ponedjeljak, 29. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

26 C°

minimalni koridor

Čitatelji ogorčeni zbog gradnje na Meladi

Autor: Nikolina Lucić

09.10.2023. 14:20
Čitatelji ogorčeni zbog gradnje na Meladi

Foto: Luka Jeličić



Redakciji Zadarskog lista javila se skupina građana zabrinutih zbog, kako kažu, neviđenog ataka na javnu površinu. Riječ je, naime o č.z. 3414/ 43 k.o. Zadar, gdje se upravo gradi objekt u neposrednoj blizini ceste, na oko tri metra udaljenosti, dok se na samom rubu Ulice Ivana Gundulića upravo gradi ogradni zid oko istog objekta.


Minimalni koridor


– Nije to bilo kakva prometnica, već glavna gesta koja spaja centar grada sa zapadnim dijelom i naseljima Puntamika i Diklo. Od nadležnih smo tijela Grada i RH zatražili da se ispita kako je ishođena građevinska dozvola, za objekt uz sam rub prometnice, gdje su svi postojeći objekti udaljeni 10 ili čak 20 metara od ruba prometnice, istaknuli su čitatelji, koji dalje dodaju kako ne razumiju temeljem kojeg je plana formirana građevinska čestica, s obzirom na to da nije izvršeno cijepanje iste kojim bi se osigurao prometni koridor, što se jasno vidi iz katastarskog plana.


– Očigledno je da nije ispoštovan niti minimalni koridor od pet metara od ceste Ivana Gundulića, jednako kao što nije ispoštovan koridor od ceste Ferde Livadića sa sjeverne strane čestice. Objekt koji je već u završnoj fazi izgradnje je, osim toga, situiran na granici sa susjednom parcelom, tako da se ova ulica više ne može širiti niti se može formirati nogostup, istIče se u reagiranju čitatelja.





Kada se analiziraju svi navedeni elementi dolazi se do zaključka da bi se poštivanjem planskog koridora i ostalih elemenata ova čestica oblikom, površinom i položajem u prostoru potpuno eliminira kao građevinska čestica.


– Važno je napomenuti i da je Ulica Ivana Gundulića jedina cesta sa zaštićenim koridorom za eventualno širenje na cijelom širem području. Ova je cesta ostala kako jedina spojna cesta na dionici Centar – Puntamika – Diklo, zaključuju čitatelji.


Nova prometnica


Iz Grada su, pak, poručili kako je građevinska dozvola za navedenu česticu izdana u skladu s projektnom dokumentacijom izgradnje 8. faze oborinskog kolektora Visoke zone za koju je proveden postupak javne nabave i do kraja ovog mjeseca očekuje se odabir izvođača radova.


Trasa tog kolektora projektirana je od rotora na Meladi prema uvali Maestral i to od Ulice Ivana Meštrovića, Ulicom Ivana Gundulića do križanja s Putom Petrića te ulicama Denisa Špike i Đure Sudete do uvale Maestral. Taj projekt vrijedan je 3,5 milijuna eura.



– Nadalje, u odnosu na predmetnu česticu, projektnom dokumentacijom za rekonstrukciju prometnice Ulicom Ivana Gundulića za koju je lokacijska dozvola izdana 29.07.2022. godine određena je buduća trasa tog dijela prometnice. Ona se nastavlja na prometnicu Ulicom dr. Franje Tuđmana te je prometni koridor buduće rekonstruirane ceste Ulicom Ivana Gundulića izmješten jugozapadno od postojećeg cestovnog pravca.


Upravo u skladu s tim koridorom formirana je građevna čestica 3414/43 k.o. Zadar, iz čije situacije je razvidno da je udaljenost građevine od buduće trase ceste veća od pet metara, pojasnio nam je Ante Ćurković, pročelnik Ureda gradonačelnika.


Dakle, građevinska dozvola za građevinu na čestici 3414/43 k.o. Zadar u skladu je s građevinskom dozvolom za izgradnju kolektora te lokacijskom dozvolom za rekonstrukciju trase prometnice Ulicom Ivana Gundulića.


– Također, treba navesti kako postojeća prometnica Ulicom Ivana Gundulića nema nogostup sa sjeverne strane već ona graniči s parcelom u privatnom vlasništvu. Upravo zato je i izmješten koridor buduće prometnice projektirane s obostranim nogostupom na jugozapadu jer je tu riječ o zemljištu u vlasništvu Grada Zadra te za rekonstrukciju nove trase prometnice neće biti potrebno provoditi postupke otkupa zemljišta, kazao je Ćurković.