Činjenica jest da skeptika ima jer je izračunato da proizvodnja električnog automobila u prosjeku rezultira emisijom stakleničkih plinova čak pet puta većom negoli je to slučaj kod proizvodnje automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje
Prestanak korištenja vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje plemenita je ekološka ideja, toliko medijski eksploatirana , da nam se čini da ćemo s prelaskom na električne automobile riješiti sve probleme sa zagrijavanjem atmosfere i posljedičnim opasnim klimatskim promjenama.
No, za početak, tek 16 posto emisija stakleničkih plinova u atmosferu odnosi se na transport, tako da i u slučaju da ubrzo ne bude (što je teško vjerovati), niti jednog dizelaša ili benzinca na cesti, motornog broda ili aviona u zraku na kerozin, riješili smo tek manji dio problema po pitanju zagrijavanja atmosfere uzrokovanog ispuštanjem CO2 i drugih stakleničkih plinova.
Drugo, u posljednje vrijeme sve se više poteže pitanje u kojoj mjeri električni automobili zapravo ostavljaju manje ugljičnog otiska kad se sve broji i oduzme. Tema je to niza znanstvenih studija, ali i medijskih analiza u „za i protiv“ stilu.
Činjenica jest da skeptika ima jer je izračunato da proizvodnja električnog automobila u prosjeku rezultira emisijom stakleničkih plinova čak pet puta većom negoli je to slučaj kod proizvodnje automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje. Tu je i problem načina proizvodnje baterije, njene trajnosti, problemi s komponentama kao što je litij, pa onda i pitanje odlaganja i recikliranja kad im istekne vijek trajanja.
No, dobra vijest koju otkriva studija Sveučilišta Michigan (financijski potpomognuta od strane auto-kompanije Ford), je da se kasnijom vožnjom električnog auta ta velika razlika u proizvodnji poništi relativno brzo: između 17 i 18 mjeseci za limuzine, između 19 i 23 mjeseca za SUV-ove s uzetom u obzir prosječnom kilometražom koju naprave automobili u SAD-u.
Ova studija je potvrdila neka prijašnja istraživanja, po kojima električni automobili u uporabi nose sa sobom oko trećine emisija stakleničkih plinova automobila na benzin ili dizel. Točnije, po studiji 35 posto u slučaju limuzina i 37 posto kod SUV-ova. Pitate se kako električni auto koji ne izbacuje nikakve plinove ostavlja ugljični otisak? Direktno nikako, ali posredno da, te aute treba puniti električnom energijom, a njena proizvodnja i dalje ostavlja snažan ugljični otisak.
najnovije
najčitanije
Novosti
DJELO VANDALA
Tito ostao bez glave
Crna Kronika
kriminalistička istraga
Muškarac (49) u Benkovcu ukrao katalizator, a djevojka (20) u Zatonu pumpu za vodu
Crna Kronika
POLICIJA IMALA POSLA
Pijani muškarac radio nered na Adventu, a žena opljačkala trgovinu na Bulevaru
Sport
ATLETSKA UTRKA
Sportski događaj koji spaja atletiku i biciklizam dogurao do 28. izdanja
Crna Kronika
Tragedija
Ubijena žena je majka troje djece, a uz to je bila i trudna
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!