Foto: Josip OSTROGOVIĆ, član Uprave za investicije, marketing i maloprodaju ACI d.d., Vedran Karuza
Prethodnih 40 godina označilo je začetak i razvoj nautičkog turizma Republike Hrvatske, upravo onakvog nautičkog turizma kakav danas poznajemo diljem Lijepe Naše. U tom značajnom periodu izgrađen je nacionalni nautički lanac koji se zahvaljujući promišljenim strateškim investicijama i aktivnostima etablirao kao najveći lanac marina na Mediteranu, a koji danas povezuje cijelu hrvatsku obalu – od Umaga na sjeveru do Dubrovnika na krajnjem jugu. ACI d.d. danas s ponosom nosi titulu regionalnog nautičkog lidera, a stečenu ulogu nastojimo opravdati planovima, ali i iskoracima za budućnost hrvatske te svjetske nautike. Upravo ACI, kao predvodnik zelene energetske transformacije nautičkog turizma, koji za cilj ima maksimiziranje učinkovitosti u upravljanju energijom, idealan je kandidat za daljnje promicanje novih održivih projekata i iskoraka, kako u području nautike, tako i turizma općenito.
Konkretni iskoraci
Promišljanjem konkretnih iskoraka kontinuirano težimo unaprijediti nautički sektor budućnosti. Jedan od glavnih ciljeva kojima se okrećemo svakako je implementacija energetskih rješenja i inovacija koje uključuju tehnologije vodika, posebice važne u našem sektoru, a koje bi u skorom budućem razdoblju mogle zaživjeti i na Kvarneru, prvenstveno u ACI marini Opatija u Ičićima te u budućoj ACI marini Rijeka na području Porto Baroša. Nove tehnologije, za koje vjerujemo da će biti revolucionarne, u nadolazećem će razdoblju poslovanje najvećeg lanca marina na Mediteranu dovesti na potpuno novu razinu te uvelike pridonijeti razvoju cjelokupnog gospodarstva Republike Hrvatske, a upravo se nautika posljednjih godina nametnula kao jedan od ključnih faktora domaćeg turističkog sektora te vodeći akter procesa zelene tranzicije. Budućnost pred nama svakako je zelena, digitalna i energetski održiva. Tehnologije će u budućnosti odigrati ključnu ulogu u pomicanju granica, napose granica onoga što ACI kao nacionalna nautička kompanija primjenjuje u svom poslovanju te onoga što pruža društvu u cijelosti.
Fokus na Rijeci
Fokusirani smo na izgradnju buduće ACI marine Rijeka koju gradimo zajedno s tvrtkom GITONE Kvarner, dijelom poznate Lürssen grupacije. Upravo projekt izgradnje riječke marine predstavlja najveću investiciju u povijesti nautičkog turizma Republike Hrvatske, vrijednu oko 50 milijuna eura. Kroz čitavu svoju povijest, Rijeka je bila prepoznata kao jedno od najvažnijih pomorskih čvorišta na Mediteranu te prepoznatljiva tranzitna luka cijele regije, stoga i ne čudi što je upravo ova lokacija odabrana za realizaciju ovako značajnog projekta. Po izgradnji ACI marine Rijeka, u potpunosti će se promijeniti lice i naličje našega grada, Grad koji teče poprimit će potpuno novu vizuru, prepoznatljivu i s kopna, ali i s mora. Rijeka će se iz tranzitne luke prometnuti u važno turističko odredište. Iako će zahvaljujući sadržaju koji će nuditi, kao i najsuvremenijoj tehnologiji kojom će raspolagati privlačiti nautičare iz cijelog svijeta, riječka ACI marina bit će ponajprije otvorena za sve građane Rijeke i Kvarnera.
Osim brojnih sadržaja za goste, ACI marina Rijeka će otvoriti i prostor za nova radna mjesta i poslovne mogućnosti, čime će unaprijediti kvalitetu života stanovnika cijele riječke regije. U samoj marini otvorit će se i prostor za zaposlenje za više od 130 djelatnika, a vjerujemo da će konačna brojka zahvaljujući pratećim djelatnostima biti znatno veća. Nova ACI marina Rijeka bit će predvodnica domaće nautičke scene, a svojim će sadržajima i infrastrukturom podići standarde nautičkog turizma i tehnološke naprednosti. Izgradnjom marine u Porto Barošu Rijeka će dobiti tehnološki najnapredniju marinu čitavog Jadrana, pa čak i Mediterana, a sam projekt izgradnje ACI marine Rijeka na najbolji mogući način ocrtava zelenu i digitalnu tranziciju kojoj u potpunosti težimo.
Održivi razvoj
Dugoročno gledano, projekt ACI marine Rijeka možda je najznačajniji upravo zbog planiranog održivog razvoja i unapređenja novih tehnologija u nautičkom turizmu u cijelosti. Već je izvedeno 3D mapiranje kompletnog podmorja i nadmorskog dijela Porto Baroša kao jedan od prvih koraka k uvođenju autonomne navigacije u marinama. Korisnici plovila bi, u budućnosti, već prije samog uplovljavanja mogli točno znati na koji vez će se vezati, a uz pomoć sustava autonomne navigacije plovilo bi moglo samo uploviti u marinu i doći do određenog veza. Plovila bi automatski sustav prepoznavao, a već prije samog uplovljavanja imala bi pristup svim potrebnim informacijama. To su tehnologije čija je implementacija još u začetku, a na čijem razvijanju fokusirano i intenzivno radimo sa svojim partnerom. Osim zelene komponente i održivosti – koja je tu, naravno, ključna – sve će te novine nautičarima značajno olakšati uplovljavanje i isplovljavanje, a zaposlenicima marine svakodnevicu.
Budući da od svojih samih početaka nastojimo postavljati trendove, a ne slijediti ih, spremni smo i nadalje preuzeti inicijativu vezanu uz uvođenje novih tehnologija. Cilj nam je nastaviti djelovati u smjeru kojim smo krenuli na našem putu održivosti i zelenog poslovanja, a sve s namjerom da u skoroj budućnosti postanemo u potpunosti održiva i digitalna kompanija. Nadalje, nastavljamo biti neizostavan akter regionalne nautičke scene, ali i kompanija koja na razini cijelog Mediterana predvodi poslovanje kakvom težimo – održivo, zeleno i digitalno.
najnovije
najčitanije
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Zadar
crpna postaja maestral
Odvodnja uputila javni poziv stanovnicima dviju zadarskih ulica
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Kultura
Alba Miočev
Mlada zadarska slikarica osvojila Grand Prix: “Bitno je da svaki dan uđem u atelje, čak i ako ne slikam…”
Županija
TUŽNI ODLAZAK
VIŠE OD BRODA Šarini su živjeli s ‘Princem Zadra’: ‘Godinama smo radili s njim, živjeli, dizali…’
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Županija
POTPORE