Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Liniju će održavati katamaran Proversa

ŠIRE POSLOVANJE: TP Line dobio državnu liniju, evo detalja

Autor: Goran Šimunov

22.09.2025. 09:19
ŠIRE POSLOVANJE: TP Line dobio državnu liniju, evo detalja

Foto: TP LINE



Tvrtka TP Line koju je Tankerska plovidba osnovala 2020. godine za obavljanje javnog prijevoza u linijskom obalnom pomorskom prometu nastavlja uspješno preuzimati sve više tih linija. Visoki upravni sud donio je presudu kojom je odbijena žalba te je potvrđena zakonitost odluke o odabiru TP Linea za šestogodišnji ugovor na održavanju državne brzobrodske linije Korčula – (Prigradica) – Hvar – Split, koju je 31. ožujka donijela Agencija za obalni linijski pomorski promet (AZOLPP).


Prihodi i rashodi


Tvrtka Kapetan Luka Krilo za prijevoz, turizam i usluge iz Jesenica, koja je bila jedini konkurent TP Lineu na natječaju za ovu liniju najprije se žalila na odluku AZOLPP-a, a kada im je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) odbila žalbu, pokrenuli su upravni spor, ali im je presudom odbijen tužbeni zahtjev.


Državna brzobrodska linija Korčula – (Prigradica) – Hvar – Split, 9608, još je jedna u nizu nerentabilnih linija koja je brodarima isplativa jedino zbog dobivanja državne potpore koja se ostvaruje samo ako se na nekoj liniji godišnje ne preveze više od 300 tisuća putnika. Na ovoj liniji se u zadnje dvije godine prosječno prevezlo po 109.294 putnika.




U Programu državne potpore za ovu državnu brzobrodsku liniju dana je procjena kako ukupni godišnji prihodi brodara od prodaje karata putnicima iznose 561.998,55 eura, dok su im istovremeno ukupni godišnji troškovi 3.353.563,67 eura, što znači kako rade s godišnjim gubitkom od 2.791.558,12 eura. Stoga su procijenili kako brodar ima pravo na godišnju naknadu za obavljanje javne usluge za razdoblje od 2025.-2030. u iznosu 2.633.389,32 eura.


Dodatna dokumentacija


Tvrtka Kapetan Luka Krilo u opširnoj tužbi ponavlja žalbene navode koje je isticala u žalbenom postupku pred DKOM-om. Navodi kako se ključni žalbeni navod odnosi na povredu u vezi s dostavom dodatne dokumentacije, tablice za izračun naknade za obavljanje javne usluge s razumnom dobiti, uzimajući u obzir internu stopu rentabilnosti, odnosno iznos obrtnih sredstava/ inicijalnog ulaganja. Smatra kako je naručitelj, Agencija pritom postupila protivno Zakonu o javnoj nabavi pozvavši ponuditelja, TP Line da dostavi dokumente/pojašnjenja, što je zadarski brodar i napravio dostavivši novi dokument koji nije bio dostavljen uz inicijalnu ponudu. Smatra kako je ovim postupanjem naručitelja povrijeđeno načelo jednakog tretmana i načelo transparentnosti u korist odabranog ponuditelja.


Tužitelj osporava stav tuženika koji se odnosi na primjenu i procjenu kriterija, godine iskustva u obavljanju javnog prijevoza u teritorijalnom moru Republike Hrvatske/obalnom linijskom pomorskom prometu. Prigovara i na primjenu ocjene kriterija za odabir ponude, starost broda Proversa koji će održavati ovu liniju. Ističe kako je Agencija trebala uzeti kao vjerodostojan upisni list broda i izvadak iz registra brodova u kojemu je kao godina gradnje broda navedena 2022. godina. Prigovara i tome da su dokumenti s podacima o brodu Majestic Spirit, kasnijeg naziva Proversa, koji su priloženi uz ponudu sastavljeni na engleskom jeziku, što je protivno dokumentaciji o nabavi (DON) i uputama ponuditeljima prema kojima sva dokumentacija o starosti broda mora biti na hrvatskom jeziku.


Nisu vlasnik broda


U odgovoru na tužbu tuženik, DKOM u cijelosti osporava tužiteljeve navode. Protivi se tužbenom zahtjevu i predlaže ga odbiti kao neosnovanog iz razloga navedenih u obrazloženju pobijanog rješenja.


Sud je prihvatio ocjenu tuženika kako je u ovom slučaju odlučna okolnost što odabrani ponuditelj, TP Line nije vlasnik broda, već brodom raspolaže na temelju ugovora o zakupu broda s vlasnikom broda, Tankerskom plovidbom, a što je od presudnog utjecaja na ocjenu udovoljava li njihova ponuda ili ne udovoljava uvjetima iz dokumentacije.


– Ocjenjujemo kako je naručiteljevo pozivanje TP Linea da dostavi pojašnjenje ponude bilo opravdano, budući da bez tih podataka, koji prema DON-u nisu obvezatni elementi ponude, naručitelj ne bi mogao utvrditi je li interna stopa rentabilnosti u okviru 3,78 posto interne stope koja je određena u Programu državne potpore te u konačnici ocijeniti je li ponuda odabranog ponuditelja u skladu s uvjetima iz DON-a. Također prihvaćamo zaključak DKOM-a da je naručitelj pozvao TP Line na dostavu tablice s podacima na temelju kojih će naručitelj, a ne odabrani ponuditelj izračunati naknadu, napominju sa suda.