Foto: Milivoj Mijošek/GI
Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković izvijestio je u petak da je uputio prijedlog izmjena zakonskih akata o autotaksi prijevozu kako bi se strožim uvjetima postigla najveća moguća transparentnost i kontrola poslovanja.
„Izmjenama se ne ukida liberalizacija autotaksi prijevoza, već se uvode jasna i stroža pravila i uvjeti rada svim pružateljima usluge autotaksi prijevoza“, rekao je Franković na konferenciji za novinare.
Riječ je o izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe te Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
„Treba uvesti karticu vozila koja bi se vezala za karticu vozača, čime bi se smanjila mogućnost manipulacije. Izdavanje i ukidanje kartice vezalo bi se za ispunjavanje posebnih uvjeta i važeće prometne dozvole, u kojoj bi bilo navedena djelatnost autotaksi prijevoza. Isticala bi se u donjem desnom kutu vjetrobranskog stakla i sadržala bi QR kod i podatke o vozilu“, kaže Franković.
Također predlaže uvođenje evidencije vozila svakog autotaksi prijevoznika. Lokalna samouprava pritom može odrediti najveći broj vozila u evidenciji pa bi se i tu izbjegle manipulacije, naglasio je dovaši kako bi se autotaksi prijevoz mogao početi obavljati tek nakon upisa u nacionalni registar cestovnih prijevoznika.
„Novost je i da bi se dozvole izdavale samo tvrtkama osnovanima u županiji, čime bi se izbjegle sezonske selidbe taksi-nomada iz Zagreba u Dalmaciju“, rekao je Franković.
Najveći problem agregatori
Brzo i jasno prepoznavanje autotaksi vozila osigurat će se posebnim registarskim oznakama, koje se od standardnih razlikuju po boji i oznaci TX, jer često autotaksi prijevoz obavljaju osobe bez licenci i bilo kakve dozvole, a u tome agregatori rade najveći problem.
„Agregatori na svoju dozvolu uključuju brojne druge fizičke ili pravne osobe. Pokušao sam više puta sugerirati Uberu da digitalne platforme mogu napraviti značajan red, ali nije bilo sluha“, kaže Franković.
Zbog toga predlaže zakonske izmjene kojima bi digitalne platforme morale biti registrirane za djelatnost u prometu, a naručivanje usluga bilo bi dozvoljeno samo ako su ispunjeni svi uvjeti, od licence, dozvole i kartice vozača do upisa u registar.
„Želimo zakonski obvezati digitalne platforme, prije svih Uber i Bolt, da svi njihovi pružatelji usluga moraju ispuniti tražene uvjete. Tako štitimo korisnike, jer se povećava sigurnost i transparentnost. To bi pratile i prekršajne kazne za digitalne platforme“, ističe Franković.
Kaže kako je za svoju inicijativu dobio načelnu podršku gradonačelnika Splita, Šibenika i Zadra, a o glavnim točkama je izvijestio i gradonačelnika Zagreba.
najnovije
najčitanije
Zadar
ŠPICA
[FOTO] Blagdanska špica na Poluotoku: Pogledajte koga smo ovu subotu ulovili u điru
Zadar & Županija
doktor na kotačima
Nakon mobilnih ljekarni, stižu i mobilne ambulante: ‘Liječnik sada doslovno dolazi na vrata’
Novosti
krhki mir
Trump i Netanyahu opet se sastaju, peti put otkako se Trump vratio u Bijelu kuću
Hrvatska
hrvatski šef diplomacije
Grlić Radman: Uhićenje ratnog zločinca važan korak za ulazak Crne Gore u EU
Hrvatska
29. prosinca
PET GODINA OD POTRESA U PETRINJI Obnova još traje, kraj se najavljuje tek 2030.
Zadar & Županija
Rekordna akcija
SVAKA IM ČAST Sukošanci u jednom danu darovali čak 93 doze krvi
Zadar
Dva desetljeća tradicije
[FOTO] Udruga Kveštura i ove godine oživjela jaslice: Svi se trude da ova priča uspije
Zadar & Županija
bez vozačke
OTOK UGLJAN 39-godišnji vozač sletio s ceste i udario u parkirani automobil, završio u zatvoru na 12 dana
Novosti
CRNA GORA
Nedaleko od Podgorice uhićen bivši poručnik JNA kojeg Hrvatska traži zbog ratnog zločina
Zadar
U ČETVRTAK U PODNE