Subota, 23. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

2 C°

Turistička 2023.

Australci traže kulturu, Kinezi luksuz i šoping. Turističku sezonu trebao bi obilježiliti povratak gostiju s dalekih tržišta

Autor: Alenka Juričić Bukarica

14.02.2023. 18:03
Australci traže kulturu, Kinezi luksuz i šoping. Turističku sezonu trebao bi obilježiliti povratak gostiju s dalekih tržišta

Foto: Arif Sitnica



Unatoč inflaciji, turisti s dalekih tržišta ove godine žele putovati u Europu, pokazalo je novo istraživanje Europske komisije za putovanja (European Travel Commission – ETC), prema kojem je, dakle, želja za inozemnim putovanjima u 2023. znatno porasla na velikim turističkim tržištima u usporedbi s prošlom godinom.


Više od 60 posto potencijalnih putnika u Australiji, Brazilu, Kanadi, Kini i SAD-u namjerava putovati na duge relacije 2023., a Europa im je na prvom mjestu.


Želja za putovanjem u Europu u prva četiri mjeseca ove godine najviše se povećala u Kini.




Komentirajući nove podatke, Luís Araújo, predsjednik ETC-a, rekao je da će velik utjecaj na putovanja u Europu u nadolazećoj godini imati ponovno otvaranje Kine.


– Ovo je vijest koja daje nadu, ali još uvijek postoji zabrinutost da bi, u kontekstu inflatornih pritisaka, osobne financije mogle ograničiti putovanja na duge relacije.


Promicanje Europe na prekomorskim tržištima i dalje je ključno za nastavak oporavka sektora u ovoj godini, poručio je predsjednik ECT-a dodajući da je trenutno upravo financijska situacija glavna briga za australske, brazilske, američke i kanadske putnike.


Bitna ekonomičnost


A što se tiče konkretnih europskih zemalja u koje gosti s dalekih tržišta već u prva četiri mjeseca ove godine žele putovati, na vrhu je u pravilu uvijek Francuska, a pri vrhu su i Njemačka, Velika Britanija i Italija.


Zanimljivo je, međutim, da se u istraživanju među top deset najtraženijih europskih destinacija među dvije prekooceanske zemlje našla i Hrvatska.


Tako je naša zemlja na desetom mjestu među preferiranim europskim odredištima za Australce. Naime, njih deset posto se izjasnilo da već do travnja želi na odmor u Hrvatsku.


Na prvom mjestu je Francuska, u koju želi 35 posto ispitanih Australaca, drugom Njemačka, a trećem Italija. Tu su još i Velika Britanija, Grčka, Austrija, Švicarska i Danska.


Prema ovom istraživanju, čak 43 posto Australaca ove će godine na odmor u Europu s bračnim drugom, a 29 posto će to biti obitelji s djecom. Australcima koji žele u Europu kod izbora destinacije na vrhu kriterija su povijest i kultura, aktivnosti u destinaciji, ali i gastronomija.


Pri tome parovi više gledaju na ekonomičnost i manju potrošnju, dok obitelji s djecom u čak 50 posto slučajeva traže visoku turističku kvalitetu, potom ugodnu kimu, ali i nizak broj COVID-slučajeva, dok im troškovi nisu među najvažnijim kriterijima.


Osim Australaca, u Hrvatsku u prva četiri mjeseca ove godine žele i Kanađani, kojima je Hrvatska osma na listi europskih destinacija.


Prva je Francuska, druga Italija, a treća Velika Britanija, dok četvrto mjesto dijele Španjolska i Grčka. Kanadsko tržište je na putu postupnog oporavka, kažu u ETC-u.


Naime, udio Kanađana koji planiraju posjetiti Europu između siječnja i travnja porastao je s 15 posto u 2022. na 29 posto u 2023.


Ipak, većina ispitanika u Kanadi suzdržat će se od inozemnih putovanja početkom 2023., i to prvenstveno zbog njihova raspoloživog budžeta.


Prepreke oporavku


Što se pak tiče najvećeg svjetskog turističkog tržišta, Kine, ukidanje pandemijskih restrikcija preko noći je potaklo snažnu potražnju za putovanjima, pa je primjerice kineska platforma za putovanja Ctrip samo pola sata nakon objave vijesti o ukidanju karantene za ulazak u Kinu zabilježila skok broja pretraživanja i bukiranja letova prema inozemstvu za čak 10 puta.


U ETC-u, međutim, upozoravaju da bez obzira na pozitivne vijesti, i dalje postoje bitne prepreke trenutnom oporavku turističkih tokova iz Kine, kao što su zračna povezanost te nedavno ponovno uvođenje sigurnosnih mjera zbog COVID-19 diljem svijeta za kineske putnike, stoga stručnjaci predviđaju sporiji tempo oporavka u odnosu na ostala tržišta.


Oporavak se očekuje tek u drugoj polovini ove godine. A iako je Kinezima cijela Europa praktički jedna destinacija, zanimljiva je lista najtraženijih europskih zemalja.


Gotovo polovina ispitanih Kineza želi u Francusku, tridesetak posto u Njemačku, a 25 posto u Italiju. Pritom čak 40 posto njih na prvo mjesto željenih aktivnosti na odmoru stavlja gastronomiju.


Svakako valja dodati i da, za razliku od drugih dalekih tržišta, svaki peti kineski turist u Europu želi radi šopinga luksuznih brendova.