Foto: Pexels
Više od 10.000 europskih hotela podiglo je kolektivnu tužbu protiv digitalne platforme za rezervaciju smještaja Booking.com, upozorivši da im je klauzula o “cjenovnom paritetu” prouzročila gubitka. Klijenti pretražuju smještaj na Booking.comu i potom ga rezerviraju na internetskim stranicama hotela zbog povoljnijih cijena, naglasila je kompanija, zabranivši takvu praksu klauzulom o “cjenovnom paritetu”.
Hoteli se tako u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obavezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.
EU je u međuvremenu usvojio zakon o digitalnim tržištima koji velikim internetskim platformama zabranjuje ugovorne odredbe o cjenovnom ‘paritetu’ i Sud EU-a (ECJ) istaknuo je u rujnu prošle godine da Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju.
Cjenovni paritet nije ključan za ekonomsku održivost Booking.coma, upozorili su suci, ali ipak ne predstavlja povredu propisa o tržišnom natjecanju.
Hoteli su sada nizozemskom sudu podnijeli tužbu, tvrdeći da im je klauzula o “cjenovnom paritetu” prouzročila gubitke.
“Europski hotelijeri dugo su bili prisiljeni tolerirati nepoštene uvjete poslovanja i prekomjerne troškove. Vrijeme je da se ujedinimo i da zatražimo odštetu”, rekao je Alexandros Vassilikos, predsjednik udruge ugostitelja HOTREC.
“Naša zajednička inicijativa šalje jasnu poruku: ugostiteljstvo u Europi neće tolerirati zlouporabe na digitalnom tržištu”, dodao je Vassilikos.
Uz HOTREC, kolektivnu tužbu podupire i više od 30 nacionalnih hotelskih udruga, uz koordinaciju zaklade Hotel Claims Alliance. Cilj im je osigurati naknadu štete nastale između 2004. i 2024. godine.
Prema studiji koju su proveli HOTREC i švicarski hotelijerski fakultet, Booking Holdings držao je 2023. godine 71 posto udjela u europskom tržištu dok se udio izravnih rezervacija znatno smanjio posljednjih godina.
Nizozemske udruge za zaštitu potrošača najavile su pak krajem lipnja tužbu protiv Booking.coma, tvrdeći da je od 2013. godine ‘napuhavao’ cijene hotelskog smještaja.
Zaklada za potraživanja potrošača (CCC) i Udruga potrošača pozvale su građane koji su zbog takve Booking.comove prakse pretrpjeli štetu da mi se pridruže.
Booking.com već godinama naplaćuje previsoke cijene za hotelske sobe, što je nizozemskim potrošačima prouzročilo štetu od “nekoliko stotina milijuna eura”, ustvrdile su udruge.
“Naše istraživanje pokazalo je da Booking.com krši propise o tržišnom natjecanju i zaštiti potrošača od siječnja 2013. godine”, izjavio je predsjednik CCC-a Bert Heikens.
najnovije
najčitanije
Svijet
Prikupljanje podataka
Austrijski sud ocijenio Metin model personaliziranih oglasa kao nezakonit
KK Zadar
Reakcija trenera
Jusup dobio važne bodove, ali ostao bez Beecha kojem se traži zamjena
KK Zadar
ABA liga, 11. kolo
Jusupova momčad preko Ilirije do četvrte regionalne uspješnice
Ostali sportovi
Dvije discipline
Najbolji virski boćar Darko Bašić pred velikim izazovom na prvenstvu Hrvatske u Dubrovniku
Zadar
Pregled dana
PET VIJESTI DANA Izdvojili smo najvažnije događaje koji su obilježili petak u Zadru i županiji
Zadar
U 69. godini
Preminuo omiljeni profesor i pedagog Obrtničke škole Gojka Matuline
Županija
Zlatna Luka
Vijeće smijenilo direktoricu s kojom je sukošanski načelnik bio zadovoljan, evo tko ju je naslijedio
Zadar
Prihvaćena ostavka
Ravnateljica DV Radost Larisa Pavlović-Petani razriješena na vlastiti zahtjev
Zadar & Županija
pp pag
POLICIJA RIJEŠILA SLUČAJ Kaznene prijave protiv vandala koji su uništili adventske ukrase na Pagu
Hrvatska
Teške ozljede