Petak, 19. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

vezovi 7 i 8

Poništen postupak za dva veza u Gaženici, LUZ nije objasnio odluku vezanu za davanje koncesije

Autor: Goran Šimunov

19.12.2025. 08:44
Poništen postupak za dva veza u Gaženici, LUZ nije objasnio odluku vezanu za davanje koncesije

Foto: LUZ



Lučka uprava Zadar (LUZ) objavila je kako poništava postupak davanja koncesije na pomorskom dobru u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja višenamjenskog terminala u luci Gaženica za razdoblje od 30 godina. Ovaj natječaj je objavljen početkom travnja, više puta je, na zahtjev zainteresiranih ponuditelja i zbog drugih zakonskih razloga, mijenjan rok za predaju ponuda, a u jučerašnjoj obavijesti o poništavanju postupka nisu navedeni razlozi za tu odluku.


Mediji su izvještavali kako je šest tvrtki iskazalo interes za ovu koncesiju, među kojima su i dvije iz SAD-a. U okviru ovog postupka LUZ je javno objavio kako je u svibnju jedan od mogućih ponuditelja, tvrtka iz SAD-a, zatražila produljenje roka za ishođenje sve dokumentacije potrebne za sudjelovanje na predmetnom natječaju. Iz ovog ponuditelja naveli su kako vode pregovore s eminentnim svjetskim stručnjacima i nekim od vodećih društava koja su potencijalni partneri u budućem poslovanju višenamjenskog terminala u Gaženici. Prema navodima medija, Upravno vijeće LUZ-a je natječaj poništilo zato što su jedina dva ponuditelja, dvije hrvatske tvrtke, dale nepotpune ponude.


Nepotpune ponude


U vezi ove odluke obratili smo se Lučkoj upravi Zadar tražeći pojašnjenje razloga poništenja te odgovor na upit koliko ponuda su zaprimili na natječaj, a njihov odgovor ćemo objaviti kada ga dobijemo.




Koncesija se nudi za gospodarsko korištenje ukupne kopnene površine od 126.894 metara četvornih. Procijenjena vrijednost koncesije iznosila je 130.125.000 eura. Na području koje se nudi u koncesiju, za vezove 7 i 8, nema izgrađenih građevina. Ovaj natječaj uslijedio je nakon što je LUZ 2024. objavio javni poziv investitorima za iskazivanje interesa za dodjelu koncesije za spomenuta dva veza, a na koji im se javilo osam potencijalnih ulagača.


Lučka uprava Zadar prethodno je naručila izradu studije opravdanosti davanja koncesije za pomorsko dobro za ova dva veza, a koju je izradila tvrtka Crowe konzalting iz Zagreba.


– Tvrtke koje su iskazale interes, kao i sve ostale tvrtke, bit će pozvane na podnošenje ponuda, a koncesija će podrazumijevati financiranje, izgradnju, upravljanje, vođenje i održavanje vezova broj 7 i 8. Prvih šest vezova u koncesiji ima tvrtka Luka iz Zadra, kazao nam je svojedobno ravnatelj Lučke uprave Zadar Željko Knežević. U medijima je još govorio kako im gruba matematika govori da će u posao na površini koju omeđuju ova dva veza biti investirano između 15 i 20 milijuna eura. Pojasnio je kako su to, dakako, podaci s kojima neslužbeno raspolažu. Znaju otprilike i koliko ljudi bi tu bilo zaposleno.


Područje višenamjenskog terminala Gaženica, koje se sada daje u koncesiju, nalazi se između stare teretne luke i nove putničke luke u Gaženici. Priprema dokumentacije za izgradnju novog kontejnerskog terminala s dvije obale započela je 2011. godine. Glavna obala, vez 8, se nalazi u produžetku Ro-Ro rampe međunarodnog putničkog terminala, dok je bočna obala, vez 7, smještena okomito na glavnu obalu, a sve na temelju važećeg urbanističkog plana uređenja (UPU). U međuvremenu je izmjenama UPU-a 2018. godine omogućeno da navedeni terminal može biti višenamjenski, a ne isključivo kontejnerski.


Koncesijska naknada


Prema zakonu koncesijom se ovlašteniku koncesije daje pravo upotrebe i korištenja pomorskog dobra koje se ne može prenositi na drugog, bez izričitog odobrenja davatelja koncesije.


LUZ će za budućeg koncesionara odrediti iznos naknade. Početni iznos stalnog dijela koncesijske naknade izračunava se prema zauzetom broju kvadrata, a prema početnoj cijeni u iznosu od 2,5 eura/m2. Površina prostora iznosi 126.894 m2, a iz toga najmanji iznos fiksnog dijela koncesijske naknade iznosi 317.235 eura godišnje. Inflacija/indeksacija stalnog dijela koncesijske naknade usklađuje se s godišnjim indeksom potrošačkih cijena i primjenjiva je od 2027. godine nadalje.


Prema Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama, na navedenom području će se obavljati osnovne djelatnosti, privez i odvez plovnih i plutajućih objekata, ukrcaj i iskrcaj te prekrcaj i prijenos tereta i njegovo skladištenje, ukrcaj i iskrcaj putnika uz upotrebu lučke prekrcajne opreme, te ukrcaj i iskrcaj motornih vozila uz upotrebu lučke prekrcajne opreme. Teretom se u smislu ovog predmeta koncesije smatra generalni teret, Ro-Ro teret te kontejnerski teret (puni i prazni kontejneri). Na ovom području se mogu obavljati i pomoćne lučke djelatnosti gospodarske djelatnosti koje se obavljaju u lukama.