Četvrtak, 21. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Učinkovito komuniciranje

Dva trika kojima se ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom služe kako bi uvjerili druge

Autor: Šarlota Brnčić

11.12.2023. 08:19
Dva trika kojima se ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom služe kako bi uvjerili druge

Foto: iStock

Američki profesor otkriva dvije strategije uvjeravanja



Biti uvjerljiv, znati kako učinkovito iskomunicirati svoje razloge i uvjeriti druge da vas podrže i podržati njih, nekima je urođeni talent, no može se i naučiti s vremenom.


Ne predlažemo da postanete manipulatori, budimo jasni: radi se samo o primjeni ponašanja koja mogu biti korisna u privlačenju ljudi na vašu stranu, pokazujući da su vaši argumenti valjani i vrijedni da ih se uzme u obzir.


Ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom mogu to ilustrirati, jer su općenito bolji u uvjeravanju drugih da stvari vide na njihov način.


Koja je njihova tajna da budu uvjerljiviji od drugih?




Matt Abrahams, profesor na Sveučilištu Stanford, u nedavnom je podcastu otkrio dvije pobjedničke strategije koje svoju inspiraciju crpe iz ponašanja ljudi s emocionalnom inteligencijom i koje i vi možete usvojiti kako biste bili uvjerljiviji.


Kad god se suočite s mogućnošću promjene, uvijek ste podložni dvjema vrstama suprotnih sila:


  • promotivne sile, predstavljene svim razlozima zašto biste trebali učiniti određenu stvar
  • sile kočenja ograničavaju vas u djelovanju i onemogućuju vam da provedete promjenu

Obično, kada želite nekoga uvjeriti da učini nešto novo, iskorištavate sile koje ga potiču, pokazujući sve potencijalne dobrobiti tog djelovanja – ali to možda neće biti dovoljno da ušutka sile sputavanja.


Ako stvarno želite biti uvjerljivi, pokušajte potkopati sile kočenja – one koje predstavljaju pravu prepreku akciji: zapamtite da se naš mozak automatski blokira ako uoči previše prepreka na putu.


Shvatite što je drugoj osobi važno


Prema profesoru Abrahamsu, da biste bili uvjerljivi, ljudi s visokom razinom emocionalne inteligencije pokušavaju povezati prijašnje navike s radnjama na koje žele pozvati ljude – a to im je prirodno, s obzirom na to da su prirodno skloni postavljanju pitanja i pamtiti detalje o tuđim životima.


Dakle, ako organizirate prezentaciju u uredu i trebate slike, mogli biste se obratiti onom kolegi koji voli fotografiju i dobar je u grafičkom dizajnu.


Osobu koja je već na neki način povezana s uslugom koja vam je potrebna, a koja će vam sigurno biti sklonija pomoći od neke druge osobe koja nije tako dobra na tom polju.