Utorak, 1. travnja 2025

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Planovi za predsezonu

Hrvoje Anić: Produljenje sezone naš je strateški cilj

Autor: Nikolina Lucić

28.03.2025. 08:50
Hrvoje Anić: Produljenje sezone naš je strateški cilj


Pred nama je period predsezone. Vrijeme je to kada ostvarujemo značajni porast turističkog prometa već nekoliko godina zaredom. Savršena prilika da se upregnu svi turistički potencijali kako bi turisti mogli uživati u ljepotama kraja, a lokalno stanovništvo imalo zdrav suživot turizmom. Zadar kao središte regije, grad pod zaštitom UNESCO-a, poznat po Morskim orguljama i Pozdravu Suncu, centar


koji svojom bogatom poviješću predstavlja sjajno odredište za zanimljiv gradski odmor polazište je za avanture diljem županije jer je naš raznovrsni i očaravajući krajolik prirodno predodređen za poticanje iskusnih, ali i novih aktivnih putnika na manje poznata istraživanja.


Odredište visoke vrijednosti


Osim atraktivnih prirodnih faktora po kojima smo svjetski poznati, a koje je najljepše vidjeti upravo u ovom periodu, naša regija nudi i odlična gastronomska iskustva. Održivost i ekološka odgovornost postali su ključni temelji razvoja turizma u ovom kraju, a turističke inicijative koje proizlaze iz lokalne zajednice čine ovu destinaciju još privlačnijom. U razgovoru s direktorom Turističke zajednice Zadarske županije Hrvojem Anićem saznali smo zašto su predsezona i posezona iznimno važni periodi za regiju, ali i kako se uspješno produljenje turističke sezone uklapa u širu strategiju razvoja.





– Osobito je važno što je Zadarska županija održivo odredište visoke vrijednosti koje nudi širok raspon autentičnih i visokokvalitetnih turističkih iskustava proizašlih iz ekološki odgovornih lokalnih inicijativa. Sve su to jako dobri razlozi koje posjetitelje naše regije motiviraju na dolazak, kazao nam je direktor Anić, poručivši kako su turisti koji nam dolaze u razdobljima pred i posezone iznimno značajni jer je produljenje sezone jedan od naših strateških ciljeva.


– Dio gostiju koji nam dolazi u razdobljima izvan turističke sezone često više koristi razne izvanpansionske usluge, što također predstavlja jedan od naših važnijih ciljeva. Naše su kampanje fokusirane na tržišta s visokim potencijalom dolaska u destinaciju. Dodajmo još i tržište SAD-a koje posebno dolazi do izražaja u potrebi posebnog pristupa. Suradnjom s globalnim brendovima dopire se sasvim sigurno i do svih ostalih svjetskih emitivnih tržišta. Turisti s područja Dalekog istoka posjećuju nas najčešće u sklopu kružnih putovanja, a iznimno su nam važni jer dolaze uglavnom u razdobljima izvan glavne turističke sezone, istaknuo je Anić, dodavši kako nas redovito posjećuju agenti s tih tržišta koji dolaze na studijska putovanja, a kako bi se upoznali s ponudom i mogućnostima koje im Zadarska županija nudi.


Eno-gastro raj


Diljem Zadarske županiji svake se godine održavaju brojne manifestacije koje promiču zdrav život, sport, boravak na otvorenom, tradiciju i druženje pa svaki posjetitelj može izabrati nešto za sebe. Uz aktivni turizam, osobito onaj dostupan u našim brojnim zaštićenim prirodnim područjima te nautički turizam koji godinama promoviramo, najznačajniji iskorak posljednjih godina napravljen na polju razvoja eno-gastro turizma, ali i na jačanju poslovnog turizma.


– Kada govorimo o promociji predsezone, podsjećamo da Zadarsku županiju dugi niz godina brendiramo kao destinaciju sa širokom paletom proizvoda posebnih interesa koji turiste privlače i u razdobljima izvan glavne turističke sezone. Ukratko, aktivni turizam, osobito brojne manifestacije koje se u predsezoni organiziraju, nautički turizam, te eno-gastro potencijali naši su aduti za predstojeću predsezonu, uz svakako poslovni turizam koji u našoj županiji postaje sve snažniji, zaključio je Anić.


Od »Škrapinga«, »Dugi otok traila« i »Zadar Wine Festivala«, koji su već održani, ovog nas proljeća očekuje pregršt različitih manifestacija. Naše goste tako očekuje »DM EKO Pakoštane Trail« i »Zadar Night Run« te »Island Pag Trail«, od trkačkih natjecanja na otvorenom. Tu je i trodnevna regata »Gladuša« u Salima, ali i biciklistička utrka »Epic Rides Paklenica Zrmanja« i »Tuna, Sushi & Wine Festival« u Zadru, naša najznačajnija godišnja gastronomsko-turistička manifestacija koja se u 2025. godini održava deveti put i spaja ribarstvo, tradiciju i gastronomiju.


Poticajni turizam


Ljubitelji cvijeća početkom svibnja mogu posjetiti Sv. Filip i Jakov gdje se već desetljećima održava »Sajam cvijeća«. Jedinstvena utrka koju u isto vrijeme trči na desetke tisuća ljudi diljem svijeta, a za cilj ima pronaći lijek za ozljede leđne moždine, »Wings for Life World Run« trči se 4. svibnja 2025. tradicionalno u Zadru dvanaestu godinu za redom. I jesenske su manifestacije koje se održavaju u Zadarskoj županiji sasvim sigurno jednako raznolike i bogate tako da svaka od njih ima svoju publiku. Istaknimo samo neke od manifestacija – »Zrmanja Trail«, »Dani Maraštine«, »Moto Tour Dugi otok«, »Highlander Velebit«, »World Championship Motosurf Falkensteiner Borik«, te »Biograd Boat Show«.


– Jačanje prometa u pred i posezoni je jedan od temeljnih ciljeva marketinške politike Turističke zajednice Zadarske županije i većina aktivnosti na kojima intenzivno već godinama radimo se odnose upravo na promociju tih dijelova turističke godine. Ističemo često kako nam je u konačnici cilj cjelogodišnji turizam jer je takav poticajan za investicije i zapošljavanje, a povoljnije utječe na infrastrukturu te se može okarakterizirati, uz još neke druge uvjete, kao održiv za destinaciju, stava je Anić.


Zadarska županija sa svojih 241 otokom i otočićem, tri parka prirode i nacionalnim parkom, s najvećim hrvatskim špiljskim kompleksom, najvećim hrvatskim prirodnim jezerom, kraškim rijekama, kanjonima, mirnim jezerima, zadivljujućim planinskim lancima i slikovitim dalmatinskim mjestima, te velikom mrežom biciklističkih cesta, posjetiteljima to zasigurno omogućuje.