“Senzacionalistički pristup u izvještavanju nikako ne pridonosi smirivanju nastale situacije do koje je, nažalost, došlo i koju zbog složenosti ne može i ne treba rješavati ‘ulica’, kao niti mediji.


Na struci je i na relevantnim sustavima da što je moguće prije pronađu i osiguraju primjereni oblik školovanja te sigurno okruženje za svako dijete, a na roditeljima je da uvaže preporuke struke”, poručila je pravobraniteljica u priopćenju.




Naglasila je i da radi o izuzetno složenoj situaciji koja nije nastala preko noći pa se preko noći ne može niti riješiti. “U rješavanje situacije uključene su sve nadležne institucije i očekujem da će se rezultati toga vidjeti u vrlo kratkom vremenu”, dodala je.


Roditelji učenika četvrtog razreda u koji je premješten problematični dječak u petak nisu poslali djecu na nastavu, a u ponedjeljak su se s njima solidarizirali i roditelji ostalih učenika te nisu poslali svoju djecu u školu.


Nakon sastanka s predstavnicima Ministarstva obrazovanja i Grada Zagreba, Vijeće roditelja zagrebačke osnovne škole odlučilo je da se u utorak na nastavu vraćaju sva djeca, osim učenika iz četvrtog razreda koji pohađa taj dječak budući da roditelji nisu zadovoljni ponuđenim mjerama te se večeras nastavljaju razgovori.


Iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih pozvali su na smirivanje situacije i sve uključene na suradnju u pronalasku rješenja, a tom se apelu priključila i Pirnat Dragičević.


Mediji se, kaže, pritom moraju voditi etičkim i profesionalnim načelima koja ih obvezuju na poštovanje dostojanstva privatnog i obiteljskog života, posebice zaštite interesa i dobrobiti sve djece – i počinitelja i žrtava vršnjačkog nasilja.


Konvencijom o pravima djeteta, podsjetila je, svakom se djetetu jamči pravo na zakonsku zaštitu protiv miješanja u njegovu privatnost, obitelj, dom ili prepisku, kao i zaštita protiv nezakonitih napada na njegovu čast i ugled.


Također, Pirnat Dragičević ocijenila je neprihvatljivim da djeca izostaju s nastave, kao i da nije u interesu niti jednog djeteta da mu odlazak u školu bude obilježen neizvjesnošću i izostankom potpunih informacija i podrške.