
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Europska komisija odlučila je u utorak definitivno uvesti kompenzacijske carine na uvoz baterijskih električnih vozila proizvedenih u Kini na razdoblje od pet godina.
Istraga izvršnog tijela EU-a je utvrdila da proizvođači električnih vozila u Kini imaju nepravednu prednost zbog državnog subvencioniranja, a na štetu europskih proizvođača.
Pored postojeće carinske stope od 10 posto od četvrtka se uvode dodatne carine u rasponu od 7,8 posto do 35,3 posto.
Na vozila američkog proizvođača Tesla proizvedena u Kini dodatna carina bit će 7,8 posto, za kineske proizvođače BYD, Geely i SAIC 17, 18,8 i 35,3 posto.
Dodatna carinska stopa od 35,3 vrijedit će za sve druge proizvođače u Kini koja nisu htjela surađivati u istrazi, a za tvrtke koje su sudjelovale 20,7 posto.
Komisija najavljuje da će paralelno nastaviti raditi s Kinom na pronalaženju alternativnih rješenja kompatibilnih s pravilima WTO-a koja bi bila učinkovita u rješavanju problema utvrđenih istragom. Također ostaje otvorena za pregovore o cjenovnim obvezama s pojedinačnim izvoznicima, što je dopušteno prema pravilima EU-a i WTO-a.
Odluka o definitivnom uvođenju dodatnih carina donesena je nakon što početkom ovoga mjeseca prijedlog nije dobio potrebnu kvalificiranu većinu, odnosno glasove najmanje 15 država članica u kojima živi najmanje 65 posto stanovništva EU-a.
Za komisijin prijedlog bilo je deset članica, dvanaest je bilo suzdržano među njima i Hrvatska, a pet protiv, uključujući Njemačku koja se pribojava da bi kineska odmazda mogla ugroziti njezinu automobilsku industriju.
Budući da nije bilo kvalificirane većine ni za ni protiv prijedloga, izvršno tijelo Unije može samostalno donijeti provedbenu odluku.
Istraga je pokazala da kineski proizvođači imaju brojne pogodnosti – preferencijalno financiranje i bespovratna sredstva, zemljište, baterije i sirovine po cijenama ispod tržišnih.
S obzirom da su Sjedinjene Države i Kanada uveli carine od 100 posto na kineska električna vozila, a proizvodni kapacitet kineskih proizvođača dvostruko je veći od tržišta EU-a, postoji opravdana bojazan da bi europsko tržište bilo preplavljeno jeftinijim kineskim električnim vozilima.
najnovije
najčitanije
Više
AROMATIČNE GLJIVE
Uz ovaj trik šampinjoni će biti svježi i do tjedan dana
Crna Kronika
kod Osijeka
Muškarac se raznio bombom ispred trgovine
Svijet
SAD
Trump prijeti Kini višim carinama, odbija odgodu od 90 dana
Zadar
ULAGANJE U BUDUĆNOST
U okviru programa “Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva” osigurano 30 milijuna eura za škole
Zadar
OBAVIJEST
Niz ulica u Zadru i županiji u utorak ostaje bez struje, donosimo popis
Crna Kronika
PRODULJEN ISTRAŽNI ZATVOR
Podignuta optužnica protiv Zadranke zbog proizvodnje i prodaje droge
Županija
UGROŽENI BUŠAK
DOGODILO SE ČUDO U Poljicima oždrijebljen Vitar – autohtoni dalmatinski poni
Zadar & Županija
Izbori
Analitičar Žarko Puhovski: “Ako HDZ izgubi Zadar, to će odjeknuti!”
Zadar
lista konji
Ričard Nezavisni najavio listu za Gradsko vijeće sa zanimljivom porukom: “Nemojte glasati za nas”
Zadar
glas grada