U tom istraživanju o transparentnosti tržišta Hrvatska je ove godine kao i lani na 15. mjestu, među 25 analiziranih zemalja.


“Svake godine tisuće kupaca kupuju vozila sa skrivenim nedostacima i lažiranom kilometražom, često nesvjesni da preplaćuju za automobil u lošem stanju”, navodi se u analizi carVerticala.




Slovenija je u istom je istraživanju zauzela 10. mjesto, a Mađarska je 17-a.


Istraživanje tvrtke carVertical provedeno između listopada 2023. i rujna 2024. pokazalo je da je u Hrvatskoj 2,5 posto automobila s lažiranom kilometražom, s prosječnom korekcijom od 75.300 kilometara. Budući da cijena automobila izravno ovisi o njegovoj kilometraži, vozači koji kupuju takva vozila znatno preplaćuju njihovu vrijednost.


Iako su stope izmjene brojača kilometara u Hrvatskoj pale s 3,5 posto u 2023., ista pozicija na ljestvici mogla bi se pripisati većoj prosječnoj krivotvorenoj kilometraži.


Prošle je godine automobilima u Hrvatskoj u prosjeku  lažirana kilometraža za 70.439 kilometara.


Značajna je i statistika za oštećene automobile: više od polovice (55 posto) svih vozila pregledanih na carVertical platformi u Hrvatskoj sudjelovalo je u prometnim nesrećama, s prosječnom vrijednošću oštećenja od 3.207 eura.


Vozači koji kupuju uvezena vozila suočavaju se s najvećim rizikom kupnje automobila s krivotvorenom kilometražom ili prošlim oštećenjima.


Prosječna starost kupljenih vozila u Hrvatskoj je 8,1 godina, što ukazuje na to da su automobili u Hrvatskoj uglavnom mlađi u usporedbi s onima u drugim istočnoeuropskim zemljama.