Četvrtak, 3. listopada 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

paradoks

Garaža na Voštarnici prazna, a skupi parking u gradu krcat!

Autor: Goran Šimunov

03.10.2024. 10:04
Garaža na Voštarnici prazna, a skupi parking u gradu krcat!

Foto: Mislav Klanac



Stanovnici Zadra već godinama kao jedan od većih problema navode gužve na prometnicama i probleme s parkiranjem, što i nije iznenađujuće zna li se kako je u Hrvatskoj broj osobnih automobila na tisuću stanovnika u razdoblju od 2012. do 2022. godine povećan za 44,8 posto, na 491, a slično vrijedi i za Zadar i okolicu.




Problem s nedostatkom parkirališnih mjesta Gradska uprava već više od 20 godina htjela je riješiti izgradnjom još jedne javne garaže na obodu središta grada, na Ravnicama, što se zbog objektivnih razloga još nije realiziralo, a unatrag nekoliko godina Grad najavljuje i izgradnju manjih javnih garaža na Voštarnici i na Bilom brigu.


Cijene parkiranja


Problem parkiranja u širem središtu grada je, dakako, najizraženiji u srpnju i kolovozu zbog dolaska stranih i domaćih gostiju na odmor s brojnim vozilima, no i u preostalom dijelu godine u radnim danima do ranih popodnevnih sati parkirališta na otvorenom znaju biti iznimno popunjena.


Jagma za ovim mjestima vlada bez obzira na cijene koje po ljetnom ili zimskom režimu naplaćuje gradska tvrtka Obala i lučice. U zimskom režimu sat parkiranja u zoni 1, koja obuhvaća Obalu kralja Tomislava i Liburnsku iznosi 80 centi, dok je cijena dnevne karte 6,40 eura.





U zoni 2, radi se o svim površinama u povijesnoj jezgri izuzev dvije obalne, kao i o Branimirovoj obali s obje strane mosta, sat se naplaćuje 50 centi, a dan četiri eura.




U zoni 3, dio Branimirove obale ispred zgrade Ljepotice i parking Relja, sat stoji 40 centi, a dan 3,20 eura, dok u zoni 4, parkingu Ravnice uz dvoranu Jazine, sat parkiranja naplaćuju 30 centi, a dan 2,40 eura.


Istovremeno mnogi Zadrani kao da zaboravljaju da u širem središtu grada postoji i javna garaža na Voštarnici sa 630 mjesta, od čega su 34 namijenjena osobama s invaliditetom. Ovu garažu je zajedno sa stambenim naseljem izgradila u međuvremenu propala građevinska tvrtka Gortan.


rema podacima s mrežne stranice ovom garažom upravlja poznata zadarska tvrtka Vodoinstalacija. Parkirališta su na pet etaža, pa čak djelomice i na krovu građevine sagrađene na ukupno 18.969 metara četvornih.


Popusti za Zadrane


Ovu javnu garažu posjetili smo na dan kada se već primjenjivala zimska tarifa, koja se naplaćuje do 31. svibnja, s cijenom za svaki započeti sat parkiranja od ponedjeljka do nedjelje od 50 centi. Ljetna tarifa je čak četiri puta skuplja i iznosi dva eura po satu.


No tvrtka koja upravlja parkiranjem za građane Zadra nudi mjesečne i godišnje kartice koje se, pak, ne izdaju u periodu od 1. travnja do 1. listopada.



Cijena tjedne kartice iznosi 60 eura, mjesečna je, iznenađujuće, jeftinija i plaća se 40 eura, a postoji i godišnja kartica za poslovne korisnike koja stoji 800 eura. I turistima je na raspolaganju mjesečna kartica po cijeni od 140 eura.


I dok je, kako doznajemo, ova javna garaža u ljetnim mjesecima puna praktično 0 – 24 sata i to po skupljoj cijeni parkiranja, što objašnjava isplativost njena održavanja za one koji njom upravljaju ili su njeni vlasnici, Zadrani je i više od 15 godina od njena otvaranja i dalje ne prepoznaju te je slabo koriste.


Ne vrijede pritom ni argumenti relativno povoljne cijene parkiranja, blizine središta grada i sigurnosti vozila zbog 24-satnog nadzora.


Od šest etaža dobro je, kada smo je posjetili, bila popunjena samo ona prizemna, četvrtina do trećina tog broja vozila bila je u jedinoj podrumskoj etaži i na 1. katu, dok su ostale etaže praktično zjapile prazne.


– Ovu javnu garažu rijetko koristim, ovo je možda drugi put otkako postoji da ovdje parkiram. Nije mi na ruku njeno korištenje i ne volim ovakve prostore.


Klaustrofobična sam, smetaju mi niski stropovi, ne ulazim ni u parkiralište, primjerice, robne kuće na Relji. Obično parkiram na otvorenim parkiralištima, kaže nam vozačica Dijana koja je potvrdila kako joj je prikladna cijena parkiranja po zimskoj tarifi od 50 centi.



S automobilom u trgovinu


– Ova dva puta što sam se odlučila ovdje parkirati stekla sam dojam kako naši sugrađani, vozači, ovu garažu baš i ne koriste, bez obzira na cijenu parkiranja.


Mislim da ova garaža nije popularna među nama domaćima, kad trebam na ovom području negdje parkirati automobil, uopće se ne sjetim ovog mjesta.


Ni sada ne bih ovdje parkirala da nisam morala u obližnju privatnu polikliniku, priznaje Dijana dodajući kako je, pak, Zadranima ljetna cijena parkiranja od dva eura po satu možda preskupa.


Milan je rekao kako ovu javnu garažu koristi po potrebi, sviđa mu se te mu je relativno jeftina cijena od 50 centi po satu.



– Automobil je ovdje na sigurnom. Primijetili smo kako jako malo Zadrana parkira u ovoj garaži. Valjda na nju nisu navikli, radije se parkiraju na parkiralištima u gradu nego ovdje pa da onda prošetaju preko mosta kako bi došli u grad.


Ljudi su malo lijeni da toliko šetaju do grada. Imam nekad osjećaj kako žele u dućan ući svojim automobilom, ističe Milan kojeg smo pitali što misli o gradnji još jedne javne garaže na prostoru današnjeg divljeg parkirališta na Ravnicama.


– Na susjednom, uređenom parkiralištu na Ravnicama također rado parkiram, a i sada se tamo puno ljudi parkira.


Kada bi se na Ravnicama izgradila javna garaža ja bih tamo parkirao, bilo bi to dosta dobro, ali ne znam bi li se naši sugrađani naviknuli tamo parkirati, napominje Milan, dok je njegova sugrađanka Martina potvrdila kako povremeno parkira u javnoj garaži na Voštarnici.


– U garaži ostavim automobil ako ne pronađem besplatan parking. Nemam izbora gdje parkirati ako ovdje dođem u polikliniku. Ostala sam iznenađena kad sam danas vidjela da je cijena parkiranja 50 centi po satu, budući da sam dosad dolazila ljeti i plaćala dva eura po satu.


No i ovog ljeta je bila krcata ova garaža, pretpostavljam da je to zbog stranih gostiju koji nemaju izbora pa ovdje parkiraju, naglašava Martina.