Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Europska komisija odlučila je u utorak definitivno uvesti kompenzacijske carine na uvoz baterijskih električnih vozila proizvedenih u Kini na razdoblje od pet godina.
Istraga izvršnog tijela EU-a je utvrdila da proizvođači električnih vozila u Kini imaju nepravednu prednost zbog državnog subvencioniranja, a na štetu europskih proizvođača.
Pored postojeće carinske stope od 10 posto od četvrtka se uvode dodatne carine u rasponu od 7,8 posto do 35,3 posto.
Na vozila američkog proizvođača Tesla proizvedena u Kini dodatna carina bit će 7,8 posto, za kineske proizvođače BYD, Geely i SAIC 17, 18,8 i 35,3 posto.
Dodatna carinska stopa od 35,3 vrijedit će za sve druge proizvođače u Kini koja nisu htjela surađivati u istrazi, a za tvrtke koje su sudjelovale 20,7 posto.
Komisija najavljuje da će paralelno nastaviti raditi s Kinom na pronalaženju alternativnih rješenja kompatibilnih s pravilima WTO-a koja bi bila učinkovita u rješavanju problema utvrđenih istragom. Također ostaje otvorena za pregovore o cjenovnim obvezama s pojedinačnim izvoznicima, što je dopušteno prema pravilima EU-a i WTO-a.
Odluka o definitivnom uvođenju dodatnih carina donesena je nakon što početkom ovoga mjeseca prijedlog nije dobio potrebnu kvalificiranu većinu, odnosno glasove najmanje 15 država članica u kojima živi najmanje 65 posto stanovništva EU-a.
Za komisijin prijedlog bilo je deset članica, dvanaest je bilo suzdržano među njima i Hrvatska, a pet protiv, uključujući Njemačku koja se pribojava da bi kineska odmazda mogla ugroziti njezinu automobilsku industriju.
Budući da nije bilo kvalificirane većine ni za ni protiv prijedloga, izvršno tijelo Unije može samostalno donijeti provedbenu odluku.
Istraga je pokazala da kineski proizvođači imaju brojne pogodnosti – preferencijalno financiranje i bespovratna sredstva, zemljište, baterije i sirovine po cijenama ispod tržišnih.
S obzirom da su Sjedinjene Države i Kanada uveli carine od 100 posto na kineska električna vozila, a proizvodni kapacitet kineskih proizvođača dvostruko je veći od tržišta EU-a, postoji opravdana bojazan da bi europsko tržište bilo preplavljeno jeftinijim kineskim električnim vozilima.
najnovije
najčitanije
Kultura
Zbog narušavanja ugleda
Društvo hrvatskih filmskih redatelja isključilo Matanića iz članstva
Nogomet
Lijepa cifra
Nagradni fond Svjetskog prvenstva u nogometu 655 milijuna dolara, prvak će dobiti 50 milijuna
Hrvatska
Zagrebački nadbiskup
Nadbiskup Kutleša o slučaju časne sestre: ‘Da su mnogi šutjeli, ne bi bilo toliko dezinformacija’
Zadar
Pregled dana
PET VIJESTI DANA Dan obilježili gradonačelnikov susret s medijima i premijera filma ‘260 dana’
Zadar
Sreća u nesreći
Premijera filma 260 dana u Višnjiku nakratko prekinuta jer je gledateljici pozlilo, spasio ju poznati zadarski liječnik
Zadar
Sreća u nesreći
Premijera filma 260 dana u Višnjiku nakratko prekinuta jer je gledateljici pozlilo, spasio ju poznati zadarski liječnik
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar & Županija
OD 15. prosinca
Radovin dobio novi vrtić: 55 djece krenulo u tri skupine
Zadar
oprema za rad
Pacijentica upozorila na manjak opreme, Kolega opovrgava: Ginekološka ordinacija ima ultrazvuk, ali…
Zadar
Savršen poklon