U Hrvatskoj na Jadranu ima 650 zakloništa od kojih je 380 prirodnih, a 270 luka i lučica. Kriterij prilikom izbora zakloništa bila je njihova zaštićenost od svih ili većine vjetrova i valova
Sigurnost plovidbe i mjesta zakloništa u Jadranskom moru naziv je konferencije koja je održana u subotu u IMPACT centru u organizaciji Zajednice hrvatskih udruga pomorskih kapetana i Ministarstva mora prometa i infrastrukture. Konferencija je održana u okviru godišnje skupštine Konfederacije europske udruge pomorskih kapetana, a pod glavnim sponzorstvom Tankerske plovidbe.
U Hrvatskoj na Jadranu ima 650 zakloništa od kojih je 380 prirodnih, a 270 luka i lučica. Kriterij prilikom izbora zakloništa bila je njihova zaštićenosti od svih ili većine vjetrova i valova. Prilikom određivanje prirodnih zakloništa birala su se ona koja se nalaze u službenoj pomorskoj karti peljaru, kako je rekao Željko Bradarić s Hrvatskog hidrografskog instituta.
– Rješavanje problema zakloništa na moru za brod koji treba pomoć je složeno i prije svega ekološki osjetljivo. U najvažnije rezultate dvogodišnjeg provođenja projekta mjesta zakloništa, koji smo izradili na Hrvatskom hidrografskom institutu, spadaju studija o mjestu zakloništa, pravilnik o mjestu zakloništa s planom za smještaj broda koji treba pomoć i softverska pomoć pri odlučivanju ADRIA GIS aplikacija. U našem modelu nismo odredili nekoliko mjesta zakloništa nego svaka zaštićena uvala i luka s izgrađenom infrastrukturom može biti potencijalno mjesto zakloništa. Ono se određuje procjenom eksperata i podrškom softvera koji uzima u obzir trinaest relevantnih parametara. Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru konzultiranjem ekspertne skupinu i uz pomoć softverskog rješenja rade prijedlog jednog ili dva mjesta zakloništa, a zatim ga šalju na višu razinu, Upravi za sigurnost plovidbe i zaštitu mora, na razmatranje i odlučivanje. Na toj razini se, procjenjujući cjelokupnu situaciju, ne samo ekspertnu i softversku, nego najčešće i političku, donosi konačna odluka.
Prvi svjetionik u Hrvatskoj izgradila je Austro-Ugarska Monarhija 1818. godine na rtu Savudrija, a danas je hrvatski dio Jadrana cijeli pokriven radarskim sustavom nadzora. U budućnost će trebati dodatno poboljšati suradnju s pomorskim susjedima kako bi se poboljšao nadzor mora i povećala sigurnost na njemu, kako je Lukša Čičovački, načelnik Službe sigurnosti pomorskog prometa u MMPI.
Stipe Zrilić: Okrenutost prema moru iznjedrila najjaču pomorsku tvrtku
Otvaranju konferencije Sigurnost plovidbe i mjesta zakloništa u Jadranskom moru prisustvovali su zadarski župan Stipe Zrilić i dogradonačelnik Zadra Dražen Grgurović.
– Zadarska županija je županija s bogatom pomorskom tradicijom i smatramo se najpomorskijom županijom u Hrvatskoj. Na toj tradiciji razvila se najjača pomorska tvrtka u Hrvatskoj, Tankerska plovidba, kao i brojne druge koje su svojom djelatnosti vezane uz more, rekao je Zrilić.
– Grad Zadar je grad star 3.000 godina. Većina lijepih stvari koje ovdje možete vidjeti dugujemo našoj okrenutosti moru, rekao je Grgurović.
Svim pomorcima beneficirani radni staž
– Hrvatski sabor raspravljao je o beneficiranom radu pomoraca i dobivena je podrška svih klubova zastupnika. Možemo slobodno kazati da će u budućnosti svi hrvatski pomorci imati beneficirani radni staž, bez obzira na zvanje koje imaju, kategoriju plovidbe kojom plove i bez obzira na zastavu pod kojom plove. Oni će moći poći u starosnu mirovinu sa šezdeset godina starosti i petnaest godina čistog plovidbenog staža, rekao je državni tajnik za more kapetan Mario Babić koji je otvorio konferenciju Sigurnost plovidbe i mjesta zakloništa u Jadranskom moru.
Učenjem i plovidbom do stipendije
Državni tajnik za more kapetan Mario Babić kazao je kako je država prepoznala problem nedostatka stručnog i kvalitetnog časničkog kadra.
– Mi ćemo nastaviti sa stipendiranjem đaka i studenata pomorskih škola i fakulteta. Trenutačno ih stipendiramo 750, a na jesen ćemo raspisati natječaj za još stotinu. Njihove obveze su ploviti i učiti. Oni ne moraju vraćati stipendiju nego samo moraju ploviti onoliko dugo koliko su je primali.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
EPPO
Trupkovića “kupili” za 39.000 eura i pametni sat? Evo što europski tužitelji uhićenima stavljaju na teret
Zadar
OBAVIJEST
Zbog “Nagrade grada Zadra” privremeno će se zatvoriti Ulica Slavka Perovića
Ostali sportovi
ATP Madrid
Drugi tenisač na svijetu i prvi nositelj se zbog ozljede povukao s turnira u Madridu
Nogomet
Nitko neće
Nakon Xabi Alonsa i Juliana Nagelsmanna ponudu za klupu Bayerna odbio je i Ralf Rangnick
Rukomet
BIOGRAD
Biograjka Veronika Babara prvakinja je Hrvatske: ‘Iako je rukomet dosta grub, za mene nije bilo dvojbi’
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Županija
OBAVIJEST
HEP JAVLJA Ove ulice u županiji u četvrtak ostaju bez struje
Hrvatska
NOVO PODRHTAVANJE TLA