Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

OSVRT

Ljubav na određeno vrijeme

Autor: Ivica Perinović

04.04.2025. 13:33
Ljubav na određeno vrijeme

Foto: ‘’Vrijeme je za ljubav’’



Domaća romantična drama ‘’Šlager’’ naučila nas je kako ljubav i njezine iskre ne jenjavaju baš tako lako, pa čak ni nakon prekida veze, a još jedan kino novitet – ‘’Vrijeme je za ljubav’’ nas na krajnje dirljiv način upozorava kako bismo s voljenom osobom trebali iskoristiti baš svaki zajednički trenutak jer nitko ne zna kakvu nam nevolju život može prirediti.


Zahvaljujući kontroverzama i neuspjehu na kino blagajnama koju sa sobom vuče Disneyjeva skupocjena blamaža imena ‘’Snjeguljica’’, naši mediji nisu osobito marili za male, ali sjajne filmove kao što to ‘’Vrijeme je za ljubav’’ uistinu jest, no dozvolite mi da ispravim tu pogrešku.


Neočekivani susret


U želji da što prije potpiše dokumente za razvod, Tobias (Andrew Garfield) u nedostatku ispravne kemijske olovke izjuri iz svoje hotelske sobe u kućnom ogrtaču te doživi nesreću prelazeći brzu cestu. Kad se probudi u bolničkom hodniku, on pred sobom ugleda nepoznatu djevojku koja mu se predstavi kao Almut (Florence Pugh).




Ispostavi se da ga je upravo ona pregazila vozilom i potom odvezla u bolnicu. Kako bi mu se barem donekle iskupila, Almut pozove Tobiasa u njezin novootvoreni restoran što on drage volje i prihvati.


Dočim dozna kako se Tobias friško razveo, Almut započne strastvenu vezu s njim. Kroz narednih deset godina, par proživljava neke predivne, ali i nezamislivo loše trenutke, no ništa ih ne može pripremiti za ono što dolazi…


Uzevši u obzir činjenicu kako radnja kroz film nije linearno posložena, ovo bi u nekim kratkim crticama bio njezin najjednostavniji opis. Naravno, događa se tu još štošta, ali nije mi cilj razotkriti što više detalja već pobuditi vaš interes za gledanjem ovog dirljivog filma koji će vam se zasigurno dugo zadržati u mislima.


Ideja za scenarij je nastala u glavi cijenjenog britanskog dramaturga i scenarista Nick Paynea poznatog po radu na nagrađivanim kazališnim predstavama ‘’Zviježđa’’ i ‘’Elegija’’, TV seriji ‘’Wanderlust’’’, odnosno, filmu ‘’Osjećaj kraja’’.


Payne i producenti (među njima se nalazi i slavni Benedict Cumberbatch) scenarij su pak proslijedili redatelju Johnu Crowleyu, čovjeku zaslužnom za višestruko nagrađivane drame ‘’Dječak A’’ i ‘’Brooklyn’’, a dočim ga je pročitao, ovaj nije želio propustiti priliku sudjelovati na tako divnom, emocijama nabijenom projektu (op.a. Crowley je inače već surađivao s Payneom i to na hvaljenoj kazališnoj predstavi ‘’Ista duboka voda kao ja’’).


Isprepletene linije


Crowleya je prvenstveno privukla nelinearno posložena radnja koja gledatelju omogućuje njezino promatranje kroz tri vremenski različite i isprepletene linije uz koje će se moći lakše povezati s likovima, njihovim različitostima, romantičnim, duhovitim, ali i bolnim trenucima.


Kad bi radnja bila klasično postavljena, svi bi nekako imali podjednaku reakciju dočim bi doznali u kojem smjeru sve to na kraju ide, a ovako imamo vremena sve si posložiti u glavu na miru i prihvatiti neizbježno. U projekt su nakon pristanka Crowleya uključeni i glavni akteri filma, glumački par koji je trebao na najbolji način iznijeti čitavu ideju.


Prvi je bio Andrew Garfield (s Crowleyem je surađivao na njegovom spomenutom filmu – ‘’Dječak A’’), fantastični glumac koji svojim zapaženim nastupima unatoč i dalje ne dobiva pozornost kakvu zaslužuje, odnosno, Florence Pugh, jedna od najprominentnijih glumica današnjice koja vješto ‘skače’ iz visokobudžetnih u ovakve, ‘male’ filmove.


Njihovi likovi su sasvim različitih karaktera i valjalo je nekako magično i uvjerljivo spojiti takve suprotnosti. Garfieldov Tobias je emotivac, čovjek koji za ljubav uvijek daje 100 posto sebe i opravdano očekuje barem toliko zauzvrat.


Almut je s druge pak strane kompetitivna osoba uvijek željna dokazivanja i ostavljanja nekog vidljivijeg traga za sobom. U mladosti je to činila kao klizačica (prošlost s kojom se ne hvali koliko bi trebala), a sad i kao jedna od ponajboljih britanskih kuharica uvijek spremna na izazove, stres i najveće dosege.


Kao takva, ona dakako ne može nikad Tobiasu pružiti onoliko koliko i on njoj i tu nerijetko dolazi do njihovih sukoba i svađa. Jedna od većih se odnosila i na ideju o osnutku obitelji. Tobias naime žarko želi dijete, Almut se tome protivi.


S vremenom njihova ljubav sve više raste, Almut promijeni svoje mišljenje i oni doista dobiju dijete, kćerku koja se porodi na jednom od najoriginalnijih mjesta u povijesti sedme umjetnosti.


Upravo ta scena je i jedna od najurnebesnijih, istovremeno i najemotivnijih u filmu, nužna za ‘razbijanje’ sladunjavosti sve prisutne romantike, cendrave melodrame i bolnih sekvenci.


Suprotnosti se privlače


Pugh i Garfield su svoj posao dakako odradili fantastično. Njihove suprotnosti se ovdje itekako privlače, a koliko god se čitava ‘romantična premisa s nesagledivim posljedicama’ činila jednostavnom, svi uključeni u nju su joj prišli na krajnje profesionalan i ozbiljan način.


Dovoljno je za spomenuti kako su prije istaknuti prizor poroda snimali čak nekoliko dana i kako je na sceni cijelo vrijeme bila prisutna i prava ‘babica’ koja je Pugh naučila što uvjerljivijem načinu disanja, uzdisanja i vrištanja sve kako bi na najbolji mogući način dočarali autentičnost žena prilikom poroda jer ova za sad nema vlastitog iskustva u tome.


Ukratko, potpuna predanost stvaranju ovog sjajnog filma. Poruka koju pronosi? Prava ljubav je satkana od stotina, ako ne i tisuća detalja i detaljčića i kako bi bila i ostala trajna/vječna treba konstantno i zajednički raditi na njoj.


To uzima vremena, strpljenja i traži apsolutnu predanost i podršku i unatoč svim nepredvidljivostima koje nam život servira, ostaje duboko u nama.


Određeni momenti filma možda i odišu prenaglašenom melodramatikom koja opasno pleše na nevidljivoj granici s patetikom, Garfield ponegdje i pretjerano ‘cmolji’, ali u cjelini su svi zajedno uspjeli izvući svoj maksimum i ‘’Vrijeme je za ljubav’’ učiniti pravom filmskom literaturom koju fanovi ‘rom-com’ melodrama ne bi smjeli propustiti.


Film je ovo koji će vas s lakoćom raznježiti, nasmijati i otvoreno rasplakati. Ako se odlučite na njegovo gledanje, a trebali bi, svakako preporučujem da sa sobom uzmete paketić papirnatih maramica, trebat će vam.