U prometnoj nesreći na državnoj cesti DC8 u Bunici kod Zadra, jučer u 16:20, nakon izlijetanja vozila s ceste te padu u provaliju duboku 70 metara i more poginule su četiri osobe. Nesreća se dogodila na nizbrdici, u dugom i neugodnom zavoju, pri nepovoljnim vremenskim uvjetima (puhala je snažna bura).
Vozač je očito vozio prebrzo, brzinu nije prilagodio uvjetima na cesti (čl. 51. st. 1). Zakona o sigurnosti prometa na cestama), kad razmjerno niske temperature i posolica na kolniku otežavaju prianjanje guma na kolnik, a vjetar dodatno destabilizira vozilo, a izvjesno je prekoračio i dopuštenu brzinu na konkretnoj dionici (čl. 54.), ocjenjuje prometni stručnjak Željko Marušić.
Izvučen iz mora automobil koji je jučer kod Senja odveo u smrt četvero ljudi – Novi list
U komentarima nakon nesreće spominje se i da je riječ o opasnoj dionici, bez odgovarajuće zaštitne ograde, koja je doprinijela tragičnom ishodu.. To je samo djelomično točno. Ne postoje opasne dionice i riječ je o dionici kakvih ima stotine samo na državnoj cesti DC8 (Jadranskoj magistrali). Postoje samo opasni vozači u prometnom sustavu koji ne kontrolira njihovu vožnju.
Uz poštivanje prometnih propisa svaka dionica, pa i državna cesta DC8 u mjestu Bunica kod Senja ,potpuno je sigurna. A ako se ne poštuju prometni propisi i najkvalitetnija prometnica, koja zadovoljava sve kriterije EuroRAP-a, može postati nesigurna i pogibeljna. Dokazi:
– Dionica državne ceste DC8 Split – Omiš, koja je konfiguracijom i nedostatkom potpune zaštitne ograde na mjestima mogućeg izlijetanja usporediva s dionicom kod Senja, a koja je nekada bila jedna od najopasnijih u Hrvatskoj, postala je jedna od najsigurnijih, postavljanjem niza od osam radarskih kamera na 22 kilometra dionice.
– Turanjska obilaznica koja je remek-djelo cestogradnje u dvije godine nakon otvaranja postala je poprište niza tragičnih nesreća, pa su je počeli nazivati ‘cestom smrti’, jer vozači znaju da mogu nepropisno pretjecati i kršiti brzinsko ograničenje bez straha od kazni. Sve sigurnosne probleme riješile bi dvije nadzorne radarske kamere (na 25 posto dionice od oba kraja) i tri upozorenja ‘kontrola brzine’ (na početku, kraju i sredini dionice)
Na hrvatskim cestama u 2025. godini život je izgubilo 215 osoba, 14 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, kad je Hrvatska, po razmjernom stradanju na cestama (broju poginulih na milijun stanovnika), završila na 24. mjestu među 27 članica EU-a (gore su bile Rumunjska, Bugarska i Grčka). Trenutačno je stanje još gore.
Koliko je zabrinjavajuće pokazuje usporedba s planom iz Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa (2011. – 2020.), po kojem je broj poginulih godišnje na hrvatskim cestama do 2020. trebao pasti na 213. To smo već premašili u ovoj godini, premda je cestovna infrastruktura dodatno unaprijeđena, a prosječna godina proizvodnje vozila na cestama je 2011. (prosječna starost 14 godina), u usporedbi s 2005. prije pet godina. To je trebalo smanjiti broj poginulih na našim cestama. O uzrocima stanja detaljno smo već pisali:
Za poboljšanje stanja sigurnosti na hrvatskim cestama, zbog razmjerno dobre i kvalitetne cestovne infrastrukture i, ipak, sve sigurnijih vozila na našim cestama treba se fokusirati na jednu, prioritetnu mjeru:Poboljšati nadzor poštivanja prometnih propisa na cestama, kojim će se povećati izvjesnost kažnjavanja za prometne prekršaje.
Da je vozač rent-a-car vozila znao da može biti kažnjen za neprilagođenu i prebrzu vožnju, zasigurno se ne bi automobilom sjurio u bugi i neugodni zavoj na DC8 kod Senja. Sasvim izvjesno znao je da na hrvatskim cestama praktički nema kontrola, osim na označenim mjestima i četiri života bi bila spašena.
FOTO Ovo je mjesto nezapamćene tragedije kod Senja. Vozaču u jednom trenutku pozlilo? – Novi list
Radarska kamera lokaciji gdje se često događaju prometne nesreće ima višestruko povoljniji utjecaj od rekonstrukcije prometnice i poboljšanja sigurnosnih elemenata (zaštitna ograda, zone izlijetanja…), jer, uz nedostatak kontrola, na poboljšanim prometnicama koje omogućuju bržu vožnju mnogi vozači počnu voziti još brže i bezobzirnije (čine više prometnih prekršaja).
Zbog ove nesreće nužne su dvije mjere, a prvu treba provesti odmah:
1. Na DC8 u Bunici kod Senja, 100 metara prije mjesta izlijetanja, treba postaviti radarsku kameru, a znak obavijesti ‘kontrola prometa’ na kilometar udaljenosti u oba smjera.
2. Višestruko povećati broj radarskih kamera na cestama i intenzivirati nadzor prometa, uvođenjem dodatnih mjera nadzora, koje omogućuje suvremena tehnologija (dronovi, informacijski sustavi…) te dodatnih policijskih patrola.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
2. Futsal liga
Malom Parizu mjesni derbi, kriza Sukošana
Zadar & Županija
vrijedno djelo
Plenković će papi darovati knjigu koju je uredila zadarska profesorica
Zadar & Županija
PITANJE SA SKUPŠTINE
Mate Lukić: Županija plaća liječenje Egipćanina optuženog za napastvovanje! Bolnica: Nije istina
KK Zadar
ABA liga, 9. kolo
Košarkašima Zadra večeras u goste stiže Vienna, protivnik po mjeri ali i vrlo opasan
Footopis
MARSEJSKI RULET
Doživjeli su bolno prizemljenje, odgojili su zvijezde, a sada žele svrgnuti ‘kralja’ s trona
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!