Foto: Filip Gotovina
Povodom dolaska 21 novog autobusa u sklopu projekta »Nastavak nabave novih autobusa za Liburniju d.o.o.«, održana je konferencija u Centru za kreativne industrije. Projekt je vrijedan ukupno 49.450.000 kuna, od čega je 33.500.000 kuna sufinancirala EU iz Kohezijskog fonda. U sklopu ovog projekta potpisan je i ugovor između Liburnije, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU (SAFU) o dodjeli bespovratnih sredstava.
– Ponajprije zahvaljujemo na bespovratnim sredstvima europskih fondova i Ministarstvu prometa. To je jedan dar za koji smo se svi mi morali znatno potruditi. Uspjeli smo završiti projekt znatno prije roka, unatoč poremećajima u lancima nabave i svega ostalog u proizvodnji ovako zahtjevnih i suvremenih vozila, kazao je direktor Liburnije Edvin Šimunov dodajući kako se radi o tri tipa vozila, Mercedes-Benz Conectu, Mercedes-Benz Intouru L i Iveco Crossway lineu.
Nova iznenađenja Liburnije
– Najveći naglasak je stavljen na to da će uporabom ovih vozila i izbacivanjem nekih dosadašnjih rezultirati s 359 tona ugljičnog dioksida manje u atmosferi. Ne smijemo zaboraviti one stare autobuse i stare flote koje su iznijele Liburniju do danas i bez njih ne bismo mogli doći do ovih današnjih darova. Smatram da će benefite od ovoga imati sve jedinice lokalne samouprave, naši putnici, vozači, radnici na održavanju i naposljetku naš okoliš, kazao je Šimunov i najavio da se pripremaju nova ugodna iznenađenje glede obnove voznog parka.
V.d. ravnatelja SAFU-a Dragan Jelić rekao je, pak, kako je najbitnije da svi imamo koristi od nove flote autobusa.
– Danas predstavljamo 21 novi autobus iz ovog drugog poziva, međutim ne smijemo zaboraviti 25 autobusa iz prvog poziva. Tako da sve u svemu, Zadar je bogatiji za 46 novih autobusa. Najbitnije je da je došlo do promjene voznog parka, jer sada već bivši autobusi nisu više bili primjereni trenutačnom prometu u Zadru i Zadarskoj županiji. Najbitnije je da će od ovog projekta imati koristi apsolutno svi, a najviše djeca, osobe starije životne dobi i osobe s invaliditetom jer su svi autobusi njima prilagođeni. Moram pohvaliti Liburniju jer rijetko se događa da netko projekt završi prije kraja ugovora, a Liburnija je to učinila skoro godinu dana prije nego je projekt završen, tako da čestitam na tome. Koliko su Zadar i Zadarska županija uspješni u privlačenju europskih fondova mislim da ne moramo previše govoriti, jer samo kod nas u SAFU-u ima skoro 80 ugovora vrijednih preko 1,4 milijarde kuna za različite projekte, kazao je Jelić dodajući kako svakog dana vidimo kako EU fondovi doprinose u razvoju Zadra i županije i da se ne staje na tome.
Skakalo »kao u bačvi«
Zamjenik gradonačelnika Zadra, Ante Babić, bio je predsjednik Nadzornog odbora Liburnija te je tako od početka upoznat s projektom.
– Zadovoljstvo je biti na završnoj konferenciji ovakvog projekta kojim je poboljšana kvaliteta života i pružanja usluga u javnom prijevozu za stanovnike na području našega grada i naše županije. Razlika u pružanju usluge prije nekoliko godina i danas je gotovo neusporediva. Tada je prosječna starost autobusne flote bila 16,17 godina, a neki su imali i mnogo više i godina i kilometara, a danas završetkom ovog projekta s ovih ukupno 46 autobusa, kvaliteta u svakom pogledu je neusporediva. Ciljevi pružanja usluga, sigurnosti i smanjenja ugljičnog dioksida su ostvareni i mogu izraziti veliko zahvalnost svima koji su radili na projektu da mi u danas u Zadru imamo ovakvu vrstu usluge, kazao je Babić.
Okupljenima se obratio i zamjenik župana Zadarske županije, Šime Vicković, koji se prisjetio vožnje u starim autobusima.
– Prije nešto više od 20 godina kad sam putovao u srednju školu u Zadru poznavao sam svaku rupu od Zemunika do Zadra, pogotovo ako je vozio jedan određeni vozač, da ga sad ne imenujem. Vozilo se po svakoj rupi i skakalo je »kao u bačvi«. Danas imamo jedan novi, velebni vozni park i samim time će to uvelike pomoći našoj djeci da budu fokusirani na školu, da mogu ponavljati gradivo u autobusima, starijim osobama kada putuje na pregled kod liječnika da odmah ozdrave čim uđu u novi autobus, istaknuo je Vicković, dok je državni tajnik u Ministarstvu prometa Josip Bilaver rekao kako je lijepo mjesec darivanja započeti jednim ovakvim lijepim, velikim darom.
– Sjećam se da smo prije nekoliko godina kada smo u Ministarstvu skupili sve direktore poduzeća koji imaju mogućnost prijave na ovakve projekte, a takvih je devet. Tada su nas pomalo gledali u čudu da idemo obnoviti cjelokupni vozni park svih javnih gradskih poduzeća. U Ministarstvu smo složili jedan dobar, kvalitetan program i u dva poziva smo povukli ukupno preko 900 milijuna kuna europskih sredstava i obnovili cjelokupnu flotu autobusa u cijeloj Republici Hrvatskoj. U Zadar je došlo oko 100 milijuna kuna, odnosno 46 novih autobusa, nagglasio je Bilaver dodajući kako im je najvažnije da naši građani budu zadovoljni, da češće odabiru i koriste gradski prijevoz, nego što je to bio slučaj do sada.
najnovije
najčitanije
Zadar
financijska izvješća
Poznato kako posluju gradske tvrtke. Tri u minusu, a iznos gubitaka jedne nije nimalo zanemariv
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.