Činjenica jest da skeptika ima jer je izračunato da proizvodnja električnog automobila u prosjeku rezultira emisijom stakleničkih plinova čak pet puta većom negoli je to slučaj kod proizvodnje automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje
Prestanak korištenja vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje plemenita je ekološka ideja, toliko medijski eksploatirana , da nam se čini da ćemo s prelaskom na električne automobile riješiti sve probleme sa zagrijavanjem atmosfere i posljedičnim opasnim klimatskim promjenama.
No, za početak, tek 16 posto emisija stakleničkih plinova u atmosferu odnosi se na transport, tako da i u slučaju da ubrzo ne bude (što je teško vjerovati), niti jednog dizelaša ili benzinca na cesti, motornog broda ili aviona u zraku na kerozin, riješili smo tek manji dio problema po pitanju zagrijavanja atmosfere uzrokovanog ispuštanjem CO2 i drugih stakleničkih plinova.
Drugo, u posljednje vrijeme sve se više poteže pitanje u kojoj mjeri električni automobili zapravo ostavljaju manje ugljičnog otiska kad se sve broji i oduzme. Tema je to niza znanstvenih studija, ali i medijskih analiza u „za i protiv“ stilu.
Činjenica jest da skeptika ima jer je izračunato da proizvodnja električnog automobila u prosjeku rezultira emisijom stakleničkih plinova čak pet puta većom negoli je to slučaj kod proizvodnje automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje. Tu je i problem načina proizvodnje baterije, njene trajnosti, problemi s komponentama kao što je litij, pa onda i pitanje odlaganja i recikliranja kad im istekne vijek trajanja.
No, dobra vijest koju otkriva studija Sveučilišta Michigan (financijski potpomognuta od strane auto-kompanije Ford), je da se kasnijom vožnjom električnog auta ta velika razlika u proizvodnji poništi relativno brzo: između 17 i 18 mjeseci za limuzine, između 19 i 23 mjeseca za SUV-ove s uzetom u obzir prosječnom kilometražom koju naprave automobili u SAD-u.
Ova studija je potvrdila neka prijašnja istraživanja, po kojima električni automobili u uporabi nose sa sobom oko trećine emisija stakleničkih plinova automobila na benzin ili dizel. Točnije, po studiji 35 posto u slučaju limuzina i 37 posto kod SUV-ova. Pitate se kako električni auto koji ne izbacuje nikakve plinove ostavlja ugljični otisak? Direktno nikako, ali posredno da, te aute treba puniti električnom energijom, a njena proizvodnja i dalje ostavlja snažan ugljični otisak.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
Hvalevrijedan potez
Pavle Marčinković otpisao potraživanje prema KK-u Zadar
Crna Kronika
NESREĆE
U prometnim nesrećama u Zadru ozlijeđeni pješaci, završili u bolnici
Ostali sportovi
Prva ŽMNL
Prva pobjeda Dasiadda, utiha Fortune protiv KB-a
Hrvatska
OCJENE
TripAdvisor: Hrvatska s razumnim cijenama i iskustvima vrijednih novca
Footopis
cilj ostvaren
Vatrena misija u Ligi nacija bila je uspješna: Posebno su impresionirali igrači ‘iz drugog plana’
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Crna Kronika
zloupotreba položaja