Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

24. BIOGRAD BOAT SHOW

Najpoznatiji svjetski festival nautike

Autor: Nikolina Lucić

31.10.2022. 14:17
Najpoznatiji svjetski festival nautike

Foto: Arif Sitnica



Najpoznatiji europski i svjetski festival nautike – Biograd Boat Show u svom je 24. izdanju donio pregršt iznenađenja, premijera i važnih rasprava iz područja turizma, nautike i zaštite okoliša. Najveći sajam nautike i plovila, koji više od dva desetljeća organiziraju Ilirija d.d. i marina Kornati, nosi više od titule nautičkog sajma. To je mjesto susreta eminentnih proizvođača i trgovaca, zaljubljenika u plovidbu i strukovnih organizacija. Osim predstavljanja velikog broja modernih plovila, program je svake godine obogaćen i Danima hrvatske nautike, koje organizira Hrvatska gospodarska komora, te Biograd B2B susretom, gdje se na jednom mjestu susreću proizvođači i prodavači plovila, te ugovaraju buduće poslovne suradnje, te Croatia Charter Expoom.


Pioniri nautičkog turizma


Ovo je posebna godina za organizatore sajma Iliriju d.d., jer obilježavaju 65 godina kontinuiranog poslovnog djelovanja i 45 godina od izgradnje prve namjenske luke nautičkog turizma, Hotelske luke Kornati, iz koje je započeo razvoj hrvatskog nautičkog turizma, i nabavke prve vlastite charter flote od 40 Elanovih plovila. Danas njen nautički sektor čine nautička luka Marina Kornati i Hotelska luka Kornati, sveukupnog kapaciteta 805 vezova na moru i kopnu, koje u jednom danu prihvate preko 2.000 nautičara, tj. 60.000 nautičara godišnje.


– Prepoznavši potencijal nautičkog turizma na ukupan turistički i gospodarski razvoj naše destinacije, a s ciljem stvaranja cjelogodišnje poslovne aktivnosti, Ilirija je prije dvadeset i četiri godine pokrenula nautički sajam Biograd Boat Show, jedan od rijetkih nautičkih sajmova u svijetu koji je u iznimno izazovnim vremenima za cjelokupnu turističku industriju, zadržao svoj kontinuitet. Nautički sajam u punom smislu riječi učinio je Biograd na Moru i zadarsku regiju, a u konačnici i Hrvatsku, središnjom nautičkom destinacijom u nacionalnim i regionalnim okvirima, istaknuo je na otvorenju sajma Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije d.d.


Motorna jahta Fountaine Pajot MY4




– Biograd Boat Show prepoznat je kao središnje mjesto okupljanja svih ključnih segmenata hrvatske nautičke industrije, koji je i u izrazito otežanim uvjetima poslovanja turizam i nautiku na globalnoj razini, pokazao i najveću otpornost, vitalnost i sposobnost očuvanja svoje poslovne aktivnosti, naglasio je Ražnjević.


Sajam je zahvaljujući povjerenju brojnih izlagača, kojih je od njegovih prvih početaka pa do danas izlagalo preko 7.200, s izloženih 6.000 plovila, brojnim svjetskim, europskim i hrvatskim premijerama plovila i s više od 252.000 posjetitelja, postao jedan od 36 najznačajnijih nautičkih sajmova u svijetu i najveći srednjoeuropski i hrvatski nautički sajam.


Bogat i raznolik program


Ovogodišnji Biograd Boat Show rasprodao je izložbeni prostor i održao se u vrijeme vrlo snažnog nautičkog tržišta, gdje je potražnja za plovilima u cijeloj Europi velika, a ponuda sve manja. Budući da su rokovi isporuke novih plovila sve dulji, ovo je bila jedinstvena prilika vidjeti najveći izbor plovila u regiji.


Biograd Boat Show i ove je godine bio u znaku »4 sajma u jednom« – izlagačkog, kongresnog, charter i business to business. Na izlagačkom se dijelu Biograd Boat Showa moglo uživati u više od 40 premijera. HGK se vratio s 6. Danima hrvatske nautike, a za sve dionike charter industrije po 4. put je organiziran Croatia Charter Expo, dok je poslovni dio sajma zaokružio Biograd B2B.


Jedrilica Elan Impassions 43


Hrvatska gospodarska komora organizirala je svoje tradicionalne 6. HGK dane nautike, te je već prvog dana organizirana panel rasprava s temom »Održivi nautički turizam 2030. – Održivost, digitalizacija i premium usluga u nautičkom turizmu u okviru novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama i strateških dokumenata MINTS – a i HTZ – a« uz istaknute sudionike. U nastavku 6. HGK – Dana nautike, održana je i sjednica svih nautičkih udruženja HGK, odnosno svih predstavnika realnog sektora nautičke industrije i turizma: udruženja marina, male brodogradnje te pružatelja usluga na charter plovilima.


Poslovni segment sajma provodio se putem B2B platforme za poslovno umrežavanje nautičkog sektora, što je višegodišnja posebnost BBS – a, a ove godine više nego ikad ima istaknuto značenje, posebno snažno u segmentu sastanaka. Poslovnim posjetiteljima platforma omogućuje ugovaranje sastanaka s izlagačima na sajmu i s ostalim poslovnim sudionicima, te sudjelovanje u cjelokupnom nautičkom kongresnom programu


Croatia Charter Expo organiziran je ekskluzivno za yacht – charter industriju, te je pružateljima usluga čarter flote omogućio izravne susrete s agentima, brokerima i dobavljačima, te je i ove godine dodatno podržan aktivnim programom specijaliziranog čarter kongresa.


Više od 40 premijera


Na izložbenom dijelu sajma predstavilo se preko 300 izlagača iz zemlje i svijeta. Ljubitelji brodova mogli su uživati u preko 40 premijera plovila na kojima se predstavilo više od 20 tvrtki. Tako je svjetsku premijeru u Biogradu ostvario Monachus Issa 45 Fly iz hrvatskog brodogradilišta Monachus Yachts, slovenska tvrtka Elan svijetu je predstavila Elan Impression 43, dok je svjetsku promociju doživio i SuperRIB 27 tvrtke Pribudić – Borčić. Također su izloženi mnogi novi hrvatski modeli uključujući i novi Monachus 70 Fly, najveću serijsku jahtu u povijesti hrvatske brodogradnje, te novitet na hrvatskom tržištu Pičuljan Squama 21 Open koji je stigao iz rapskog brodogradilišta Pičuljan Pro – Nautic.


Jedno od plovila koje je u Biogradu imalo svoju svjetsku premijeru je i Elan Impression 43, a više o njemu kazao nam je Danijel Strehovec.


– Iznimno smo ponosni na činjenicu da naš brod od 43 stope svijetu pokazujemo upravo u Biogradu na Moru, jer našu tvrtku i ovaj grad veže duga tradicija. Nakon dugog niza godina, ovo je model za koji očekujemo da će biti vrlo tražen u charteru i kao obiteljsko plovilo. Dolazi u vlasničkoj verziji s tri kabine i u radnoj s četiri kabine. Njegova je realizacija bila veliki korak za naše brodogradilište, jer je mnogo naših brodova obnovljeno iz luksuznih i sportskih linija, rekao je Strehovec, te naglasio kako su nakon dugog niza godina s Impression linijom napravili veliki iskorak u poslovanju.


Ove se godine predstavljamo s našim najboljim primjercima – Danije Strahovec


– Ovaj brod ima potpuno nov trup i palubu. Uključuje naše najnovije znanje i inovacije, te predstavlja najbolje što možemo ponuditi u ovom segmentu na tržištu. U njega polažemo velike nade i očekivanja. Prodaja već sada ide jako dobro, a mi se nadamo kako će se taj pozitivan trend nastaviti i nakon sajma, naglasio je Strehovec, čija se tvrtka redovito predstavlja na Biograd Boat Showu.


– Ove godine su sva tri broda koja izlažemo prvi put u Biogradu, tako da se ove godine predstavljamo s našim najboljim primjercima. Ti su brodovi novi i koji se na Jadranu ne pojavljuju tako često, zaključio je Strehovec.


Noviteti u nautičkoj opremi


Na sajmu su se prezentirale i hrvatske marine, među njima i naš najuspješniji lanac marina ACI d.d., na čijem se štandu moglo čuti sve o njihovom lancu od 22 marine, te ACI Sailing Charteru. Među izlagačima mnogo je proizvođača nautičke opreme, odjeće, motora i raznih inovacija u nautičkoj industriji.


Među hrvatskim premijerama brodova ističemo Fountaine Pajot MY4.S Baotić Yacht Centra, potpuno nove motorne jahte koja postiže brzinu do 24 čvora i kombinira eleganciju na vodi sa suvremenim dizajnom. Bianka Pesić nam je kazala kako Baotić na sajmu izlaže osam motornih jahti, te niz gumenjaka.


– Nama je ovaj sajam najvažniji promotivni alat, te smo zadovoljni velikom posjećenošću i interesom potencijalnih klijenata za naša plovila. Dileri smo za mnoge marke plovila, imamo puno upita i puno posla. Fountaine Pajot MY4.S dužine je 12.2 metra i širine 5.5. metara sa hidrauličnom platformom. Postoje dva modela – s četiri kabine i dvije kupaonice i vlasnička sa tri kabine i dvije kupaonice, istaknula je Pesić i kazala kako mu je cijena 712 tisuća eura.


Suada Baltić iz austrijske tvrtke Scubajet, koja je na sajmu prezentirala najmanji skuter na svijetu za supove kratko nam je kazala kako imaju jako puno posla, jer su supovi sve popularniji.


Manuel iz Buja godinama na Biograd Boat Showu


– On se montira na standardni sup, te ide do 60 metara ispod vode. Zbog velike popularnosti supova imamo jako puno posla, što nas veseli, jer tvrtka postoji tek šest godina. U svom radu koristimo isključivo austrijske sirovine, kazala je Baltić, ističući kako njihove cijene počinju od 1500 eura pa naviše.


Promocija nautičkog turizma


Nautika je naš ključni turistički proizvod, koji pridonosi boljoj vidljivosti i profiliranju Hrvatske kao europske nautičke destinacije najviše kategorije. Okreće se održivom i socijalno zadovoljavajućem turizmu na zadovoljstvo svih njegovih dionika. Hrvatska je danas prepoznata kao kvalitetna turistička destinacija s raznolikom ponudom koja nije ograničena samo na ljetni dio godine. Nautika je u ovoj prihodovo najvažnijoj sezoni dala veliki doprinos, te će ostati u središtu strateškog napretka hrvatskog turizma. Nautičari puno troše, te se svrstavaju u najkvalitetnije turiste, tako da na njih uvijek treba obratiti veliku pozornost. Njega treba razvijati u skladu s ekološkim standardima i podizati kvalitetu marina.


Upravo je Biograd na Moru centar zadarskog, ali i hrvatskog nautičkog turizma, a sajam Biograd Boat Show najvažniji promotor ljepota zadarskog arhipelaga i njegovih potencijala u sektoru nautičkog turizma.


Iako je subotnje jutro pratila gusta magla, to nije spriječilo mnoge Biograđane i njihove goste da dođu uživati na sajmu prije njegovog zatvaranja. Pred ulaskom u marinu Kornati zatekli smo tako dug red za ulazak, a slovensku obitelj iz Maribora koju smo zatekli u čekanju pitali smo što očekuju od sajma.


– Ljubitelji smo plovidbe, te smo naš jesenski odmor iskoristili i kako bi posjetili sajam, te razgledali plovila, uživali u raznovrsnoj ponudi, te možda pronašli i nešto za sebe, kazao nam je Primož, dok nam je Manuel iz Buja kazao kako na Biograd Boat Show dolazi već godinama.


– Tu sam i poslovno i privatno. Spajam ugodno s korisnim, te se nadam dobrom provodu za vikend. Na sajmu se uvijek može naći nešto dobro i korisno, a ja sam prvenstveno zainteresiran za nautičku odjeću te male brodice, kazao je Manuel.