
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Nakon prošlogodišnjeg plavljenja Drave, Državni inspektorat naložio je HŽ Infrastrukturi sanaciju dijela prostora bivše praonice vagona u Botovu, no zbog spora između dviju HŽ-ovih tvrtki još se ne zna tko će sanirati jednu od najzagađenjiih lokacija u Hrvatskoj.
Po podacima Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, bivša praonica teretnih vagona u Botovu jedna je od od osam najzagađenijih lokacija u državi i predstavlja „crnu točku“, odnosno lokaciju u okolišu visoko opterećenu otpadom, koju bi prema Planu gospodarenja otpadom RH trebalo sanirati do 2028. godine.
Riječ je o prostoru koji su do 2002. Hrvatske željeznice koristile za pranje vagona, uglavnom onih koji su prevozili naftne derivate. Zbog toga je i danas, više od 20 godina otkako je tamo dezinficiran zadnji vagon, zemljište natopljeno raznim kemikalijama, što je vidljivo i golim okom.
Još 2006. godine Vlada Ive Sanadera je za svog zasjedanja u Koprivnici najavila čišćenje terena koje se nalazi između Drave i jezera Šoderica. No, ništa se od tada nije pokrenulo, a praonica je tek povremeno, u negativnom kontekstu, spominjana u medijima.
Praonica je ponovno postala zanimljiva javnosti nakon što se lani u kolovozu Drava izlila iz svog korita, prošla preko kontaminiranog tla i ulila se u jezero Šoderica. Postavljeno je pitanje koliko će poplava utjecati na širenje ostataka naftnih derivata iz praonice u jezero i podzemne vode.
Ubrzo nakon incidenta na teren su izašli stručnjaci Zavoda za javno zdravstvo Koprivničko-križevačke županije, čije analize su pokazale da jezero nije zagađeno, ali su rekli da su im mogućnosti ispitivanja kakvoće vode ograničene pa će se pravo stanje znati nakon što ispitivanje obavi Državni inspektorat.
Spor o nadležnosti za sanaciju terena
Iz Državnog inspektorata Hini su odgovorili da ispitani uzorci “odgovaraju standardima kakvoće za ocjenu kemijskog stanja površinskih voda propisanih Uredbom o standardu kakvoće voda”. Ipak, inspekcija je naložila HŽ Infrastrukturi, kao vlasniku zemljišta, da sanira dio prostora.
No, još od podjele HŽ-a 2012. godine na tri zasebne tvrtke – HŽ Cargo, HŽ infrastrukturu i HŽ Putnički prijevoz, traje spor između HŽ Carga i HŽ infrastrukture o tome tko je nadležan za sanaciju terena.
Iz HŽ Carga odgovornost prebacuju na HŽ Infrastrukturu kao vlasnika zemljišta, a iz HŽ Infrastrukture odgovaraju da sanaciju mora provesti onečišćivač, odnosno Cargo. Iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja navode da je sanaciju praonice i dezinsekcijske stanice u Botovu treba provesti pravni slijednik onečišćivača, koji je utvrđen u inspekcijskom nadzoru.
Iz HŽ Infrastrukture pak poručuju da je u tijeku postupak utvrđivanja pravnog slijednika, odnosno odgovornog onečišćivača, tako da se i dalje ne zna hoće li sanaciju provesti HŽ Infrastruktura ili HŽ Cargo i hoće li uopće do 2028. godine to područje u Botovu biti sanirano.
najnovije
najčitanije
Style
PREKRETNICA?
Danska pivovara ljudskom timu dodala ‘kolege’ s umjetnom inteligencijom
Hrvatska
VELIKA PROGNOZA
Blagdanski vikend počinje kišom, ali dočekat ćemo i sunce
Sport
Kvalifikacije za Premier ligu
Solaris potvrdio status favorita i u uzvratu, Zadar 1952 ostaje u A1 regionalnoj ligi
Zadar & Županija
Zapaženi rezultati
Ekonomska škola odlična na WorldSkills natjecanju
Županija
HEP
OBAVIJEST Sutra bez struje dvije ulice u Zadru, ali i veći dio Vira
Zadar
nastavak priče
Mjesec dana nakon smrti Mate Žagara, radnja je i dalje otvorena
Županija
Najavio kandidaturu
Lovre Klanac kandidat je HDZ-a za načelnika Posedarja: Ne obećavam čuda, obećavam rad!
Zadar
USUSRET SEZONI
Nakon blagdana kreće uređenje zadarskih plaža. Evo što je sve u planu
Košarka
natjecanje srednjih škola
Gimnazija Vladimira Nazora četvrtu godinu zaredom najbolja u košarci
Moda
zadar cruise port