Foto: iStock
U pitanju je softverski problem, pa se spomenutih dva milijuna vozila u prometu (2012-2023 Model S, 2016-2023 Model X, 2017-2023 Model 3 i 2020-2023 Model Y), ne povlači u klasičnom smislu, već Tesla izdaje softversku nadogradnju koja će se instalirati preko Wi-Fija automatski i bit će besplatna
Kroz priličnu tehničku komplikaciju prolazi Tesla radi nalaza američke Nacionalne uprave za sigurnost u cestovnom prometu (NHTS), koja je ustvrdila da se njihovih dva milijuna vozila trebaju povući kako bi se povećala sigurnost na cesti.
Današnje Izvješće o sigurnosnom opozivu je rezultat dvogodišnje istrage NHTS-a na Teslinim automobilima po pitanju njihove „Autopilot“ značajke koja automobile čine djelomično autonomnima u vožnji. U praksi, vozač mora gledati na cestu i eventualno korigirati vožnju, ali može pustiti volan i prepustiti softveru da autom upravlja umjesto njega.
NHTS je dugo davao do znanja da Teslin „Autopilot“ nije puni autonomni sustav, a da se vozači s njim ponašaju kao da je, što kritično smanjuje sigurnost na cesti. Čudne prometne nesreće kad je bio uključen „Autopilot“, ali snimke na društvenim mrežama kako ljudi dok sjede na vozačkom mjestu Tesle čitaju novine ili čak spavaju za vrijeme vožnje bili su jaki argumenti za NHTS da nešto poduzmu. Istraga je uključila analizu 956 prometnih nesreća Teslinih vozila dok je „Autopilot“ bio uključen.
“Automatizirana tehnologija ima veliku perspektivu za poboljšanje sigurnosti, ali samo ako se koristi odgovorno. Današnja odluka je primjer da do poboljšanja automatiziranih sustava dođemo davanjem prioriteta sigurnosti” – prenosi Business Insider izjavu uz NHTS-a.
Treba reći da je u pitanju softverski problem, pa se spomenutih dva milijuna vozila u prometu (2012-2023 Model S, 2016-2023 Model X, 2017-2023 Model 3 i 2020-2023 Model Y), ne povlači u klasičnom smislu, već Tesla izdaje softversku nadogradnju koja će se instalirati preko Wi-Fija automatski i bit će besplatna. Bit nadogradnje je u tome da će sada softver dodatno ograničiti potencijalno neodgovorno ili nesmotreno ponašanje vozača. Prije svega, koliko se može shvatiti, da bi se auto kretao i s uključenim „Autopilotom“ vozač će odsad morati imati ruke na volanu.
Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu je istaknula da je Tesla surađivala u ovom slučaju i očito imala spremno rješenje da se uskladi sa zahtjevima NHTS-a. Naime, već jučer je nadograđen softver koji ograničava značajke Teslinog „Autopilota“ i tjera vozače da budu angažiraniji u vožnji s njim negoli dosad, odnosno instaliran je preko internetske veze na većinu od spomenutih dva milijuna vozila.
najnovije
najčitanije
Scena
advent u privlaci
PRIPREMITE SE ZA PARTY Magazin za vikend stiže u Privlaku
Plodovi zemlje i mora
VINO TJEDNA
ENGLESKI PJENUŠAC? Od dobre šale do ozbiljne vinske priče
Zadar
grad zadar
Sutra kreće isplata božićnica i naknada za zadarske umirovljenike
Plodovi zemlje i mora
HRVATSKI MLJEKARI
DOMAĆE MLJEKARSTVO NA UDARU Visoka produktivnost, ali niska otkupna cijena
Zadar & Županija
ADVENT U TZO JASENICE
Ovu subotu u Maslenici koncert Učiteljica i “Večer domaćih uštipaka”
Zadar
Sreća u nesreći
Premijera filma 260 dana u Višnjiku nakratko prekinuta jer je gledateljici pozlilo, spasio ju poznati zadarski liječnik
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Zadar & Županija
OD 15. prosinca