastronomije, vinarstva i turizma.
Cilj manifestacije je pomoći izlagačima da svoje proizvode, usluge i inovacije predstave širokoj publici koju Adriatic Gastro Show okuplja, omogućujući im tako da učvrste dosadašnje i sklope nove poslovne i prijateljske kontakte.
Direktor sajma Stipe Šamija, predstavljajući ovogodišnji program, kazao je kako je u suradnji s Gradom i ŠC-om Višnjik sajam u vrlo kratkom roku preseljen iz Splita u Zadar.
– Puno bi se zahvala moglo reći, jer Zadar nam je u kratkom roku omogućio novi dom našem sajmu, koji se održava deveti put. Pošto je naša dosadašnja lokacija – Arena Spaladuim zatvorena, Zadar je vrlo brzo postao našom prvom zamjenskom opcijom. Adriatic Gastro Show kao centralno mjesto okupljanja i veliki logističko-gospodarski skup, koji okuplja sve najvažnije domaće i strane tvrtke u turističkoj industriji, održava se pred novu sezonu, a osim izložbenog dijela donosi puno više, istaknuo je Šamija te dodao kako će se u Zadru ovih dana teško naći slobodan ležaj, jer interes za festivalom je ogroman.
– Sve naše manifestacije, koje u budućnosti planiramo održavati u Zadru održavaju se izvan tradicionalne špice sezone. U ovome trenutku imamo preko 200 izložbenih prostora i tisuću brendova. Ne postoji artikl, program ili usluga koju dionici turističke industrije ovih dana neće moći pronaći u Zadru. To je najveća vrijednost našeg projekta, koji žiteljima Zadra i okolnih gradova omogućava da u kratkom roku sklope poslove kojima će unaprijediti svoje poslovanje i pripremiti se za novu turističku sezonu, naglasio je Šamija.
Ulaganja i zapošljavanje
Osim što je, kako kaže, Adriatic Gastro Show, vizualno i poslovno atraktivan, okuplja veliki broj posjetitelja i savršena je prilika za sklapanje poslova i poznanstava. No, i samom gradu Zadru nudi pregršt novih mogućnosti.
– Radeći godinama iz Splita, prateći trendove i stanje u turizmu, primijetili smo kako bi nakon svakog sajma sve više međunarodnih tvrtki svoja predstavništva otvorilo upravo u Splitu i Hrvatskoj. Gradu su tako omogućili zapošljavanje lokalnog stanovništva i rast industrije. Te su potencijale jasno primijetili u Zadru, koji nam je u samo pola godine suradnje između gradonačelnika, nas i gospodina Karlovića omogućio sve uvjete koji su nam potrebni. Iako smo ‘izgnani’ iz grada Splita, gdje nam je onemogućeno da gradu ponudimo još jednu godinu naše manifestacije, mogu kazati kako nam nije žao da smo promijenili lokaciju, iako se neke sljedeće godine možda i vratimo u Split, kazao je Šamija najavivši kako će se 10. Adriatic Gastro Show također održati na Višnjiku.
Program izlaganja zbilja je bogat, od ponude se izdvaja: prehrambeni proizvodi, sladoledi i konditorski proizvodi, eko i enogastronomija, oprema i ambalaža, vina i alkoholna pića, kava i čajevi, voda, sokovi i sirupi, oprema za serviranje i ambalaža, hotelska i ugostiteljska oprema, informatičko financijski sustavi, tekstilni program za ugostiteljstvo, spa & wellness oprema, namještaj, rasvjeta i dekoracije, uređenje i opremanje okoliša, parketi, podovi, vrata i prozori, klimatizacija i ventilacija.
Govoreći o važnosti ovog festivala za zadarski turizam i gospodarstvo, gradonačelnik Branko Dukić je kazao kako će Adriatic Gastro Show Zadru donijeti mnoge benefite.
– Nadamo se budućoj suradnji s organizatorima festivala. Ovime se samo jača obrtnički i poduzetnički duh grada, osigurava vidljivost naših lokalnih snaga i daje dodatan podstrek za daljnja ulaganja u kvalitetniji turizam, kazao je Dukić, rekavši kako će festival zasigurno posredno rezultirati novim interesnim ulaganjima i zapošljavanjima.
Značajni prihodi
– Dok nekome smrkne, drugome svane! Zadar polako postaje središtem sajamskih izlaganja na našem dijelu jadranske obale, tako da se već sada mogu najaviti daljnja ulaganja u Gospodarsku zonu Crno, gdje ćemo, između ostalog omogućiti još novih kapaciteta za ovakve specijalizirane sajmove, poručio je gradonačelnik, dok je Ante Sjauš, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i turizam Zadarske županije, kratko poručio kako je pokroviteljstvo ovog međunarodnog sajma najmanje što je Zadarska županija mogla učiniti kako bi osigurala domaćinstvo za Donatov grad.
– Ovaj sajam u svom fokusu ocrtava ono što Zadarska županija svojim aktivnostima i projektima želi postići, a to je brendiranje naše županije kao eno-gastro destinacije, za koju imamo sve predispozicije. Dobar nam rezultat ne može izostati, a podizanje kvalitete turizma jedan je od naših osnovnih ciljeva. Ovaj je festival dovoljno star da opravda svoje postojanje. Zato nam i je tolika čast ugostiti ga u Zadru i njegov učinak multiplicirati u nadolazećoj turističkoj sezoni, zaključio je Sjauš.
Direktor ŠC-a Višnjik Denis Karlović kratko je kazao kako ovakva događanja u jednakoj mjeri promoviraju kapacitete Centra, ali isto tako gradu i ŠC-u donose značajne prihode.
– Impresivne brojke koje prate ovaj projekt nama su samo dodatna potvrda da suradnju nastavimo i poboljšamo. Cijela logistika i djelatnici ŠC-a na raspolaganju su organizatorima i izlagačima, kako bi ovogodišnje izdanje Adriatic Gastro Showa što bolje realizirali, kako bi se sljedeće godine vratili. Samo smo prošle godine ugostili preko 400 događanja i manifestacija, a usuradnji s našim novim partnerima, Adriatic Gastro Show postala je još jedna perjanica našeg uspjeha, zaključio je Karlović.
najnovije
najčitanije
Županija
NAJBOLJI MALI KAMP
Dionis Camping Zaton ovogodišnji najbolji domaći mali kamp: ‘Inspirirali su nas na otvaranje…’
Zadar
JAVLJA DHMZ
Danas oblačno s kišom, u nastavku dana osjetan pad temperature
Zadar
financijska izvješća
Poznato kako posluju gradske tvrtke. Tri u minusu, a iznos gubitaka jedne nije nimalo zanemariv
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Crna Kronika
zloupotreba položaja