Foto: ARHIVA ZL
Tvrtka Hrvatske željeznice (HŽ) Infrastruktura na javnom natječaju izabrala je izvođača radova na uređenju zgrade željezničkog kolodvora Zadar. Ekonomski najpovoljnija ponuda bila je ona tvrtke Krekić Avangard iz Zadra u iznosu 360.724 eura. Trajanje ugovora je 210 dana
– Krekić Avangard će radove izvoditi tijekom 2025. i 2026. godine. Planom uređenja obuhvaćena je obnova fasade, krovopokrivački i limarski radovi, zamjena PVC stolarije te ostali popratni radovi, navode iz Korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture u odgovoru na naš upit.
Skidanje znaka HŽ
Iz troškovnika se dade iščitati kako će radovi početi rušenjem i demontažom, od čega će se demontirati postojeći okapni i pocinčani lim, skidat će se svi dotrajali dijelovi krova, uklanjat će se postojeće gromobranske instalacije, dotrajala stolarija i stara rasvjetna tijela. Uklanjat će se i stare ventilacijske cijevi, a posebno zanimljivo bit će skidanje HŽ znaka. Sve demontirano odvest će se na odlagalište, navodi se u troškovniku.
– Ova investicija nastavak je dosadašnjih ulaganja u zgradu kolodvora u Zadru. U kolovozu 2024. godine završeni su radovi na uređenju uredskih prostorija vrijedni 63 tisuće eura. Uređene su prostorije u prizemlju i na prvome katu, zamijenjen je dio postojeće stolarije novom, izgrađen je sanitarni čvor s novom instalacijom vode i odvodnje te su izvedeni radovi na elektroinstalacijama, napominju iz Korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture.
Iz ove tvrtke ranije su komunicirali kako trenutačno postoji velika potreba za obnovom kolodvora u svim područnim jedinicama unutar HŽ Infrastrukture zbog njihove dotrajalosti te potrebe za energetskom obnovom. Obnova je završila na kolodvorskim zgradama Sesvete, Virovitica i Osijek, a u tijeku su radovi na kolodvoru Krapina te uređenju dijela kolodvora Rijeka. U sklopu projekta Križevci – Koprivnica – državna granica izgrađene su nove kolodvorske zgrade Lepavina i Novo Drnje.
Još se ne zna puno o tome koje točno će točno zgrade kolodvora u obnovu. Iz HŽ Infrastrukture su pojašnjavali kako će o konkretnim aktivnostima odlučiti ovisno o raspoloživim financijskim sredstvima. Osim novca, prioritetne projekte obnove odredit će i frekventnost, odnosno stanje konstrukcije zgrada kolodvora. Isti parametri presudit će i oko toga hoće li se zgrada parcijalno sanirati, energetski obnoviti ili će se na objektu izvoditi neka vrsta obrtničkih radova.
Glavni kolodvor
Najfrekventnija kolodvorska zgrada u državi ona je Glavnog kolodvora u Zagrebu, a kao takva nametnula se kao jedna od prvih koja će biti obnovljena. HŽ Infrastruktura potpisala je u petak ugovor za izradu tehničke dokumentacije za cjelovitu obnovu zgrade zagrebačkog Glavnog kolodvora, posao je vrijedan 412,5 tisuća eura, dok bi kompletna obnova te zgrade trebala završiti 2030. i stajati oko 70 milijuna eura.
Planira se i obnova zagrebačkog Zapadnog kolodvora, kao i onih u Slavonskom Brodu, Opatiji Matuljima, Gračacu, Šibeniku i obnovu postavnice u kolodvoru Moravice. Državni tajnik Žarko Tušek nedavno je istaknuo kako se spremaju i radovi uređenja kolodvora u Varaždinu,
O obnovi željezničke infrastrukture razgovaralo se prije nekoliko dana u Domu Zadarske županije na sastanku potpredsjednika Vlade RH i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića i zadarskog župana Josipa Bilavera sa suradnicima. Ponovljeno je kako je već krenula modernizacija pruge Zadar – Knin, dionice duge 95 kilometara.
Iz HŽ Infrastrukture su ranije pojašnjavali kako će ovi radovi obuhvatiti kompletnu sanaciju gornjega pružnog ustroja, odnosno tračnica i pragova, prolaznih kolosijeka i skretnica na prolaznim kolosijecima u kolodvorima te sanaciju željezničko-cestovnih prijelaza. Na javnom natječaju posao je dobila hrvatska podružnica austrijske tvrtke Swietelsky, s iznosom od 87.138.998,3 eura. Rok završetka radova je 48 mjeseci.
Radovima će se povećati brzina i sigurnost. Prije prestanka prometovanja ovom prugom se vozilo do 80 km/h, a po završetku obnove maksimalna dopuštena brzina će iznositi 100 km/h. Obnova kolodvora i stajališta na trasi nije obuhvaćena ovim projektom, ali je dio dugoročnih planova HŽ Infrastrukture.

EIB-ov kredit
Ovoj javnoj nabavi prethodilo je potpisivanje Ugovora o financiranju između Hrvatske i Europske investicijske banke (EIB), vrijednog 400 milijuna eura, kojim će se obnoviti 500 kilometara lokalnih i regionalnih željezničkih pruga te obnoviti 30 kolodvora. Dijelom tog novca će se financirati i obnova pruge Knin – Zadar.
Na spomenutom sastanku u Zadru razgovaralo se i o projektu tunela kojim će se pruga izmjestiti iz Bibinja. Očekuje se izdavanje lokacijske dozvole do kraja godine, nakon čega slijedi realizacija po modelu design and build. Zahvatom ukupne duljine od oko 7,8 kilometara se planira izmještanje postojeće pruge iz naselja Bibinje i izgradnja novog teretnog kolodvora Gaženica. Nova zaobilazna pruga, dugačka 6,71 kilometar, otprilike polovicom trase prolazi kroz tunel, s obzirom na zahtjevnu konfiguraciju terena u zaleđu naselja. Projekt uključuje i izgradnju ranžirnog parka, lučkih kolosijeka i nadvožnjaka.
HŽ trenutačno provodi i nabavu novih ekoloških vlakova, od kojih će dio biti raspoređen za prometovanje u Zadarskoj županiji.
– Radimo na željezničkom povezivanju Zračne luke Zadar s gradom. Taj spoj već je u Prostornom planu. Bit ćemo prva zračna luka u Hrvatskoj direktno povezana željeznicom s gradskim središtem. Za to krećemo s izradom projektne dokumentacije, kao i za povezivanje gospodarskih zona Crno – Poličnik – CGO na željezničku mrežu, koji ulaze u izmjene Prostornog plana, istaknuo je župan Bilaver, najavivši i skoro potpisivanje sporazuma Zadarske županije s ministarstvom i HŽ Infrastrukturom za realizaciju tih projekata.
Zadnji vlak prošao prije 11 godina
Pruga Knin – Zadar svečano je puštena u promet 18. lipnja 1967. kada je u Zadar stigao prvi vlak iz Knina. Promet na njoj više od četiri godine se nije odvijao tijekom Domovinskog rata, a nakon nepunih 19 godina prometovanja zaustavljen je odlukom uprave HŽ Putničkog prijevoza koja je tada navela kako su od 15. travnja 2014. zbog smanjenja prihoda napravili izmjene voznog reda te su ukinuli vlakove na pojedinim linijama. Isprva je između Knina i Zadra ukinut kompletan prijevoz putnika vlakom i uvedena zamjena vlakova autobusima, ali ni to nije potrajalo.
NASTAVAK ULAGANJA
Ova investicija nastavak je dosadašnjih ulaganja u zgradu kolodvora u Zadru. U kolovozu 2024. godine završeni su radovi na uređenju uredskih prostorija vrijedni 63 tisuće eura. Uređene su prostorije u prizemlju i na prvome katu, navode iz HŽ Infrastrukture
najnovije
najčitanije
Zadar
PODIZANJE KVALITETE
Športski centar Višnjik nabavlja važnu opremu! ‘Novi sustav omogućit će…’
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Hrvatska
predsjednik mosta
Grmoja: Volio bih da je Turudić omogućio cijeloj javnosti uvid u dokument o Matić
Hrvatska
REAKCIJA
Sindikat policije: Napad na policajca tretirati kao napad na pravni poredak
Svijet
izvješće
Milijarderi ove godine naslijedili rekordno bogatstvo
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!