Foto: iStock
Američki profesor otkriva dvije strategije uvjeravanja
Biti uvjerljiv, znati kako učinkovito iskomunicirati svoje razloge i uvjeriti druge da vas podrže i podržati njih, nekima je urođeni talent, no može se i naučiti s vremenom.
Ne predlažemo da postanete manipulatori, budimo jasni: radi se samo o primjeni ponašanja koja mogu biti korisna u privlačenju ljudi na vašu stranu, pokazujući da su vaši argumenti valjani i vrijedni da ih se uzme u obzir.
Ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom mogu to ilustrirati, jer su općenito bolji u uvjeravanju drugih da stvari vide na njihov način.
Koja je njihova tajna da budu uvjerljiviji od drugih?
Matt Abrahams, profesor na Sveučilištu Stanford, u nedavnom je podcastu otkrio dvije pobjedničke strategije koje svoju inspiraciju crpe iz ponašanja ljudi s emocionalnom inteligencijom i koje i vi možete usvojiti kako biste bili uvjerljiviji.
Kad god se suočite s mogućnošću promjene, uvijek ste podložni dvjema vrstama suprotnih sila:
- promotivne sile, predstavljene svim razlozima zašto biste trebali učiniti određenu stvar
- sile kočenja ograničavaju vas u djelovanju i onemogućuju vam da provedete promjenu
Obično, kada želite nekoga uvjeriti da učini nešto novo, iskorištavate sile koje ga potiču, pokazujući sve potencijalne dobrobiti tog djelovanja – ali to možda neće biti dovoljno da ušutka sile sputavanja.
Ako stvarno želite biti uvjerljivi, pokušajte potkopati sile kočenja – one koje predstavljaju pravu prepreku akciji: zapamtite da se naš mozak automatski blokira ako uoči previše prepreka na putu.
Shvatite što je drugoj osobi važno
Prema profesoru Abrahamsu, da biste bili uvjerljivi, ljudi s visokom razinom emocionalne inteligencije pokušavaju povezati prijašnje navike s radnjama na koje žele pozvati ljude – a to im je prirodno, s obzirom na to da su prirodno skloni postavljanju pitanja i pamtiti detalje o tuđim životima.
Dakle, ako organizirate prezentaciju u uredu i trebate slike, mogli biste se obratiti onom kolegi koji voli fotografiju i dobar je u grafičkom dizajnu.
Osobu koja je već na neki način povezana s uslugom koja vam je potrebna, a koja će vam sigurno biti sklonija pomoći od neke druge osobe koja nije tako dobra na tom polju.
najnovije
najčitanije
Vinske kronike
poznata sorta
ZADAR VS. SVIJET Regionalne specifičnosti cabernet sauvignona širom svijeta
Svijet
suprotno europskim zemljama
Amerikanci očekivano osudili nalog Haškog suda za uhićenje Netanyahua
Ostali sportovi
Veliki "come back"
Lindsay Vonn se vraća skijanju na utrci u St. Moritzu
Zadar
slobodan ulaz
U sklopu obilježavanja Dana grada Zadra Muzej antičkog stakla priredio bogat program
Zadar & Županija
NESREĆA
Tehnički direktor Jadrolinije opisao što se dogodilo s katamaranom “Silba”
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Županija
TUŽNI ODLAZAK
VIŠE OD BRODA Šarini su živjeli s ‘Princem Zadra’: ‘Godinama smo radili s njim, živjeli, dizali…’
Kultura
Alba Miočev
Mlada zadarska slikarica osvojila Grand Prix: “Bitno je da svaki dan uđem u atelje, čak i ako ne slikam…”
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Županija
POTPORE