Foto: Luka Jeličić
Štrajk dostavljača Glova i Wolta u Zadru zbog preniskih cijena dostave počeo je još 16. lipnja, a zasad nema informacija do kada će trajati. S obzirom na to da većina dostavljača ovih platformi radi putem ugovora s tzv. tvrtkama agregatorima, njihovi zaposlenici nisu sindikalno organizirani, pa se ne zna tko je organizirao ovaj štrajk, a oni koji su ga javno objavili tvrde kako okupljaju više od 200 nezadovoljnih dostavljača.
Širenje štrajka
– Dostavljači platformi Glovo i Wolt u Zadru započeli su štrajk zbog sve veće neisplativosti rada, prouzročene preniskim cijenama dostava koje ne prate rast troškova života, goriva i održavanja opreme.
Dostava pod ovim uvjetima više nije održiva ni dostojanstvena, te smo spremni nastavi sa štrajkovima sve dok ne dođe do povećanja cijena po dostavi i ponovne isplativosti rada. Ovaj štrajk je i jasna poruka platformama Wolt i Glovo kako su radnici složni i spremni na organizirano djelovanje.
Ako se naši zahtjevi budu ignorirali, štrajk će se bez posebnih najava proširiti i na druge gradove diljem Hrvatske, spontano i odlučno, poručuju nezadovoljni dostavljači koji nisu otkrili ni po kojoj satnici rade ni koliko mogu zaraditi za primjerice 40 sati rada tjedno.
Poznato je kako u zadnje četiri godine spomenuti agregatori većinu radne snage na ovim dostavljačkim platformama dovode iz trećih zemalja, rezultat čega je da cijene po satu rada dostavljača nisu pratile enormnu hrvatsku inflaciju.
Jedan bivši dostavljač nedavno je na jednoj društvenoj mreži objavio kako se u većem gradu gdje ima dosta posla cijena pojedine dostave kreće od oko dva eura pa nadalje, ovisno o lokaciji.
Ističe i kako isplativost dostave ovisi o prijevoznom sredstvu, budući da korištenje električnih bicikala i drugih električnih vozila ne stvara dodatan trošak za dostavljača.
– Ako koristiš skuter ili automobil očekuj da gorivo plaćaš sam, najvjerojatnije ti ga neće platiti ni Wolt ni poslodavac posrednik. Aplikacija će ti ponekad dodijeliti dalje lokacije, za razliku od dostavljača koji nemaju auto ili skuter, ali će onda naknada biti veća.

Primjerice, umjesto dva eura po dostavi dobit ćeš oko 2,5 eura ovisno o lokaciji gdje dostavljaš. Radio sam ovaj posao u manjem gradu u Slavoniji koristeći svoj auto, no nije mi se isplatilo, trošak je bio velik, pojašnjava ovaj bivši dostavljač dodajući kako od mjesečne zarade svakom radniku agregator uzima od 5 – 10 posto.
I dok su se u glavnom hrvatskom predstavništvu Glova oglušili na naš upit o štrajku njihovih dostavljača u Zadru, Lidija Mirić Mičetić, menadžerica za odnose s javnošću za područje Jadran i Sjeverna Makedonija tvrtke Wolt, potvrdila je kako su o tome informirani.
Interne ankete
– Partneri dostavljači ključan su dio poslovanja Wolta te su njihovo zadovoljstvo, sigurnost i povratne informacije izuzetno važni za kontinuirano unaprjeđenje naše usluge.
Redovito provodimo interne ankete kako bismo razumjeli njihove potrebe i iskustva te u suradnji s partnerima agregatorima radimo na osiguravanju konkurentnih uvjeta rada i kvalitetne dostave za krajnje korisnike i partnere.
Sa zadovoljstvom ćemo saslušati prijedloge i zahtjeve partnera dostavljača te, zajedno s agregatorima, nastojati pronaći rješenja koja će zadovoljiti sve uključene strane, bez negativnog utjecaja na pozitivno korisničko iskustvo i kvalitetu usluge koju svakodnevno pružamo.
Wolt u Zadru trenutačno direktno ne zapošljava dostavljače, već se dostave realiziraju isključivo putem partnerskih kompanija, tzv. agregatora, koji su u ugovornom odnosu s dostavljačima, napominje ova menadžerica u Woltu dodajući kako su njihove službe podrške i dalje dostupne svim korisnicima i partnerima dostavljačima za bilo kakva pitanja, ili dodatne informacije.
Autor: Goran Šimunov
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Predsjednik Vlade
Plenković: ‘Veća izdvajanja za obranu nisu na uštrb zdravstva, socijale i obrazovanja’
Zadar
Na zadarskoj Tržnici
Klapske divojke i momci pozivaju Zadrane na klapski koncert u božićnom duhu
Kultura
Od 17. do 24. prosinca
Donosimo tjedni pregled kulturnih i zabavnih događanja u Zadru i županiji
Crna Kronika
Zloporaba droge
Diler doma skrivao 6,5 kilograma marihuane, kokain, hašiš i amfetamine
Crna Kronika
Prometni prekršaji
Vozaču u Pakoštanima izmjereno 2 promila, a u Pagu upravljao vozilom iako mu je vozačka poništena
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar
netransparentnost
OŠ Šimuna Kožičića Benje i ravnatelj Dražen Adžić prekršajno kažnjeni zbog zapošljavanja bez ugovora
Zadar
Paprene cijene
Zadarske mesnice bez predblagdanske gužve: Kilo tuke 20 eura, odojka 13, ponude ne fali, već novca
Zadar
remake
Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”
Zadar & Županija
260 dana