ponedjeljak, 25. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

za 63,6 posto

Iako je broj prometnih nesreća povećan u odnosu na prethodnu godinu, manje je poginulih

Autor: Nikolina Lucić

15.02.2023. 14:13
Iako je broj prometnih nesreća povećan u odnosu na prethodnu godinu, manje je poginulih

Foto: Nikolina Lucić



Od početka ove godine nismo mogli ne primijetiti porast broja prometnih nesreća diljem grada, nerijetko i s teškim posljedicama, a našim ćemo čitateljima na razmišljanje ostaviti jesu li Zadrani vješti vozači ili ne. Kako bi se uvjerili točno o kakvim se brojkama radi, kontaktirali smo Policijsku upravu zadarsku i dobili statistiku prometnih nesreća za ovu i prošlu godinu.


Budući da je krajem prošle godine na dijelu gradskih prometnica počelo uvođenje novog režima rada prometne signalizacije, kontaktirali smo i gradski Upravni odjel za EU fondove, koji je donedavno provodio projekt pametne prometne signalizacije i provjerili je li promjena u signalizaciji imala kakve veze s porastom broja nesreća.


Teške ozljede zadobila 191 osoba


Osim prometnih nesreća, od početka smo godine u više navrata zabilježili kako semafori na određenim prometnicama ili nisu radili ili je promijenjen ritam njihove signalizacije, a što zbunjuje vozače te sve sudionike prometa dovodi u opasnu situaciju.




Odgovarajući na naš upit o statistici o prometnih nesreća u ovoj i prošloj godini iz PU zadarske navode kako je na području njihova djelovanja tijekom 2022. godine zabilježeno ukupno 2.028 prometnih nesreća, dok su godinu prije toga evidentirano 1.773 prometne nesreće. Radi se o povećanju od 14,4 posto.


– Usprkos povećanju broja prometnih nesreća, broj poginulih osoba je u znatnom smanjenju u usporedbi s pretprošlom godinom. Godine 2022. je osam osoba smrtno stradalo, dok je 2021. godine broj smrtno stradalih osoba bio 22, što znači da bilježimo smanjenje broja poginulih za 63,6 posto, otkrila je Sonja Šimurina iz PU zadarske i nastavila kako je od ukupnog broja prometnih nesreća u njih 500 zabilježeno stradanje sudionika.


– Teške ozljede zadobila je 191 osoba, a 551 osoba lakše. Zbog svega toga policijski službenici ove policijske uprave, a posebice policijski službenici na poslovima prometne policije tijekom cijele godine na zadarskom području u cilju poboljšanja stanja sigurnosti cestovnog prometa provode brojne preventivno – represivne akcije usmjerene prvenstveno na nadzor nepropisne brzine i vožnju pod utjecajem alkohola, potom se nadziru vozači mopeda i motocikla, teretnih vozila i autobusa, usmjereni smo i na zaštitu pješaka, na parkiranje na mjestima namijenjenim za parkiranje osoba s invaliditetom i korištenje sigurnosnog pojasa, dodala je Šimurina.


Od početka godine 125 nesreća


Akcije su usmjerene prioritetno na sprječavanje i sankcioniranje tzv. »četiri glavne ubojice u prometu«, i to prekršaje vožnje pod utjecajem alkohola, nepoštivanje dopuštenih brzina kretanja vozila, nekorištenje sigurnosnog pojasa kod vozača, ali i putnika na prednjem i stražnjim sjedalima, kao i na nepropisni prijevoz djece te na nepropisnu uporabu mobitela.


Na području Policijske uprave zadarske od početka godine evidentirano je 125 prometnih nesreća. Što se tiče prometnih nesreća s težim posljedicama, evidentirano je šest prometnih nesreća u kojima je šest osoba zadobilo teške tjelesne ozljede, dok smrtno stradalih osoba nije bilo, rekla je Šimurina, koju smo zamolili da nam posebno analizira situaciju na križanju ulica Franka Lisice i Ante Starčevića te 7. Domobranske pukovnije i Ante Starčevića, na koje se vezuje dosta izvještaja o prometnim nesrećama u ovoj godini.


– Na križaju ulica Franka Lisice i Ante Starčevića od početka su godine zabilježene tri prometne nesreće u kojima je jedna osoba teže ozlijeđena, dok je tijekom 2022. godine na navedenim raskrižjima zabilježeno šest prometnih nesreća, zaključila je Šimurina, dok nam je konfuziju oko izmjene prometne signalizacije objasnio Josip Milić iz gradskog UO–a za EU fondove, odjel koji je i bio nositeljem nedavno završenog projekta uspostave Inteligentnog prometnog sustava.


Projektom se žele umrežiti ključna gradska raskrižja, čime bi se stvorili preduvjeti da se promet kontrolira iz jednog kontrolnog centra za nadzor i upravljanje kompletnim prometom grada. Od tamo će se moći slati informacije vozačima putem info displeja i mobitela o stanju na cestama, privremenim prometnim regulacijama, preusmjeravati promet na manje opterećene prometnice, podešavati semafore u zelenom valu, itd.


Milić nam je kazao kako sustav pametnog upravljanja prometom još uvijek nije pušten u rad te kako je samo nekoliko gradskih raskrižja u sklopu svojevrsnog pilot projekta bilo podvrgnuto pametnim preinakama.


– No, budući da novi režim testiranja semafora nije prošao dobro kod vozača, semafori su na tim raskrižjima vraćeni na stare postavke te se trenutačno provodi ažuriranje sustava koje će trajati do ožujka, poručio je Milić i kazao kako će gradski centar za kontrolu prometa podići učinkovitost protočnosti i smanjiti gužve na prometnicama.