
Činjenica jest da skeptika ima jer je izračunato da proizvodnja električnog automobila u prosjeku rezultira emisijom stakleničkih plinova čak pet puta većom negoli je to slučaj kod proizvodnje automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje
Prestanak korištenja vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje plemenita je ekološka ideja, toliko medijski eksploatirana , da nam se čini da ćemo s prelaskom na električne automobile riješiti sve probleme sa zagrijavanjem atmosfere i posljedičnim opasnim klimatskim promjenama.
No, za početak, tek 16 posto emisija stakleničkih plinova u atmosferu odnosi se na transport, tako da i u slučaju da ubrzo ne bude (što je teško vjerovati), niti jednog dizelaša ili benzinca na cesti, motornog broda ili aviona u zraku na kerozin, riješili smo tek manji dio problema po pitanju zagrijavanja atmosfere uzrokovanog ispuštanjem CO2 i drugih stakleničkih plinova.
Drugo, u posljednje vrijeme sve se više poteže pitanje u kojoj mjeri električni automobili zapravo ostavljaju manje ugljičnog otiska kad se sve broji i oduzme. Tema je to niza znanstvenih studija, ali i medijskih analiza u „za i protiv“ stilu.
Činjenica jest da skeptika ima jer je izračunato da proizvodnja električnog automobila u prosjeku rezultira emisijom stakleničkih plinova čak pet puta većom negoli je to slučaj kod proizvodnje automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje. Tu je i problem načina proizvodnje baterije, njene trajnosti, problemi s komponentama kao što je litij, pa onda i pitanje odlaganja i recikliranja kad im istekne vijek trajanja.
No, dobra vijest koju otkriva studija Sveučilišta Michigan (financijski potpomognuta od strane auto-kompanije Ford), je da se kasnijom vožnjom električnog auta ta velika razlika u proizvodnji poništi relativno brzo: između 17 i 18 mjeseci za limuzine, između 19 i 23 mjeseca za SUV-ove s uzetom u obzir prosječnom kilometražom koju naprave automobili u SAD-u.
Ova studija je potvrdila neka prijašnja istraživanja, po kojima električni automobili u uporabi nose sa sobom oko trećine emisija stakleničkih plinova automobila na benzin ili dizel. Točnije, po studiji 35 posto u slučaju limuzina i 37 posto kod SUV-ova. Pitate se kako električni auto koji ne izbacuje nikakve plinove ostavlja ugljični otisak? Direktno nikako, ali posredno da, te aute treba puniti električnom energijom, a njena proizvodnja i dalje ostavlja snažan ugljični otisak.
najnovije
najčitanije
Svijet
NASTAVAK PREGOVORA
Američko-iranski pregovori o nuklearnom programu nastavljaju se sljedeći tjedan
Županija
biciklistički događaj
Održan Epic Rides Paklenica-Zrmanja, biciklisti oduševljeni: “Staza je bila epska!”
Crna Kronika
UŽAS U ZAGREBU
Muškarac tupim predmetom ubio članicu obitelji
Feelgood
VITAMINSKE BOJE
Unesite više energije u dom uz trendi žutu i narančastu
Nogomet
HNL
Varaždin s 2-1 bolji od Lokomotive za skok na četvrto mjesto
Crna Kronika
TRAGEDIJA U LEPURIMA
[FOTO] Ovo je kuća u kojoj se dogodilo ubojstvo i samoubojstvo. Doznajemo detalje
Crna Kronika
pronađena dva tijela
TRAGEDIJA U LEPURIMA Vatrenim oružje ubio ženu, a zatim i sebe
Zadar
SVETI SAKRAMENT
Restorani za pričesti i krizme rasprodaju se za dvije minute! Provjerili smo kako se kreću cijene
Županija
FAZNA NADOGRADNJA
Tvrtka iz Zagreba radit će na sustavu parkiranja u Biogradu
Županija
GRADSKA KNJIŽNICA BIOGRAD