Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

2 C°

Test

Testirali smo Korando. Ovaj kompaktni SUV baštini kvalitetu korejskog premium brenda, a ne istrčava s cijenom

Autor: Edi Prodan

16.12.2023. 09:51
Testirali smo Korando. Ovaj kompaktni SUV baštini kvalitetu korejskog premium brenda, a ne istrčava s cijenom

Korando, kompaktni SUV što baštini kvalitetu korejskog premium brenda, a da se pritom ne istrčava s cijenom



Godinama se nalazi, istina s proizvodnim i marketinškim prekidima, na hrvatskom tržištu. Dugi je niz godina bio sinonim za najraskošnije korejske SUV modele, u klasičnom i pick-up izdanju, baš kao što je boljim poznavateljima scene bilo znano da kao pogonski sustav koristi Mercedesove motore kao i još niz važnih pogonskih, »nevidljivih« elemenata.


Pa opet, kad istaknete marku Ssang Yong jako je mali broj ljudi koji će istaknuti kako im je – poznata. Sada, u ambiciji nove pojavnosti na hrvatskom tržištu, predstavljen je opet i Korando. Kompaktni SUV što dakako i dalje baštini kvalitetu korejskog premium brenda, a da se pritom ne istrčava s cijenom.


Štoviše, ide na sam vrh »best buy« jednadžbe i modelske ljestvice na taj način privlačnih automobila. Konkretno na velikom smo testu imali model Korando 1.5 GDI-T što uključuje manualni mjenjač i pogon na prednje kotače. Dimenzije su mu naglašeno kompaktne – duljina iznosi 4.450 mm, širina 1.870, te visina 1.620 mm. Međuosovinski mu je razmak 2.675 mm, baš kao što je i dimenzija prtljažnika jedna od boljih u klasi – 551 litru.




Testni je model pokretao benzinski motor, s četiri cilindra, zapremine 1497 »kubika« čija je snaga 160 KS pri 5500 okretaja u minuti. Maksimalni okretni moment je 280 Nm što je kod ovakvog tipa motora značajna veličina. Maksimalna brzina mu je 191 km/h, a kako se ističe u katalogu, prosječna je potrošnja 7,5 litara.


S obzirom na to da itekako mami na bržu vožnju, 160 »konja« na težinu od 1,45 tona je jako dobar omjer, zna se s lakoćom prijeći i osam litara, baš kao što to čini i brža vožnja na autocesti. No ako se posveti dovoljno pažnje načinu vožnje, u čijem je fokusu briga o što je moguće manjoj potrošnji, može se i s manje od sedam litara. Ipak, klasičan će prosjek kod većine vlasnika vrtjeti oko osam litara.