Otvorenje hotela Hilton u samom središtu mjesta Preko na otoku Ugljanu predstavlja značajan iskorak prema razvoju kvalitetnijeg i održivijeg turizma na zadarskim otocima, koji se i dalje suočavaju s izraženom sezonalnošću i dominacijom apartmanskog smještaja. Kao prvi Hilton hotel na otoku, ovaj objekt brzo je postao novo središte društvenih i turističkih zbivanja, privlačeći kako domaće, tako i strane goste. Josipa Jutt Ferlan, glavna direktorica Hilton hotela u Hrvatskoj, ističe kako su iznimno zadovoljni rezultatima ostvarenima u prvim mjesecima poslovanja, što dodatno potvrđuje potencijal destinacije za cjelogodišnji turizam.
Autentični doživljaj
Na atraktivnoj parceli od 3.600 četvornih metara, smještenoj u samom srcu Preka, u svega 18 mjeseci izgrađen je moderan hotel na mjestu nekadašnjeg objekta iz 1970-ih godina. Arhitektonsko rješenje pažljivo spaja prirodne materijale poput kamena i stakla s bogatim mediteranskim zelenilom, stvarajući skladan spoj suvremenog dizajna i lokalne tradicije, u potpunosti uklopljen u okoliš i identitet otoka.
– Kao novi objekt na otoku Ugljanu, cilj nam je bio pozicionirati hotel kao mjesto autentičnog otočnog doživljaja – s vrhunskom uslugom i istodobno kao snažan doprinos razvoju same destinacije. Interes gostiju nadmašio je naša očekivanja – ljetna popunjenost bila je iznimno visoka, a posebno nas veseli što su nam gosti stizali ne samo iz Hrvatske, već i iz Amerike te brojnih europskih zemalja. Mnogi od njih prvi su put posjetili Hrvatsku upravo zahvaljujući lojalnosti Hiltonovom brendu, kroz koji otkrivaju i nove destinacije. Prvi dojmovi o selu i otoku iznimno su pozitivni – gosti ističu autentičnost, prirodnu ljepotu i mir koji Ugljan nudi, a naš je tim nastojao tu posebnost dodatno naglasiti personaliziranom uslugom i kvalitetnim sadržajem, rekla je Josipa Jutt Ferlan.

Josipa Jutt Ferlan, glavna direktorica Hilton hotela u Hrvatskoj
Dodala je kako vjeruju da su već u prvoj sezoni uspjeli postaviti visoke standarde i pokazati potencijal ove destinacije. Interes postoji i za posezonu, što im daje dodatni poticaj za daljnji razvoj.
– Od samog početka svjesno smo pristupili prvoj godini poslovanja kao razdoblju učenja i pozicioniranja. Naša strategija temeljila se na tri glavna cilja – osigurati izvrsnu kvalitetu usluge u skladu s Hilton standardima, predstaviti Ugljan domaćim i inozemnim gostima kao prepoznatljivu destinaciju te izgraditi čvrste temelje za dugoročan rast i razvoj hotela. Na taj se način stvara dodana vrijednost za otok i županiju, ali i motivira lokalno stanovništvo i mlade da ostanu živjeti na otoku, naglasila je.
Otvoreno tržište
Podsjetila je kako je stari hotel srušen još 2009. godine, s namjerom da se na istom mjestu izgradi novi. No, gospodarska kriza i brojni problemi tu su namjeru odgodili za dugih 16 godina. Tek je 2018. godine došao novi investitor koji je priču počeo razvijati u pravom smjeru.
– Tržište se pokazalo vrlo otvorenim i znatiželjnim. Mnogi su gosti prvi put otkrili otok Ugljan upravo boravakom u našem hotelu. Sama činjenica da poslujemo na otoku donosi određene izazove u organizaciji i logistici, ali istodobno daje i veliku prednost – jedinstveno okruženje, autentičnost i mir koje gosti sve više traže. Upravo se taj spoj premium usluge i prirodne ljepote pokazao dobitnom kombinacijom. U prvoj godini cilj nam je bio prije svega stvoriti povjerenje i zadovoljstvo gostiju, a sada, s tim temeljem, otvaraju se mogućnosti za širenje ponude i produženje sezone. Želimo rasti u skladu s destinacijom. Nismo tu da destinaciji ukrademo autentičnost i mir, već da sa svojih svega 65 soba i cjelogodišnjim radom pokažemo da otok može živjeti u sva četiri godišnja doba, naglasila je.

Na pitanje s kakvim su se izazovima susreli, konkretno kad je riječ o prometnoj povezanosti i radu na visokoj razini s otoka, Jutt Ferlan ističe da poslovanje na otoku uvijek donosi određene izazove, koliko god dobro bio povezan s kopnom, a Ugljan to svakako jest.
– Prometna povezanost je tema koja ide usko uz turistički promet. Gosti koji putuju avionom ili automobilom moraju računati na dodatni transfer trajektom, što ponekad zahtijeva malo više planiranja. No, to je ujedno i dio čari dolaska na otok – taj trenutak prelaska trajektom mnogi gosti doživljavaju kao ulazak u poseban, mirniji svijet. S operativne strane, izazovi se odnose ponajprije na logistiku opskrbe i osiguravanje kontinuiteta usluge na najvišoj razini. To znači da naš tim mora biti izuzetno organiziran, pravovremeno planirati sve procese i imati jaku suradnju s lokalnom zajednicom i dobavljačima. U konačnici, upravo ta specifičnost otoka daje veliku vrijednost našoj ponudi – gosti osjećaju autentičnost i odmak od užurbane svakodnevice, a naš je zadatak da taj doživljaj upotpunimo besprijekornom uslugom, istaknula je Jutt Ferlan dodavši i da su mnogi izazovi pretvoreni u prednost.
Suradnja sa zajednicom
– Linija Zadar – Preko jedna je od najfrekventnijih, otkazuju se izuzetno rijetko, a ulazak u Gaženicu, gotovo direktno s autoceste, za goste je poseban doživljaj. To je tako predivan trenutak da ga se uvijek sjećaš kao jedan od ljepših prilaza trajektnoj luci igdje, kazala je.
No, dolazak na otok ne obilježava samo ljepota pristajanja, već i snažan osjećaj zajedništva i prihvaćenosti. Preko se, dodaje, od samog početka pokazalo kao otvorena i susretljiva sredina.
– Osjećali smo snažnu podršku lokalne zajednice, što nam je izuzetno važno jer želimo rasti zajedno s destinacijom – a ne neovisno o njoj, a pogotovo ne nauštrb nje. Standardi kvalitete koje donosimo nisu prepreka, nego poticaj – oni pokazuju da se i na otoku može nuditi usluga na najvišoj razini. Vjerujem da se već sada vidi pozitivan utjecaj hotela na destinaciju. Kroz naš globalni rezervacijski i marketinški sustav destinacija u puno kraćem vremenu velikom broju gostiju može ispričati svoju autentičnu priču. To je proces koji zahtijeva vrijeme, ali dugoročno može značiti da će Preko i cijeli otok Ugljan postati prepoznatljivi po visokoj kvaliteti usluge, a ne samo po prirodnim ljepotama. Krajnji nam je cilj da budemo pokretač tih promjena na otoku – kroz suradnju s lokalnim partnerima, uključivanje lokalnih proizvoda i promociju kulturne i prirodne baštine, poručila je.

Suradnja s lokalnom zajednicom i uključivanje lokalnih vrijednosti važan su temelj za daljnji razvoj destinacije – ne samo u kvantitativnom, već i u kvalitativnom smislu. Upravo tu dolazi do izražaja potencijal premium turizma, koji, kako ističe, postaje sve značajnija grana u suvremenoj turističkoj industriji.
Visoki standardi
– Premium turizam svakako traži dodatnu razinu sadržaja i doživljaja, ali vjerujemo da upravo otočka sredina poput Ugljana ima jedinstvenu priliku ponuditi nešto posebno. Gosti najviše kategorije danas ne traže samo luksuzne sobe i vrhunsku uslugu – oni žele autentičnost, iskustva koja ne mogu pronaći svugdje. U tom smislu Ugljan i Preko nude ogroman potencijal – netaknuta priroda, mir, lokalna gastronomija, blizina Zadra i kulturne ponude na kopnu, mogućnost privatnih izleta brodom, aktivnog odmora i ekskluzivnih iskustava povezanih s lokalnom tradicijom i proizvodima. Naš je zadatak povezati sve te elemente u jedinstvenu cjelinu i prezentirati ih gostu na način koji odgovara njegovim očekivanjima, rekla je Jutt Ferlan, dodavši kako Hilton u Preku mijenja percepciju destinacije.
– U ovoj županiji, osim kvantitete, uvijek je bilo i kvalitete. Brendom Hilton želimo poslati poruku u svijet da Ugljan, kao otočno predgrađe Zadra, ima svoje posebne čari koje nisu vezane isključivo uz masovni turizam i usku ljetnu sezonalnost. Time mijenjamo percepciju destinacije i potičemo cijelu ponudu da raste prema višim standardima. Dugoročno, kvaliteta destinacije na koju želimo pozitivno utjecati ono je što će osigurati održiv i konkurentan turizam na Ugljanu, naglasila je.
– Sezonalnost vidimo kao izazov, ali i priliku. Kroz wellness, gastronomiju, poslovne evente i autentične doživljaje želimo pokazati da Ugljan može biti atraktivan i izvan ljeta. Zašto Zadrani ne bi pobjegli na wellness vikend u Preko, ili uz finu i vrlo pristupačnu ponudu u našem restoranu Terra proslavili obiteljsko druženje, ili jednostavno došli na izvrstan sushi od plavorepe tune iz lokalnog uzgajališta. Hilton nije samo za strance – svi naši hoteli, a naročito ovaj u Preku, jednako su usmjereni prema lokalnim gostima kao i prema globalnima. Budući da ispred hotela imamo i marinu, Zadranima s plovilima vrlo smo zgodna i praktična ponuda, zaključila je Josipa Jutt Ferlan.

najnovije
najčitanije
Novosti
prognoza
Hoće li ova zima biti oštra? Stručnjaci objavili detaljno izvješće
Novosti
MANJKAVOSTI
UZV srca u Zadru za tri dana, a u Puli i Osijeku – dogodine. Međutim, liječnici upozoravaju na jednu stvar…
Crna Kronika
Romsko naselje
Pucao u nevjenčanu suprugu i njezinu sestru. Jedna je umrla
Zadar
PODIZANJE KVALITETE
Športski centar Višnjik nabavlja važnu opremu! ‘Novi sustav omogućit će…’
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!