Foto: Pexels
Više od 10.000 europskih hotela podiglo je kolektivnu tužbu protiv digitalne platforme za rezervaciju smještaja Booking.com, upozorivši da im je klauzula o “cjenovnom paritetu” prouzročila gubitka. Klijenti pretražuju smještaj na Booking.comu i potom ga rezerviraju na internetskim stranicama hotela zbog povoljnijih cijena, naglasila je kompanija, zabranivši takvu praksu klauzulom o “cjenovnom paritetu”.
Hoteli se tako u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obavezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.
EU je u međuvremenu usvojio zakon o digitalnim tržištima koji velikim internetskim platformama zabranjuje ugovorne odredbe o cjenovnom ‘paritetu’ i Sud EU-a (ECJ) istaknuo je u rujnu prošle godine da Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju.
Cjenovni paritet nije ključan za ekonomsku održivost Booking.coma, upozorili su suci, ali ipak ne predstavlja povredu propisa o tržišnom natjecanju.
Hoteli su sada nizozemskom sudu podnijeli tužbu, tvrdeći da im je klauzula o “cjenovnom paritetu” prouzročila gubitke.
“Europski hotelijeri dugo su bili prisiljeni tolerirati nepoštene uvjete poslovanja i prekomjerne troškove. Vrijeme je da se ujedinimo i da zatražimo odštetu”, rekao je Alexandros Vassilikos, predsjednik udruge ugostitelja HOTREC.
“Naša zajednička inicijativa šalje jasnu poruku: ugostiteljstvo u Europi neće tolerirati zlouporabe na digitalnom tržištu”, dodao je Vassilikos.
Uz HOTREC, kolektivnu tužbu podupire i više od 30 nacionalnih hotelskih udruga, uz koordinaciju zaklade Hotel Claims Alliance. Cilj im je osigurati naknadu štete nastale između 2004. i 2024. godine.
Prema studiji koju su proveli HOTREC i švicarski hotelijerski fakultet, Booking Holdings držao je 2023. godine 71 posto udjela u europskom tržištu dok se udio izravnih rezervacija znatno smanjio posljednjih godina.
Nizozemske udruge za zaštitu potrošača najavile su pak krajem lipnja tužbu protiv Booking.coma, tvrdeći da je od 2013. godine ‘napuhavao’ cijene hotelskog smještaja.
Zaklada za potraživanja potrošača (CCC) i Udruga potrošača pozvale su građane koji su zbog takve Booking.comove prakse pretrpjeli štetu da mi se pridruže.
Booking.com već godinama naplaćuje previsoke cijene za hotelske sobe, što je nizozemskim potrošačima prouzročilo štetu od “nekoliko stotina milijuna eura”, ustvrdile su udruge.
“Naše istraživanje pokazalo je da Booking.com krši propise o tržišnom natjecanju i zaštiti potrošača od siječnja 2013. godine”, izjavio je predsjednik CCC-a Bert Heikens.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
u parku prirode
Policija kazneno prijavila 76-godišnjaka zbog protupravne gradnje na području općine Starigrad
Zadar
grad zadar
32 zadarska poduzetnika dobila bespovratna sredstva za inovacije i razvoj
Kultura
TOP 19
Vanity Fair odabrao najbolje serije u 2025., još ih stignete pogledati
Zadar & Županija
oš starigrad
Nemojte propustiti humanitarni Božićni sajam Osnovne škole Starigrad
Crna Kronika
PU ZADARSKA
LOPOVI HARAJU U Gornjem Karinu ukradena brodica sa suhog veza, a na Višnjiku krađa s gradilišta
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Županija
Stari problem
Liječnik Makedonac napustio otok, Ižani opet bez svog liječnika
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Zadar
nakon 16 godina
Boćarski klub »Crvene kuće« prestaje s djelovanjem, a “odjavili” su se na poseban način
Zadar
educiranje i informiranje