Foto: Foto Martin Meiners
Proslavu rođendana obilježit će predstavljanje ograničene količine modela Polo GTI Edition 251
Velika proslava: 25. rođendan modela Polo GTI! Kako bi obilježio tu godišnjicu, Volkswagen lansira posebno izdanje modela Polo GTI Edition 25. Godine 1998. Polo je svom imenu prvi put dodao tri legendarna slova: GTI. Sada, četvrt stoljeća nakon lansiranja modela Polo III GTI, VW predstavlja ograničeno izdanje trenutačnog modela Polo GTI s 207 KS. Snažan pogon je dojmljiv, ali to nije jedina stvar koja se ističe kod ovog sportskog automobila: značajke koje uključuju sportski ovjes, elektroničku blokadu diferencijala XDS, sveobuhvatnu ponudu serijske opreme i neke posebne elemente dizajna ono su što ovaj model čini posebnim. Baš kao i »stariji brat« Golf GTI4, Polo ima dugu povijest i niz sportskih prethodnika: VW obilježava četvrt stoljeća modela Polo GTI posebnim obljetničkim modelom Polo GTI Edition 25, ograničenim na 2.500 primjeraka.
– VW ima bogato nasljeđe, a Polo je jedno od naših najlegendarnijih vozila. Ljubitelji modela GTI vrlo su nam važni i naš obljetnički model način je da s njima obilježimo ovu prekretnicu: slavimo 25 godina snage, performansi, sportskog karaktera i zabavne vožnje u klasi modela Polo, kaže Imelda Labbé, članica UO VW za prodaju, marketing i postprodaju.
Snažni dvolitreni TSI motor s 207 KS i okretnim momentom od 320 Nm model Polo GTI Edition 25 s pogonom na prednje kotače ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi. Model je serijski opremljen posebno podešenim sportskim ovjesom. Time je karoserija spuštena za 15 milimetara, a u kombinaciji s elektroničkom blokadom diferencijala XDS osigurava sintezu izvrsne vozne dinamike, poboljšane trakcije i preciznog upravljanja tipičnog za modele GTI. Novi poseban model također vizualno naglašava svoj istaknut položaj: krasi ga klasični GTI izgled s crvenim kočionim čeljustima i ukrasnim letvicama, saćastim dizajnom rešetke hladnjaka i kromiranim ispušnim cijevima. Polo GTI Edition 25 uključuje i niz dodatnih ekskluzivnih značajki opreme uključujući 18-inčne kotače od lakog metala Adelaide sjajne crne boje, crni krov i crna vanjska zrcala. Sve te značajke pridonose stvaranju njegova sportskog izgleda. U serijskoj je opremi interijer opremljen vrhunskim sportskim sjedalima presvučenima perforiranom crno-crvenom kožom s prošivenim logotipima GTI i sjajnim crnim ukrasnim letvicama s crvenim slovima GTI. Vlasnike će logotip »One of 2500« na letvici praga podsjetiti da je njihov Polo jedno od vozila iz ograničene serije.
Značajke u serijskoj opremi uključuju IQ.LIGHT LED Matrix glavna svjetla s dinamičnom regulacijom duljine svjetlosnog snopa i LED svjetlima za dnevnu vožnju koja osiguravaju vrlo ujednačeno osvjetljenje ceste. Tu je i višenamjensko sportsko kolo upravljača presvučeno kožom s tipkama i logotipom »25« te niz sustava potpore vozaču iz viših klasa vozila. Opcijski sustav potpore Travel Assist dio je IQ.DRIVE paketa i omogućuje djelomično automatiziranu vožnju. Polo GTI pri brzinama od 0 km/h do maksimalne brzine sustava od 210 km/h. Kako bi to učinio, sustav potpore Travel Assist oslanja se na poznate sustave, uključujući automatsku regulaciju razmaka za uzdužno navođenje i sustav za zadržavanje vozila na voznom traku za bočno navođenje. Instrumenti i infotainment sustav u novom posebnom izdanju modela raspoređeni su na jednoj vizualnoj osi, što u svakom trenutku omogućuje jednostavan pregled i rukovanje. Infotainment sustav Ready2Discover dio je serijske opreme, a ima zaslon visoke rezolucije od 20 centimetara koji osigurava vrhunsku povezivost.
Kada je lansirana 1979., GT varijanta prvog serijskog modela Polo pobudila je velik interes. No tek je 1998. njegova treća generacija smjela nositi legendarna tri slova. VW je ograničio proizvodnju prvog modela Polo GTI na 3.000 primjeraka i nedugo nakon toga objavio je da je model rasprodan. Sljedeća GTI verzija pojavila se nekoliko godina kasnije, tijekom 2006. Izdanje Cup Edition s motorom od 180 KS bilo je prava poslastica za obožavatelje jer se vizualno temeljilo na trkaćim automobilima korištenim u Polo Cupu. Zatim je 2010. stigla peta generacija: 1,4-litreni TSI motor s turbopunjačem pokazao se kao hit među GTI entuzijastima, a osvojio je i nove obožavatelje. Nasljednik iz 2014. prštao je moćnom snagom: potpuno novi TSI motor nudio je 192 KS i maksimalnu brzinu od 236 km/h. Polo se nastavio razvijati, a s njim se razvila i GTI tradicija: šesta generacija modela iz 2021. postavila je nove standarde za kompaktne automobile. Nastala je na modularnoj poprečnoj platformi (MQB) koja je sinonim za tehnološki napredak u svim serijskim proizvodima, uz visoku čvrstoću karoserije, izuzetno malu težinu vozila i izvrsna svojstva u slučaju sudara.
najnovije
najčitanije
Nogomet
NJEMAČKI KLUB
Bayer u problemima s ozljedama, Alonso: Možda i ja zaigram
Nogomet
azijska liga prvaka
Pobjeda Al Nassra, dva gola Ronalda, Brozović nastupio
Svijet
AMERIČKI PREDSJEDNIK
Uoči odlaska iz Bijele kuće, Biden posljednji put pomilovao purice
Hrvatska
razgovor
Plenković razgovarao s Trumpom o bilateralnim odnosima i Ukrajini
Hrvatska
PREMIJER
Plenković: Ne postoje nikakvi ‘tajni letovi’, radi se o provedbi Dublinskog režima
Zadarski prsten
odzvonilo neodgovornima
Kamere i kazne s ciljem zaštite prirode u Vrsima
Zadar
sastanak s načelnicima
Ministar Erlić otkrio: Zadar dobiva olimpijski bazen, Pag novu školu, Molat sveučilišni centar
Županija
lijepa priča
Dr. Knežević Nizozemsku zamijenila Kukljicom. U trajektu obnavlja snagu za posao otočne liječnice
Košarka
U SVOM STILU
Pogledajte kako se Joško Jeličić narugao košarkašima nakon velikog debakla: ‘Pitam za strica iz Neorića’
Zadarski prsten
viceprvak svijeta