Foto: Arhiva ZL
Za svaku je turističku destinaciju važno znati što to točno posjetitelje i turiste motivira da ju posjete, kao i njihove utiske i mišljenja o onome što su vidjeli i naučili. Istraživanje stavova i potreba turista odavno je postalo sastavnim dijelom izgradnje cjelovite turističke destinacije, kako bi kreatori usluga i programa u turizmu znali kako svoje manifestacije i događanja krojiti prateći potrebe, ali i moderne trendove u turizmu.
Turistička je zajednica Zadarske županije na istom tom tragu naručila istraživanje »Motivi i navike stranih gostiju Zadarske županije«, s ciljem dobivanja uvida u ponašanje i motive dolaska stranih gostiju u Zadarsku županiju, ovisno o periodu u kojem dolaze, zatim ovisno kojim prijevoznim sredstvom dolaze, a također i ovisno gdje odsjedaju.
Interes za sadržajima te upoznatost gostiju s ponudom i sadržajima destinacije također je ispitivana, a kako je korištena metoda CASI (Computer-Assisted Self-Interviewing), te su anketirani odgovarali putem svojih mobilnih uređaja, prikupljena je i baza kontakata.

Sunce i more
Istraživanje je provedeno na punoljetnim stranim gostima od svibnja do konca listopada 2022. godine koji su ovdje proveli barem jednu noć u komercijalnom smještaju na području (pod)destinacija odnosno srodnih područja: Zadar-Sukošan-Bibinje, Biograd, Nin-Zaton, Pag, Starigrad-Jasenice-Obrovac, Sv. Filip Jakov-Pakoštane, Vir-Privlaka-Vrsi, Ražanac-Posedarje-Novigrad, Ugljan-Pašman, te Dugi otok.
Anketirano je ukupno 1.785 gostiju, od čega 1.081 žena, različitog socioekonomskog statusa. U istraživanju su sudjelovali gosti iz Njemačke, Francuske, Poljske, Ujedinjenog Kraljevstva, Češke, Slovenije, Austrije, Italije, Slovačke, Nizozemske, Belgije, Mađarske, Španjolske i ostalih zemalja.
Glavni nalazi pokazuju kako je dvije trećine gostiju destinaciju posjetilo prvi put, a tu su boravili u prosjeku osam dana. Polovina gostiju stigla je u Zadarsku županiju automobilom, trećina zrakoplovom, dok su ostali stigli drugim prijevoznim sredstvima. Najčešće su boravili u privatnom smještaju odnosno apartmanima.

Većina stranih gostiju je stigla u društvu partnera i obitelji, a temeljni motiv odabira destinacije je sunce i more, a nakon toga priroda te posjet gradovima. Anketirani strani gosti najviše su interesa pokazali za nacionalne parkove i pješčane plaže, a potom za lokalne specijalitete.
Utvrđeno je kako je gostima koji dolaze automobilima najzanimljiviji odmor vezan uz sportske aktivnosti, a zanimaju ih ronjenje, posjet OPG-ovima i kušaonama te zabavnim i tematskim parkovima.
Korisni pokazatelji
Najčešći motiv dolaska gostima koji pristižu zrakoplovom je posjet gradovima i kultura, a njih zanimaju posebno nacionalni parkovi, kulturna baština i muzeji te organizirani izleti i jedrenje. Očekivano, gostima koji dolaze autobusima najzanimljiviji su posjeti gradovima.
Hotelskim gostima primarni su motivi wellness/spa/zdravstveni razlozi dok je gostima u kampu najzanimljiviji odmor vezan uz sportske aktivnosti, prvenstveno biciklizam, kajaking i SUP na moru.

Promatrajući razdoblje dolaska, goste u predsezoni najviše zanimaju biciklističke rute, a u posezoni kulturna baština i muzeji te tvrđave i vidikovci. U razdoblju srpnja i kolovoza, goste najviše zanimaju biciklističke rute, kajaking i SUP na moru.
– Iznimno smo zadovoljni što je istraživanje potvrdilo naše brendiranje regije odnosno razinu prepoznatljivosti simbola i motiva vezanih uz destinacije u Zadarskoj županiji. Iako je veliki dio ispitanika prvi puta boravio u destinaciji, oni su nam ipak došli informirani i upoznati s ponudom, što u potpunosti opovrgava tvrdnje o »slučajnom turizmu«.
Ovo korisno istraživanje daje nam dodatna saznanja kako promovirati pojedina područja odnosno kako dodatno motivirati dolaske iz određenih zemalja, kao i to koje naše sadržaje treba dodatno predstaviti i kojim gostima, kazala je Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije.
najnovije
najčitanije
Novosti
DJELO VANDALA
Tito ostao bez glave
Crna Kronika
kriminalistička istraga
Muškarac (49) u Benkovcu ukrao katalizator, a djevojka (20) u Zatonu pumpu za vodu
Crna Kronika
POLICIJA IMALA POSLA
Pijani muškarac radio nered na Adventu, a žena opljačkala trgovinu na Bulevaru
Sport
ATLETSKA UTRKA
Sportski događaj koji spaja atletiku i biciklizam dogurao do 28. izdanja
Crna Kronika
Tragedija
Ubijena žena je majka troje djece, a uz to je bila i trudna
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!