Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) pozvalo je u ponedjeljak građane da već sada svoje istekle osobne isprave zamijene novima, odnosno podnesu zahtjev za izradu novih, jer će time izbjeći gužve na šalterima koje se očekuju nakon proglašenja prestanka epidemije covida-19.
“Nakon proglašenja prestanka epidemije za očekivati je da će se veći broj naših građana odlučiti za podnošenje zahtjeva za novim ispravama. Izbjegnite gužve na šalterima”, poručili su iz MUP-a.
Iako odluka o prestanku epidemije još nije donesena, u MUP-u kažu kako je za očekivati da će u dogledno vrijeme biti, s obzirom na to da se na razini Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) o tome vode razgovori. Stoga sugeriraju građanima da već sada zamijene istekle osobne dokumente, odnosno podnesu zahtjev za izradu novih.
Nakon prestanka epidemije rok je 30 dana za zamjenu dokumenata
Podsjećaju kako je nakon proglašenja epidemije bolesti covid-19 u Hrvatskoj 11. ožujka 2020., a s ciljem smanjenja fizičkih kontakata te zaštite građana i službenika koji provode upravne postupke u policijskim upravama i postajama, Hrvatski sabor 7. travnja 2020., po hitnom postupku, donio dopune Zakona kako građani, za vrijeme trajanja epidemije, ne bi morali podnositi zahtjev za izdavanje novih isprava.
Izmjenama Zakona – osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole i oružni listovi, čiji je rok važenja isticao za vrijeme trajanja epidemije, i dalje su se smatrale valjanima u pravnom prometu unutar RH, odnosno važenje im je produženo na najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije.
“Dakle, kada se u Hrvatskoj proglasi prestanak epidemije, građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od 30 dana, odnosno u tom roku će morati podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava”, istaknuli su u MUP-u.
S obzirom na to da je osobna iskaznica eOI obvezna isprava za hrvatske državljane s reguliranim prebivalištem u RH starije od 18 godina i one koje su navršili 16 godina i sklopili brak, istekle osobne iskaznice građani će biti dužni zamijeniti novima u roku od 30 dana od proglašenja prestanka epidemije.
Čak 221.387 isteklih osobnih iskaznica
U MUP-u ističu kako je u protekle gotovo tri godine broj osobnih isprava kojima je istekao rok važenja, ali se i dalje smatraju važećima, iznosi 221.387 osobnih iskaznica, 411.905 putovnica i 78.524 vozačkih dozvola.
Ističu kako putovnica i vozačka dozvola nisu obvezne isprave i građani ih ne moraju ishoditi nakon isteka važenja ako ne namjeravaju putovati u zemlje za koje je potrebna putovnica, odnosno ako ne namjeravaju upravljati vozilom.
Koristite elektroničke usluge
Za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznica savjetuju građane da svakako koristite dostupnu uslugu rezerviranja reda čekanja putem mobilne aplikacije eRedomat, odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese.
Kažu kako je putem mobilne aplikacije moguće rezervirati termine za podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola te reguliranje prebivališta.
Podsjećaju građane kako samo zahtjeve za izdavanje osobne iskaznice eOI moraju podnositi u nadležnoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja ima upravne poslove, mjesno nadležnoj prema prebivalištu, dok druge usluge MUP-a mogu koristiti i preko sustava e-Usluge MUP-a RH i putem sustava e-Građani.
Osoba koja uz prijavljeno prebivalište na području RH ima i prijavljeno boravište, zahtjev za izdavanje osobne iskaznice može podnijeti u policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja obavlja i upravne poslove, mjesno nadležnoj prema mjestu svojeg boravišta.
Osoba koja nema prijavljeno prebivalište u RH, a kao hrvatski državljanin je ishodovala osobnu iskaznicu s prebivalištem izvan RH, zahtjev za izdavanje osobne iskaznice treba podnijeti u bilo kojoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji u Hrvatskoj koja obavlja i upravne poslove.
U MUP-u skreću pozornost građanima na ekonomičnost koju omogućava aktivacija elektroničke osobne iskaznice eOI, a nakon čega je moguće podnijeti zahtjev za izdavanje putovnice i vozačke dozvole elektroničkim putem, dakle bez dolaska u policijske postaje ili uprave. Aktivacijom elektroničke osobne iskaznice mogu se koristiti i ostale elektroničke usluge dostupne u sustavu eGrađani.
Nakon preuzimanja novih osobnih iskaznica, građani mogu u prostorima policijskih postaja i uprava koristiti pomoć stručnih osoba za aktivaciju elektroničkih osobnih iskaznica na posebnim konzolama koje su postavljene u većem broju policijskih uprava, istaknuli su u MUP-u.
najnovije
najčitanije
Vinske kronike
poznata sorta
ZADAR VS. SVIJET Regionalne specifičnosti cabernet sauvignona širom svijeta
Svijet
suprotno europskim zemljama
Amerikanci očekivano osudili nalog Haškog suda za uhićenje Netanyahua
Ostali sportovi
Veliki "come back"
Lindsay Vonn se vraća skijanju na utrci u St. Moritzu
Zadar
slobodan ulaz
U sklopu obilježavanja Dana grada Zadra Muzej antičkog stakla priredio bogat program
Zadar & Županija
NESREĆA
Tehnički direktor Jadrolinije opisao što se dogodilo s katamaranom “Silba”
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Županija
TUŽNI ODLAZAK
VIŠE OD BRODA Šarini su živjeli s ‘Princem Zadra’: ‘Godinama smo radili s njim, živjeli, dizali…’
Kultura
Alba Miočev
Mlada zadarska slikarica osvojila Grand Prix: “Bitno je da svaki dan uđem u atelje, čak i ako ne slikam…”
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Županija
POTPORE