Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

svjetski poznat dizajner

Filip Peraić kreirao vizuale za nove promotivne proizvode Sveučilišta u Zadru

13.05.2025. 14:28
Filip Peraić kreirao vizuale za nove promotivne proizvode Sveučilišta u Zadru

Foto: Andrej Brašnjić



Sveučilište u Zadru predstavilo je nove promidžbene proizvode u Dnevnom boravku novog Studentskog doma koje autorski potpisuje ilustrator i dizajner Filip Peraić, najpoznatiji po svojim portretima NBA zvijezde Jamesa Hardena, kojima je stekao globalnu prepoznatljivost. Od tada njegov umjetnički izričaj osvaja brojne svjetske brendove, galerije i stručnjake, a to je prepoznalo i zadarsko Sveučilište.


Kako je istaknuo prorektor za međuinstitucijsku suradnju i internacionalizaciju, prof. dr. sc. Marko Lukić, Peraić je osmislio tri ilustrirana lika, od kojih svaki simbolizira jedno od područja STEM znanosti koje Sveučilište obuhvaća.


– Struktura likova zamišljena je vrlo specifično – nije se išlo prema uniformnom prikazu jednog lika, već su osmišljena tri zasebna, različita lika. Svaki od njih daje priliku sadašnjim, ali i budućim studentima da se s njima identificiraju.




To je dodatno naglašeno i pažljivo odabranom paletom boja – zemljano smeđom, plavom poput mora te zelenom koja asocira na zelenilo. Te boje dodatno ističu mediteranski štih i kontekst u kojem Sveučilište djeluje, istaknuo je prorektor Lukić.



Nešto zanimljivije


Docentica s Odjela za primijenjene znanosti o komunikaciji, dr. sc. Gabrijela Vidić, podijelila je kako je započela suradnja s Filipom Peraićem.


– Već dugo pratim Filipov rad, a kolega Marko i ja smo već neko vrijeme razgovarali o potrebi za vizualnim identitetom. Nismo željeli još jednu »sterilnu« majicu s logotipom Sveučilišta, već nešto s čime bi se studenti mogli poistovjetiti.


Htjeli smo da to bude majica koju će netko rado nositi na kavu s prijateljima, ali i nešto što bi poželjeli nositi i Erasmus studenti, turisti i drugi.


Prednost male sredine i našeg integriranog Sveučilišta je u tome što smo lako došli do Filipa, koji je već radio jedan manji projekt za Sveučilište i s entuzijazmom prihvatio naš poziv. Htjeli smo jedan lik koji bi simbolizirao Sveučilište.


No, budući da imamo 27 različitih sastavnica unutar relativno male institucije, bilo je teško sve to objediniti u jednom liku, pa smo kroz nekoliko susreta došli do rješenja da ipak budu tri lika koji pokrivaju širok raspon naših sastavnica, rekla je docentica Vidić.



Izazovan zadatak


Također, dodala je kako im je od početka bilo važno da u projekt uključe upravo Peraića – ne samo zato što je svjetski priznati illustrator, već i zato što žele jačati lokalnu suradnju te pokazati koliko vrhunskih kreativaca imamo u svoj sredini, iako ih ponekad ona ne prepoznaje dovoljno.


Iako izazovan zadatak, Peraić ističe kako je suradnja bila ugodna i opuštena, a s druge strane ozbiljna.


–​ Pokušali smo rozetu, službeni logotip Sveučilišta, na neki način reinterpretirati i »otpustiti« kako bismo stvorili ekstenziju vizualnog identiteta koji bi bio bliži mladima.


Željeli smo da vizualni identitet priča priču koja je emotivnija i tim bliža studentima, a pritom zadržati povezanost s postojećim identitetom institucije, istaknuo je ilustrator koji, osim ove suradnje sa Sveučilištem, svake godine potpisuje i vizualni identitet za Dan Grada Zadra.


Cijela ideja započela s majicama, jer su, kako kaže, željeli stvoriti vizual koji bi ljudi doista poželjeli nositi. Nakon toga, ponuda se proširila i na šalice, bookmarke, bilježnice, ali i ručnike za plažu.



Najuspješniji radovi studenata


–Proizvodi će biti dostupni u našoj trgovini, ali planiramo ih uskoro pozicionirati i putem web shopa, pojasnila je docentica Vidić te dodala kako projekt nosi širi potencijal za pozicioniranje Sveučilišta, ali i grada Zadra, kao zanimljive turističke destinacije u vidu »science« turizma gdje bi ljudi koji bi sudjeluju na konferencija, seminarima ili slično mogli ponijeti sa sobom neki od predmeta kao uspomenu, premda, kako ističe primarna ciljana skupinu čine studenti.


Na konferenciji su proglašeni najuspješniji radovi studenata i učenika, nastali prema zadanom predlošku Filipa Peraića, a posjetitelji su mogli razgledati i izložbu 28 plakata pristiglih na kreativni natječaj na temu vizualnog identiteta Sveučilišta.


– Treće mjesto pripalo je Kristijanu Samaržiji iz Prirodoslovno-grafičke škole Zadar, čiji se rad ističe zbog neuobičajenog pristupa u kojem kombinira humor – prikazao je Batmana.


Drugo mjesto osvojila je studentica Digitalnog komuniciranja, Ivana Dušević, koja nas je dojmila zrelošću izraza kroz ilustrativnost, preciznu linijsku izvedbu i poetičnost prikaza.


Prvo mjesto pripalo je Izabeli Kero i Eli Giergia iz Prirodoslovno-grafičke škole Zadar, a osmislile su stilizirano i geometrijsko lice u primarnim bojama, opisao je Peraić te istaknuo kako se pobjednički rad karakterizira visoka razina likovne zrelosti.


 


 



Autor: Đurđa Baljak