Foto: ARHIVA ZL
Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije primilo je od naručitelja, tvrtke Hrvatske ceste, zahtjev za provedbu postupka procjene utjecaja na okoliš izmještanja državne ceste DC306, koja vodi od Vira do Zadra, do državne ceste DC8 na području Bilog briga u Zadru. Za ovaj projekt Ministarstvo je još u svibnju 2022. godine objavilo rješenje kako je zahtjev prihvatljiv za ekološku mrežu. U međuvremenu se mijenjao manji dio trase ove prometnice.
– Gradit će se preko privatnih čestica, zbog čega smo zaprimili 37 primjedbi o izmještanju prometnice u novu trasu. No, pomirili smo interese građana s interesima projekta, kazao nam je u studenom 2024. Darko Kasap, pročelnik UO-a za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Zadra, naglasivši kako su za prvu fazu projekta ishodili lokacijsku dozvolu.
Nova prometna slika
– Prometnica je to koja bi, prema planovima, trebala ići ispod Musapstana, a radi se u sklopu šireg uređenja ove park-šume. Radovima bi se uredila i dva parkirališta u sklopu prometnice, ispod park-šume, a prostorno-planski bi išla od Puta vrela. Ne odustajemo od ideje da se dio prometa sa zaobilaznice, Ulice Hrvatskog sabora izmjesti i time rastereti promet, a radovima na kružnom toku kod najvećeg gradskog trgovačkog centra ove dvije prometnice značajno će promijeniti prometnu sliku grada, napomenuo je tada Kasap.
Zahvat počinje petokrakim kružnim raskrižjem s Jadranskom cestom DC8, a završava uklapanjem izmještene trase DC306 u postojeću trasu iste ceste. Na trasi su planirana dva kružna raskrižja i dva podvožnjaka za osiguranje kontinuiteta gradske mreže cesta. Trasa je planirana s dvije vozne trake s horizontalnim elementima za projektnu brzinu od 80 km/h. Duljina izmještene trase je oko 2,9 km. U nastavku bi postojeća prometnica prema Žmirićima postala četverotračna. Na Jadranskoj cesti planirano je podizanje nivelete ceste i izgradnja dvaju nadvožnjaka duljine 64 metra koji će omogućiti denivelirano raskrižje s novim petokrakim kružnim raskrižjem. Duljina rekonstrukcije Jadranske ceste je oko 1,2 km.
Ministarstvo pojašnjava kako će o ovom postupku javnost moći sudjelovati na javnoj raspravi o studiji o utjecaju na okoliš koju je izradila tvrtka Dvokut Ecro iz Zagreba. Održat će se javni uvid u studiju i javno izlaganje o zahvatu o čemu će se javnost obavijestiti na mrežnim stranicama Ministarstva.
Izgradnja ove prometnice od velikog je značaja za odvijanje prometa u tom dijelu grada budući da će se njezinom izgradnjom rasteretiti postojeći prometni pravac koji u ljetnim mjesecima bilježi preko 15 tisuća vozila dnevno.
Protivljenje Meštrovića
Tadašnji direktor HC-a Josip Škorić je u lipnju 2020. potpisao ugovor o izradi idejnog rješenja i studije utjecaja na okoliš za ovaj projekt i to sa zajednicom ponuditelja Geo projekt iz Splita i Mobilita Evolva iz Zagreba. Rok za dovršetak projektne dokumentacije bio je 18 mjeseci.
Hrvatske ceste su potom u studenom 2021. predstavile Gradu Zadru idejno rješenje izgradnje ove obilaznice, na temelju kojega su gradske službe trebale u izmjenama Prostornog plana korigirati neke dijelove same obilaznice, kako bi je mogli prostorno definirati. Izrada idejnog rješenja i studija utjecaja na okoliš za novu obilaznicu, sukladna je Prostornom planu Grada Zadra i županijskom prostornom planu.
Dijelu trase iz idejnog rješenja se tada javno usprotivio nezavisni gradski vijećnik Enio Meštrović, koji je tvrdio da se tim radnjama samo stvara infrastruktura za pretvaranje bokanjačkih maslinika i poljoprivrednog zemljišta u gradilišta. Zato je zatražio da se zaobilaznica pomakne u dubinu i zaobiđe naseljeno područje na sjeveru grada.
Hrvatske ceste namjeravaju u Zadru rekonstruirati i Zagrebačku ulicu, dio Jadranske ceste koji spaja Ulicu Ante Starčevića, Bulevar s Crnim. Kao trajan problem ostali su utonuli šahtovi, unatoč svim popravcima zadnjih desetak godina. Procjena je da se samo temeljitom rekonstrukcijom može riješiti taj problem, a iz Gradske uprave poslan je prijedlog da se u projektiranje uvrsti i treći prometni trak s lijevim skretačem kako bi se moglo iz smjera Crnog ulaziti u kvart Crvene kuće.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
Kriminalističko istraživanje
Sin zadarske gradske vijećnice prebio oca na spavanju, želio ga natjerati da mu prepiše dio kuće
Hrvatska
Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova
Ljubičić: ‘Femicid je predvidljiv i sprječiv, ovo je 17. u Hrvatskoj ove godine’
Zadar
Adventski duh
Ovog vikenda u sklopu Adventa u Zadru započinje Đir po gradu i omiljena atrakcija za najmlađe
Zadar & Županija
GRADSKI VIJEĆNIK
Na Adventu napadnut Daniel Radeta! Napadač mu vikao da je “smrdljiva komunjara”
Zadar & Županija
NEZAVISNI
Erlić neće imati problema s “rukama” na proračunskoj sjednici. Podržat će ga i – Denis Barić
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Zadar & Županija
GRADSKI VIJEĆNIK
Na Adventu napadnut Daniel Radeta! Napadač mu vikao da je “smrdljiva komunjara”
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ