Foto: Luka Jeličić
Više od 15 milijuna noćenja u našoj su regiji domaći i strani posjetitelji ostvarili u prošloj godini. To je samo jedan od dobrih pokazatelja naše turističke industrije koje je direktor Turističke zajednice Zadarske županije Hrvoje Anić predstavio na 3. Skupštini, kazavši kako su, iako privatni smještaj u ukupnom broju kreveta ima najveći udio, veliki rast prometa zabilježili hoteli i kampovi najveći porast, dok je više od pet milijuna noćenja ostvareno u privatnom smještaju, tj. oko 30 posto.
Prostor gdje vide priliku za daljni rast, te manju koncentraciju na privatnim apartmanima, smještaj je u ruralnim domaćinstvima, koja su u prošloj godini ostvarila tek 27 tisuća noćenja.
Pad njemačkog tržišta
– Ako govorimo o strukturi posjetitelja, najveći broj stranih turista dolazi iz naših tradicionalnim emitivnih tržišta – Njemačke, Slovenije i Poljske.
Dok su u strukturi noćenja Nijemci u prošloj godini ostvarili tri posto manje prometa te skratili broj dana u destinaciji, ne radi se o pogrešci destinacije, jer u Njemačkoj je teža ekonomska situacija nego ranijih godina, upozorio je na početku Anbić, istaknuvši kako je pak, s druge strane, Poljsko tržite u kontinuiranom rastu.
– Vjerni su to gosti, s prosječnim boravkom duljim u odnosu na ostale goste. Tržište je to koje bilježi veliki interes za našu destinaciju, i u sve većoj se mjeri okreće “low cost” kompanijama izvan špice sezone.
Tržite UK, iako obujmom nije značajno, te u strukturi putnika u našu regiju odnosi tek dva posto kolača,, posebno nam je značajno upravo zbog efekta “low cost” letova u pred- i posezoni. Veći promet s tog tržišta zato očekujemo već od travnja s buđenjem svih naših destinacija, rezimirao je Anić.
Kako bi Zadarska županija, kao atraktivna i moderna turistička destinacija bila vidljiva čim većem spektru potencijalnih posjetitelja, TZ više od 60 posto svojih sredstava ulaže u komunikaciju i oglašavanje, te razvoj novih turističkih proizvoda.

Lani je tako, kako bi se takvi planovi i ideje što bolje realizirali, učinjena i tradicionalna anketa o zadovoljstvu turista destinacijom. Rezultati su pokazali kako gosti putuju u vlastitom aranžmanu, obiteljski, većinom automobilom, njih čak 62 posto.
– 29 posto njih kod nas je bilo više od pet puta. Pokazatelj je to da nam se turisti vraćaju, a glavni su im motivi dolaska i dalje sunce i more, što nužno ne mora biti loše po naše destinacije, rekao je Anić.
Boravak u prirodi
Priroda je na visokom drugom mjestu, što se svakako može dobro iskoristiti, naročito u ovom dijelu godine, jer u okruženju smo brojnih zaštićenih mjesta prirode.
– Važan nam je to motiv dolaska, naročito sada, u predsezoni, kada naši programi obiluju boravcima u prirodi, što maksimalno koristimo za bolju promociju, pojasnio je direktor, dodavši i kako se upravo zbog zadovoljstva turista destinacijom prati i na omjer cijene i kvalitete, te turističke subjekte potiče na daljnja ulaganja u kvalitetu.
– Iako je to lakše provesti u suradnji s velikim turističkim kompanijama, koje već rade po standardiziranim procedurama nego u privatnom smještaju, naše oznake kvalitete popunjavaju tu rupu.
Njima privatne iznajmljivače privlačimo kako bi im, boljom promocijom i vidljivošću s naše strane pomogli da kod posjetitelja ulaganjem u kvalitetu smještaja opravdaju cijene koje nude, stava je Anić
Cikloturizam označen je kao segment turističke ponude koji ima veliki prostor za napredak. Tu je i naš nautički turizam, koji godinama kontinuirano raste, te je jedna od najkvalitetnijih perjanica naše ponude.
– Mišljenja smo kako i dalje treba poticati suradnju na polju eno – gastro turizma – kroz vodiče, prezentacije, sajmove, ali i ulaganja u kvalitetu ugostiteljske ponude, jer još uvijek nemamo Michelinovom zvijezdom ovjenčan restoran. Dali smo zato i svoje prijedloge kvalitetnih restorana koji još uvijek nisu u Gault&Millau vodiču.

Ulaganja u promociju i sajmove
– Naše vinare predstavljamo kroz više vidova promocije. Skupljaju sve više nagradi sa međunarodnih natjecanja, što je važna baza za bolje isticanje naše regije kao eno – gastro destinacije, naglasio je Anić.
Tema poslovnog turizma također im je u sve većem fokusu, jer ove se godine otvara nekoliko objekata koji će podebljati ponudu za kongresni turizam u našoj regiji. Posebno su atraktivni za rast prometa u pred i posezoni.
– U obiteljskom smještaju što više iznajmljivača želimo privući u naš “Welcome” program, koji osigurava bolju prepoznatljivost na tržištu. “Welcome Taste and Buy” u tom je smislu naš najnoviji projekt, koji zaokružuje priču na dobrobit tog sektora ponude, kazao je Anić, najavivši skori izlazak brošure koja je na jednom mjestu objedinila najbolje zadarske OPG – ovce.
Kroz 35 studijskih putovanja u našoj su regiji ugostili 100 predstavnika stranih medija iz 14 zemalja i 86 predstavnika agencija i turoperatora. 280 tisića eura utrošeno za kampanju s avioprijevoznicima, što je označeno kao strateški projekt, a 185 tisuća za kampanje udruženog oglašavanja.
– Sajmovi su nam i dalje itekako bitni, jer na jednom smo mjestu među drugim smo destinacijama, s partnerima, potencijalnim turistima i poslovnim suradnicima. Novitete konstantno treba nadglasavati i prezentirati, a i svako je turističko tržište različito.
U različitim se zemljama različito gleda na moderne kanale oglašavanja i prezentacije turističkih destinacija, tako da je sajam u brojnim europskim zemljama još uvijek najvažnija i najkonkretnija prilika potencijalnim putnicima da iz prve ruke saznaju točne i provjerene informacije o destinaciji koju žele posjetiti, zaključio je direktor Anić.
najnovije
najčitanije
Novosti
prognoza
Hoće li ova zima biti oštra? Stručnjaci objavili detaljno izvješće
Novosti
MANJKAVOSTI
UZV srca u Zadru za tri dana, a u Puli i Osijeku – dogodine. Međutim, liječnici upozoravaju na jednu stvar…
Crna Kronika
Romsko naselje
Pucao u nevjenčanu suprugu i njezinu sestru. Jedna je umrla
Zadar
PODIZANJE KVALITETE
Športski centar Višnjik nabavlja važnu opremu! ‘Novi sustav omogućit će…’
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!