ponedjeljak, 23. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

EDUKATIVNI PROJEKT

»Pedagoški vodič Narodnog muzeja Zadar« djeci približava muzeje, njihove tajne, ulogu i važnost

Autor: Đurđa Baljak

22.12.2024. 19:48
»Pedagoški vodič Narodnog muzeja Zadar« djeci približava muzeje, njihove tajne, ulogu i važnost

Foto: MATE KOMINA



Pedagoško-andragoški odjel Narodnog muzeja Zadar povodom 15. obljetnice djelovanja predstavio je »Pedagoški vodič Narodnog muzeja Zadar« u Edukativnoj dvorani Kneževe palače. Pedagoški vodič osmišljen je s ciljem približavanja muzejskih pojmova najmlađim generacijama, a viša kustosica-pedagoginja Lucija Sekula pojasnila je kako je nastao iz potrebe za stvaranjem jedinstvenog sadržaja koji će posjetiteljima omogućiti da na jednom mjestu pronađu sve važne informacije o muzejima. Govoreći o samom sadržaju i koncepciji vodiča otkrila je kako se sastoji od pet poglavlja.


Sudjelovali i najmlađi


– Prvo poglavlje, pod naslovom »Muzej«, objašnjava što je to muzej, koji sve muzeji postoje u Zadru i koji su najstariji. Drugo poglavlje, »Kustos«, govori o tome tko sve radi u muzeju, koja su to zanimanja – od kustosa, muzejskih tehničara, dokumentarista i drugih – te što sve oni rade. U trećem poglavlju, »Jesu li muzeji važni?«, objašnjeno je zašto su muzeji važni, na koji način su nam važni u današnje vrijeme, kada nam je gotovo sve dostupno na jedan klik putem interneta, odnosno zašto danas muzeji uopće postoje. Četvrto poglavlje, »Stigli smo u muzej, što sada?«, kroz primjere objašnjava kako se ponašati u muzeju – zašto, primjerice, ne smijemo dirati predmete, trčati, galamiti i slično. Na kraju, tu je peto, posljednje, dodatno poglavlje za one koji žele znati više. U tom poglavlju nalaze se definicije, primjerice što je muzej prema ICOM-ovoj definiciji, glavne međunarodne organizacije za muzeje. Uvrstili smo i definiciju iz Zakona o muzejima, kao i neke dijelove Pravilnika o muzejima. To je poglavlje možda više namijenjeno odraslima, učiteljima ili roditeljima koji žele pročitati definicije i na svoj način ih interpretirati, objašnjava Sekula.


Prilikom izrade sudjelovali i najmlađi posjetitelji čiji su odgovori ukomponirani u sam vodič.




– Moja ideja bila je da postavimo ta ključna pitanja našim najmlađim posjetiteljima, pa smo tako poslali desetak pitanja na e-mail adrese roditelja i odgojitelja djece koja nam dolaze gotovo svakodnevno, kako bi ih postavili učenicima, odnosno djeci u vrtićima ta pitanja. Pitanja su bila, primjerice, što je to muzej za njih, kakve sve vrste muzeja postoje, tko sve radi u muzejima i zašto su muzeji važni i tako dalje. Dobili smo odgovore iz tri odgojne skupine – iz DV Radost, područni odjel Vruljica, od skupina Perlice i Zmajići, te iz DV Latica, otkriva ova viša kustosica pedagoginja.


Novi zaštitni znak


Ali to nije sve. Na promociji ovog pedagoškog priručnika predstavljen je i lik djevojčice Zorice, koja je od sada zaštitni znak Odjela, jer vodi čitatelje kroz vodič. Njezin lik, kako objašnjava Sekula, inspiriran je vilom iz prvog hrvatskog romana u stihovima »Planine«, autora Petra Zoranića.


– Za Zoričin lik, kao i za grafičku obradu vodiča i edukativne listiće, zaslužna je naša dugogodišnja suradnica Gordana Brborović. Zorica postavlja neka pitanja koja bi naši čitatelji možda sami postavili, a onda ih preduhitri i na njih daje odgovore. Nastavit ćemo koristiti lik Zorice u svim našim edukativnim sadržajima, istaknula je Sekula.


Na predstavljanju su tri učenice petog razreda, Cvita, Greta i Rita, uz svoju učiteljicu Jadranku Dunat, predstavile tri priče iz vodiča. Priče prikazuju izmišljene, ali moguće događaje u muzeju, koje su učenice interpretirale na svoj način.


– Prva priča govori o Zorici, djevojčici koju zanimaju nošnje i tradicija. Nakon što nešto istraži u školi, odlazi u Etnološki odjel Narodnog muzeja Zadar kako bi saznala više. Druga priča prati mladu kustosicu koja se tek zaposlila. Tijekom svog prvog radnog dana u muzeju dobiva zadatak postaviti izložbu. Priča opisuje njezine izazove i uspješan završetak postavljanja izložbe. Treća priča prati djevojčicu Romanu, koja na tavanu pronalazi staro vreteno te ga odlučuje pokloniti Etnološkom odjelu NMZ-a, a pritom kreće u istraživanje svih muzeja na zadarskom Poluotoku. U toj trećoj priči spominju se svi odjeli Narodnog muzeja Zadar, govori nam Sekula, dodajući kako su učenice te priče interpretirale na svoj način, uz pomoć učiteljice.